Gå til innhold

Skal mekke anlegg til kompis for ca 20 tusen.


Anbefalte innlegg

Noen som vil komme med forslag? Det skal være 5.1. Jeg vil ha en reciever som forsterker høytalerne. Som har Dolby Digital og DTS og gjerne andre også. Høytalerne har ikke noe å si men bare de er gode. Gode kabler. Stativer for bakhøytalerne. Det er vel det. Best om det kommer fra hifiklubben eller noe som man får tak i Oslo. Hvis det går ann i asker eller sandvika enda bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Front: Tannoy Fusion 3

Bak: Tannoy Fusion 1

Center: Tannoy Fusion C

Sub: Tannoy MX Sub 10

Reciver: Onkyo TX-SR806 (nummer 2 fra toppen)

 

Dette blir litt over 20k, men siden det er fra samme butikk skal du ikke se bort i fra at dere får en pakkepris på det hele, evt noen kabler med på kjøpet.

Butikken ligger i Grensen, ikke langt unna den Hifiklubben butikken som er der.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Hvordan er Tannoy egentlig? Jeg var innom der en gang og hørte på Tannoy stativhøytalere med Yamaha som receiver. Hørte på noe 90's pop med Janet Jackson ( :p ), men jeg syntes "dunke"-bassen (du vet sånn typisk for denne sjangeren) stakk i ørene rett og slett. Det var bare ubehagelig. Andre merker hadde ikke samme problem. Kanskje det bare var meg...

 

Det er 4 HIFI butikker jeg vet om i Oslo. 2 ved Grensen (HIFI Klubben og Stereofil), 1 ved Brugata (Soundgarden) og 1 ved Vika nesten (Oslo HIFI Center). Jeg har ikke vært innom det sistnevnte, men har en følelse at de fører de dyreste merkene av alle.

 

Uansett er det best å lytte før man kjøper. Ta med kompisen din på butikken og lytt. De folka er ganske medhjelpelige med å koble opp og gjøre ting klart for prøvelytting.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg veldig glad i Tannoy, kjenner meg ikke helt igjen med det du opplevde.

Har hørt på mye rart fra den fronten, personlig syns jeg bassen er veldig god, hvert fall på de gulvstående modellene jeg har hørt. Den er vel kanskje litt "feit" etter noens smak.

Men det Tannoy er mest kjent for må vel være diskantene sine. De er jo ett av få merker som selger superdiskanter i kabinett til å plassere oppå høyttalerene. Her har dere de som stereofil selger.

Husker du hvilke høyttalere du hørte hos Stereofil morningstar665?

 

Kan ta en tur innom Lyric, det var der jeg kjøpte min første surround forsterker :p

 

Det beste er jo så klart å høre selv da.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Hva med JBL ES 80 pakke fra soundgarden, den ligger jo på 11k, og har en veldig god lyd. Passer veldig godt til film.

 

Jeg har denne pakken og drar den med en HK avr 255. Kjøpte de sammen under elektroworld messa til 15k. Jeg valgte de siden de har fått god omtale og er spesielt god når det gjelder film. Bakhøytalerne er flatere en "vanlige stativ høytalere" og festes rett på vegg, noe som var en stor fordel for meg. Skulle gjerne kommet med litt omtale, men har faktisk ikke fått testet de skikkelig da jeg venter på en kabel.

 

Pakka koster 12k på soundgarden + hk avr 255 kan man få til "utrolige" 4k på netonnett( den koster 6500kr på soundgarden). Da har du plenty igjen til gode kabler og kan om ønskelig kjøpe en blu-ray spiller eller legge mer penger i en dyrere forsterker.

 

Siden jeg ikke har hørt pakka fra XTZ så kan jeg ikke si noe om hvordan de låter i forhold til JBL pakka, men vil tro ut i fra hva jeg har lest, at XTZ er en mer allsidig pakke som kanskje er et bedre kjøp. Virker JBL pakka interesang, så ta en tur innom en Soundgarden butikk og be om en demostrasjon.

Lenke til kommentar
Trenger litt mer info om hvor butikken ligger.

Prøvd å trykke på "Om Oss" oppe i høyre hjørne på nettsiden dems?

Hvis det er Stereofil du tenker på så ligger den i Grensen 9. Hvis du har vært i Hifiklubben på grensen så er det bare litt opp den veien hvor trikken går (husker ikke helt hva den heter) forbi første lyskryss så står det ett skilt ute på fortauet på venstre side når man begynner å gå neddover mot Oslo S.

Ligger ca 2min å gå fra Hifiklubben.

Lenke til kommentar

Jeg vet bare om den hifiklubben i marcus thranes gate jeg. Så de har en annen hifibutikk ja. Er det noen forskjell på dem? Har de omtrent samme ting eller er det forskjellig? Noen som vet noe? Jeg vet bare at den i marcus thranes gate er større. En annen ting. Om en stund tenkte jeg skulle kjøpe litt kraftigere anlegg. Så tror du sub concept 12 passer sammen med concept 10 front? Og vil denne: http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemme...eiver_sort_.htm klarer å drive de med den centeren jeg har nå og concept 6 bak? Vill dette bli noe bra oppsett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...