Gå til innhold

100 pushups diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jess folkens. Week 3 er over for lengst, og i morra (per definisjon, dvs mandag) er det week 4. Day 1 ser ikke så vanskelig ut egentlig, men det gjenstår å se. Siste dagen i week 3 var et rent helvete.

 

Men er det noen som har noen gode forslag til oppvarming? Har tatt de tre første ukene rett på gulvet, og hvis jeg skal ha sjangs til å fortsette så må jeg finne en måte å øke prestasjonen på. Noen forslag til hvordan jeg skal gjøre kroppen klar for neste økt? :)

 

åh...day 1 var tung :D jeg er selv på day 2 på week 4 nåda:P

den var seig, og tok 40 pushups når maks var 32.. det var heavy ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok også dag 1 på uke 4 i dag, og makset 33 på siste sett. Det tyngste er ikke mengden armhevinger, men de korte pausene.

 

Baffage: Jeg synes dag 3 på uke 3 var mye lettere enn dag 1 på uke 4 fordi du har dobbelt så lange pauser på dag 3 uke 3 ;) Hvilke dager du trener på er ikke så nøye, så lenge som du har en dag hvile mellom øktene, pluss 2 dager hvile før du går over på neste uke.

 

Siden du allerede klarer såpass mange armhevinger så tror jeg ikke at direkte oppvarming for bryst og armer er nødvendig i og med at du ikke belaster kroppen med så veldig stor vekt ifht. styrken din. Dog, en aktivitet som får hele kroppen varm (f.eks rolig jogging) er greit å ta før. Ellers er dynamisk tøying overlegent det meste hvis man tar seg tiden til å gjennomføre det. Søk etter "dynamic stretching" og "magnificent mobility" på nettet så finner du mer ut om det.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Da er jeg akkurat over halvveis! :) Første del av week 4 er over, kjenner det godt ja. Løp et par runder opp trappa først, i tillegg til at jeg sykla i huj og hast hjem fra byen med en kebab i hånda. :] Var vel derfor det gikk en del bedre enn siste dag i week 3. Kjente godt at jeg hadde kortere pauser gitt.

 

Et lite spørsmål til, hvordan er det å kombinere HPS med andre programmer? Har et treningsapparat som står og støver i kjelleren, og nå som jeg har et program jeg selv har erfart funker (ihvertfall for pushups), er det mye lettere å kanskje starte å trene flere muskler. Går det ann å ta f.eks biceps-trening de dagene jeg ikke gjør pushups, eller er det "for nært" triceps? Tar ganske smale pushups, skulderbredde.

 

Og, hvordan er det å bruke samme... tall som i HPS i forhold til andre muskler? Litt vanskelig å forklare på en halvgrei måte, men... f.eks ta en initial test med pullups, se hvor mange jeg tar også gå utifra det på samme måte som jeg gjør med pushups? Eller er det noen skjulte problemer jeg overser/ikke har peiling på?

Endret av Baffage
Lenke til kommentar

Du kan godt trene biceps på samme dag som HPS om du vil i og med at biceps ikke brukes til annet enn stabilisering når du tar armhevinger ;) Andre bryst- og tricepsøvelser kan bli for mye kombinert med HPS i og med at man tar 15 - 23 set i uka, men kjenn etter selv. Samme tall og/eller forhold på pull-ups som på HPS blir ikke å funke fordi pull-ups er mye tyngre enn armhevinger, og dermed er det ikke mulig å øke like fort. Dog kan du bruke samme prinsipp om å ikke trene til failure, og så kan du evt. bruke ekstravekt hvis du er sterk nok. Ellers så kan kanskje denne linken være til hjelp.

Lenke til kommentar
skal man ta pauser mellom dagene, eller skal man ta day 1, 2 og 3 i samme sleng? (3 dager på rad)

Jeg har forstått det som at man bør ta de pasuene man føler man trenger.

Jeg tolker egentlig bruken av ordet "uke" litt løst. Ser på det som en treningsperiode. Bruker du 8-9 dager og gjerne inkludert testen som skal til for å ta deg videre så gjør du det. Jeg ville ihvertfall hatt en dags pause og om du glemmer en dag, ikke kutt pausen, bare forskyv programmet.

 

Ikke sikker på at det er riktig, men er slik jeg gjør/ville gjort det.

Lenke til kommentar
skal man ta pauser mellom dagene, eller skal man ta day 1, 2 og 3 i samme sleng? (3 dager på rad)

Jeg har forstått det som at man bør ta de pasuene man føler man trenger.

