Gå til innhold

Erfaringer med innbytteavtale PS2 til Xbox360


lenny25

Anbefalte innlegg

Kan ikke tenke meg å bytte inn min PS2. Forresten kostet Arcade like mye som en NDS ca, så hvis man har litt sparepenger så er det bedre å spare PS2'en syns jeg. Ikke at jeg betalte for Arcaden akkurat siden det var gave. Men hvis jeg ikke fikk den i gave ville jeg kjøpt den uten innbytte.

 

En god grunn til å beholde PS2 er hvis man har en god del spill til den og PS3 er ikke berømt for sin bakoverkomp. akkurat...

 

Har generell dårlig erfaring med slike innbytteavtaler, da butikkene vil selge med fortjeneste slik at prisen de tilbyr deg er alltid mye lavere enn om du skulle solgt tingene selv. Selv har jeg ikke solgt/byttet noe siden GameCube eraen. Da byttet jeg inn Animal Crossing og et Mario spill, og det var bare de. Til gjengjeld gjør jeg god research før jeg kjøper spill/konsoll slik at jeg er sikker på at det er verdt å beholde. Mer økonomisk i lengden også.

 

Angående HDMI kabler så er det materialvalg og isolering som presser prisen opp hovedsakelig. Selv om man ikke ser forskjell på en dyr og billig kabel ved første stund, så har det mest å si i lengden. Gullbelagte kontakter gjør at lederen ikke oksiderer like fort, og dermed ikke ødelegger signaloverføringen like fort. Metallet i HDMI er tross alt alfa og omega når det gjelder å få signalene fra A til B. Dårlig kabel oksiderer fortere enn en godt beskyttet kabel. En annen ting som kanskje har litt å si er isoleringen. Dvs. det som er rundt og beskytter metallederen. Når man begynner å få en spaghetti bak TV-benken, så kan det forekomme elektromagnetisk støy. Jeg er dog usikker om det forstyrrer nevneverdig mye, men uansett er tjukk isolering også med på å beskytte kabelen ekstra. På den måten sørges det for at kabelen ikke forfaller i kvalitet så fort i det lange løp, samt signalene ikke blir forstyrret av "støy".

 

500 kr for en HDMI kabel er helt kurant syns jeg. Det fins enda dyrere typer til over 1000 kr klassen til sammenligning. Da begynner 100 kr kablene fort å virke litt for billig. En tommelfingerregel jeg har er at kabelen skal minimum ha gullbelagte kontakter, også kan man legge til hvor god isolering etter lommeboka.

 

Det er altså ikke om man ser forskjell på kablene ved første øyekast, men om hvor lenge man vil at kablene skal holde høy kvalitet i signaloverføringen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Poenget var vel at feil på en hdmi-kabel ikke vil gi dårligere bilder men artefakter og den typen feil man ser med dårlig signal på digital overføring. Og når man ikke ser denne typen feil så er det heller ikke forskjell på kabel til 50 kr fra hongkong eller kabel til 500 kr fra en slesk selger. At billige kabler skal spontaneksplodere når de ligger i ro bak tven tror jeg heller ikke på. Men hver sin lyst. Økonomien hadde ikke gått rundt hvis alle hadde kjøpt varene sine på billigste måte, så folk må gjerne fortsette å handle dyrt :)

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Angående HDMI kabler så er det materialvalg og isolering som presser prisen opp hovedsakelig. Selv om man ikke ser forskjell på en dyr og billig kabel ved første stund, så har det mest å si i lengden. Gullbelagte kontakter gjør at lederen ikke oksiderer like fort, og dermed ikke ødelegger signaloverføringen like fort. Metallet i HDMI er tross alt alfa og omega når det gjelder å få signalene fra A til B. Dårlig kabel oksiderer fortere enn en godt beskyttet kabel. En annen ting som kanskje har litt å si er isoleringen. Dvs. det som er rundt og beskytter metallederen. Når man begynner å få en spaghetti bak TV-benken, så kan det forekomme elektromagnetisk støy. Jeg er dog usikker om det forstyrrer nevneverdig mye, men uansett er tjukk isolering også med på å beskytte kabelen ekstra. På den måten sørges det for at kabelen ikke forfaller i kvalitet så fort i det lange løp, samt signalene ikke blir forstyrret av "støy".

 

500 kr for en HDMI kabel er helt kurant syns jeg. Det fins enda dyrere typer til over 1000 kr klassen til sammenligning. Da begynner 100 kr kablene fort å virke litt for billig. En tommelfingerregel jeg har er at kabelen skal minimum ha gullbelagte kontakter, også kan man legge til hvor god isolering etter lommeboka.

 

Oksidering? Hva slags tidsperspektiv bruker du da egentlig? 100 år? Tror ikke det er noe å bekymre seg for. Jeg gir 35,- for to meter HDMI kabel med gullede terminaler fra ebay Hong Kong. Det synes jeg er kurant. God isolering er viktig, heldigvis har det aldri vært noe problem med Hong Kong kablene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...