Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er du deprimert? Ta en test (GDS)


Green_Monster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8-11 Moderat depresjon

 

"så har du oppgitt et uvanlig høyt antall depresjonssymptomer, og det er mulig at du er deprimert. Vi anbefaler sterkt at du oppsøker en lege for å få en diagnostisk vurdering"

 

"Tolkning: Ditt skår indikerer at du er i nærheten av en kritisk grense for depresjon. Psykoterapi hjelper og gestaltterapi er en glimrende terapiform! Formidl til din fastlege hvordan du har det. Husk at det er ditt sosiale nettverk som er din viktigste ressurs. Fortell noen at du har det vondt, ikke bær på. Søk evt. terapi."

 

0,0 haha

 

Livet, som vi mennesker snakker om, er i bunn og grunn meningsløst. Ting tyder på at "oppgaven" vår er å reprodusere oss slik at genene føres videre, slik at disse igjen kan føres videre. Dette er ikke noe mål i seg selv, men bare skjer spontant og natrulig som beskrevet av evolusjonsteorien.

 

Så, hvis man trenger det, må man skape sin egen mening med livet. Jeg tenker at man må gjøre det beste ut av livet, og hvis man anser det beste som "lykkeligst" - må dette være målet. Hva gjør deg lykkelig, eller hva har gjort deg lykkelig? Hva tenker du kan gjøre deg lykkelig? Finn ut av det og gjør det, uansett hvor "meningsløst" det føles ut. Først da vil du finne "mening" med livet :)

 

Min mening med livet er å ha det så gøy som mulig, men mine foreldre liker det ikke :p

Endret av World Of Warcraft
Lenke til kommentar
Min mening med livet er å ha det så gøy som mulig, men mine foreldre liker det ikke :p

Gøy nå, eller gøy om 10 år? Ungdom har ikke like bra evner til å se konsekvenser og være langsiktige, som oftest har foreldre "rett".

Gøy nå og resten, er ikke nødvendig å gjøre det værre enn det er på en måte.

Ikke nødvendig å gjøre no kjedlig hvis man ikke må og heller kan gjøre no kos/avslappende/morro.

Lenke til kommentar
Gøy nå og resten, er ikke nødvendig å gjøre det værre enn det er på en måte.

Ikke nødvendig å gjøre no kjedlig hvis man ikke må og heller kan gjøre no kos/avslappende/morro.

Vel, som oftest kreves det at man må gi litt innsats for at ting skal bli morro. Litt innsats kan gi mye mer tilbake, enn ingen innsats. Poenget her er at: hvis du vil bli noe så må du jobbe for det, og å jobbe for det kan ofte være kjedelig, men gevinsten kan være verdt det!

 

(men pga. begrensede kognitive resurser som ungdom er det rett og slett vanskelig å tenke rasjonelt og langsiktig - derfor unge sjåfører oftere dør i trafikken, de tenker ikke rasjonelt og langsiktig noe som fører til stor risikotaking)

Lenke til kommentar
Min mening med livet er å ha det så gøy som mulig, men mine foreldre liker det ikke :p

Gøy nå, eller gøy om 10 år? Ungdom har ikke like bra evner til å se konsekvenser og være langsiktige, som oftest har foreldre "rett".

Og psykologen feil, spesielt en psykologistudent.

 

(men pga. begrensede kognitive resurser som ungdom er det rett og slett vanskelig å tenke rasjonelt og langsiktig - derfor unge sjåfører oftere dør i trafikken, de tenker ikke rasjonelt og langsiktig noe som fører til stor risikotaking)

Bare begrenset? :nei: ...

 

 

Også litt OFF topics:

Du burde lære deg å lese (og forresten skrive) norsk.

- Ressurser skrives med to "S"er..

- derfor unge sjåfører oftere dør i trafikken - Derfor dør unge sjåfører oftere i trafikken.

- Risikotaking er verken norsk eller engelsk. På norsk: vågalt eller dristighet, og på engelsk: RISK TAKING.

 

Håper du ta en lærepenge av dette Duttzi. Alle kan være litt "unorsk" - sometimes. :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Og psykologen feil, spesielt en psykologistudent.
Hæ?

 

Bare begrenset? :nei: ...
Hæ? Er det "manglende" du etterlyser, hva mener du? Skriver jeg noe rart så må du gjerne legge til noe du mener bør være med, i det minste påpeke hva som er feil.

 

Håper du ta en lærepenge av dette Duttzi. Alle kan være litt "unorsk" - sometimes.
Oj, nei, jeg glemte en dobbelkonsonant og stilte ordene feil i en post :ohmy: Jeg har aldri pirket på sånne småting som det, men totalt intetsigende innlegg derimot... Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar
Gjest Guest_ziggy_*

hehehe......tviler på at noen tror meg når jeg sier at jeg scoret 15 på testen....vel ikke spesielt overraskende i og med at jeg har gått på lykkepiller siden jeg var 13....

 

noen år med anoreksi/bulimi, selvskading, angst og selvmordsforsøk etc. gjør susen=)

 

håper bare at dere blir litt muntrere når dere ser at det er alltid en som har det verre! Og det er ALLTID meg! HA HA HA:-D

 

 

 

ta vare på dere selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...