Jeg tolker egentlig bruken av ordet "uke" litt løst. Ser på det som en treningsperiode. Bruker du 8-9 dager og gjerne inkludert testen som skal til for å ta deg videre så gjør du det. Jeg ville ihvertfall hatt en dags pause og om du glemmer en dag, ikke kutt pausen, bare forskyv programmet.

 

Ikke sikker på at det er riktig, men er slik jeg gjør/ville gjort det.

 

 

har gjort det^^

men jeg føler ikke at jeg gjør noen framgang. alt jeg gjør er å trene meg sliten i armene og brystmusklene...føler ingen framgang, og hver uke blir bare tyngre og tyngre. på denne "raten" (engelsk) blir jeg ikke å klare uke 6.

Lenke til kommentar

Da prøver du jo bare på nytt inntil at du klarer den ;) Ikke hopp av programmet, kjør gjennom hele opplegget slik som planlagt, og gjenta de siste ukene hvis du stagnerer. Du skal ha en dags pause mellom hver trening, pluss to dager pause etter endt uke, f.eks lørdag og søndag. Hvor mange armhevinger klarte du før du begynte på programmet? Du skal ta en ny test etter at du er ferdig med uke 4, og da ser du jo om du har hatt progresjon eller ei.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Da er jeg "ferdig" med week 4. Orker ikke siste set, delvis pga motivasjon. Første set på 29 var faktisk slitsomt, og jeg hadde ikke klart mange flere selv om jeg tok 36 for to uker sida. Så da har jeg altså hatt null fremgang på to uker. Riktignok har jeg akkurat spist meg propp på pizza og hatt null oppvarming, men jeg burde nå likevel klart flere enn etter week 2?

 

Hva sier folket, hva har stoppen fremgangen min?

 

Edit: Har hatt småpauser i midten av alle setsa fra week 3 nesten, men har ikke hatt sjangs til å ta alle i slengen. Pausene har ikke vært lengre enn max 20 sekunder though, selvom det har blitt strengt tatt litt for mange av dem.

Endret av Baffage
Lenke til kommentar

Følger det slavisk, og etter to uker har jeg nå økt fra 21 til 44 militærpushups (skulderbredde og brystkassa 1cm over bakken). Veldig fornøyd med programmet, er det mulig å bruke programmet for magetrening også? 90 graders vinkler på beina, og skråstilte situps. Høyre albue til venstre kne, så omvendt.

 

F.eks: Week 3 - nivå 3

set 1: 14 skrå til venstre, 14 skrå til høyre

set 2: 18 ------||--------, 18 -------||-------

set 3: 14 ------||---------, 14 -------||-------

osv.

 

Er dette mulig eller blir det bare dårlig trening, eventuelt andre forslag?

Lenke til kommentar
Da er jeg "ferdig" med week 4. Orker ikke siste set, delvis pga motivasjon. Første set på 29 var faktisk slitsomt, og jeg hadde ikke klart mange flere selv om jeg tok 36 for to uker sida. Så da har jeg altså hatt null fremgang på to uker. Riktignok har jeg akkurat spist meg propp på pizza og hatt null oppvarming, men jeg burde nå likevel klart flere enn etter week 2?

 

Hva sier folket, hva har stoppen fremgangen min?

 

Edit: Har hatt småpauser i midten av alle setsa fra week 3 nesten, men har ikke hatt sjangs til å ta alle i slengen. Pausene har ikke vært lengre enn max 20 sekunder though, selvom det har blitt strengt tatt litt for mange av dem.

 

ja, at du føler deg stiv, etc, i musklene når du skal ta pushupsene, og du klarer ikke å fullføre?

hadde akkurat det samme. tror rett og slett det er at musklene rippes. jeg skal begynne på nytt på dette skjemaet:)

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om det er noe som heter militærpushups, men det er nå en vandrehistorie hos oss. Som går ut på å ta maks pushups med skulderbredde (armene er parallelle når de er strake og ikke slik / \ men | | ), og brystet må ned til en håndflate som noen holder flatt på gulvet (hånden flatt på gulvet er litt over 1 cm). For hver gang brystet er nær hånden skal det telles, og om brystet ikke er nær telles den ikke. Også fortsetter historien da, man skal helst klare 100 såkalte militærpushups for å kvalifisere seg til marine- eller fallskjerm-soldat. Også er det selvfølgelig flere øvelser som dukker opp i historien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...