Gå til innhold

Kommentartråd: Hvordan et p182 BURDE se ut


Anbefalte innlegg

Du kan jo gjøre et forsøk:

 

Finn en støykilde, og ei papp-plate. Sett papp-plata mellom deg og støykilden.

 

Evt. sett på vaskemaskinen, gå ut av rommet å lukk igjen døra.. Fortell oss hva du finner ut :p

 

Mattene absorberer lydbølgene. Kort forklart.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ha det ;) Taket og side-dørene får det også, men må vente med det til jeg får drilla hull osv. Så tar å monterer de litt nå og da :)

 

Mattene skal inn overalt hvor det er mulig. Det hjelper ganske mye faktisk ;)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Riktig :) Jeg har vel ikke noe å tape på det, så får se hva det blir til i løpet av kvelden :thumbup:

 

Update om det blir noe.

 

Ett annet spørsmål: Det er ikke noe forskjell på om jeg smører pastaen på like før jeg fyrer opp for første gang? Kan like godt montere CPU-blokka nå? :)

Lenke til kommentar

Resultatmessig vil forskjellen være svært marginal etter 10 min i bruk og 100 timer i bruk. I stor grad blir termisk pasta bedre over tid(i alle fall de fleste high-end løsningene).

 

Selv om dette blir ett litt absurd eksempel:

Når jeg tok av heatspeader og byttet kjølepasta gikk CPU ned med ca 15-20 grader load temp (mest pga heatspreader såklart).

 

Men om du leser siste artikelen til HW om termisk-pasta så er det opp til 2-3 grader forskjell mellom de aller aller beste, da kan jeg garantere deg opp til 5-10 grader forskjell mellom de svakeste(bulk) og de beste.

 

Spørsmålet er vell egentlig om HK temp er ett reelt problem :p

 

Vet ikke helt hva du spør om her, men om du bytter fra orginal smørje til bedre så vil det være bedre resultat. Såvell som 5 min som om 50 timer.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en slikt Maximus kort tidligrer (Og jeg "sleit" veldig med temperautren på NB'et, dvs jeg synes den var litt høy, 60 grader på en varm sommerdag). Men etter å ha lest litt i Maximus tråden virker det som at dette er ve-eldig opp og ned. Det som er problemet med Goop fra produsenten er ikke kvaliteten på Goopet, men hvor mye de påfører, enkelte produsenter er forbanna gjerrige, andre ikke.

 

Jeg ville ikke påført Pasta'n like før oppstart av systemet, men forskjeller er det nok ikke, det blir på samme måte som om du lar Pc'n stå en uke eller to uten å røre Pc'n. :)

 

Når det gjelder den testen til Hw så ville jeg tatt den med en klype salt ;)

Lenke til kommentar

OK. Takker. Den testen mista min tilitt når jeg leste at AS5 bestod av 99% sølv :lol:

 

Da venter jeg til mandag med å bytte noe pasta, og montere blokkene.

 

Reiser bort i helga, så det vil ikke bli gjort noe før søndag/mandag uansett.

 

06.03.09 ANKOMMET POSTKONTOR

05.03.09 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL

03.03.09 INNLEVERT POSTTERMINAL

03.03.09 INNLEVERT POSTKONTOR

 

 

Så da ligger det ett stk. ferskt GTX295 å venter på meg på søndag! :D

 

Kommende uke blir den store modde-uka. Håper å bli ferdig med kassa. Dersom det er interesse for det, kommer jeg tilbake med litt benchmarks, litt klokking osv ved en senere anledning.

 

Da regner jeg med at vi snakkes på mandag. Kommer update hver dag (flere ganger om dagen?) neste uke :D

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...