Gå til innhold

Hjelp med oppsett av gaming PC 8k

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hey :p håper noen av dere kan hjelpe meg litt :D det er første gang jeg skal bygge en pc, og nå har jeg funnet alt jeg skal ha, men er usikker på om det er det beste jeg får for pengene mine ^^ Tenker at jeg går opp til maks 8k siden jeg har ikke mer en det :p

Har alt skjerm (Dell 19"widescreen tror jeg) og trenger ikke høytalere.

Antec Three Hundred

CPU

Skjermkort

Asus P5Q PRO

RAM

HDD

650W

Dette er det jeg tror jeg skal ha. Så er det det jeg ikke er sikker på.

Vet ikke hva slags Vista jeg skal kjøpe (64bit eller 32bit?), om jeg skal ha x2 av RAM og cpu, og valget av mus og tastatur. Også er jeg litt usikker på disse to CD/DVD eller CD/DVD2 . Hva er forskjellen?

BTW, jeg spiller mest skytespill, og har selvfølgelig lyst til at denne pc'n ikke skal bli for dårlig for å ta nye spill innen noen måneder :p

Håper at noen av dere har lyst til å finne en grei mus og tastatur for meg :D, og si om det er noe vits å ha x2 av ram og cpu :) Alt jeg har satt opp blir vel ca 5.5k, men med Vista,mus, tastatur, CD/DVD, og kanskje x2 blir det sikker ca 8k :D

Endret av Anubisman
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm, vet ikke hvordan man klokker, men har sett det litt på youtube da :p hvis det bare er å fikse litt i BIOS og litt mer, så er det vel greit lett :D, men har også sett på denne vifta Thermalt Blue Orb II :p for det er jo en mellomting da :) tror ikke jeg kommer till å klokke mye hvis jeg gjør det ^^

Skrevet

Da tror jeg at jeg velger Blue orb :p så det jeg mangler nå er

Vista

mus og tastatur

om jeg skal ha x2 av ram og cpu

CD/DVD spiller

fortsatt takk for all hjelp jeg har fått og får :p

Skrevet

Angående Vista. Jeg vet ikke hvor man kjøper det, eller hva som er forskjellen på vista 32bit og 64bit. Er det ikke også slik at det er Vista Ultimate, Home edition, office, OSV. Hva burte jeg velge av de forskjellige vista (ulitmate, homeedition) også?

Skrevet

Igjen, takk for raske svar :)

Angående det med mus og tastatur, siden jeg spiller nesten bare FPS, liker jeg ikke å ha trådløst tastatur eller mus :D men jeg har hatt musen og tastaturet jeg har nå i 4 år, så jeg har ikke peiling på hva som er bra nå :p hvis noen kan gi meg noen gode råd så hadde det vært supert :)

Skrevet

Bare for å få det ut av hodet. En venn av meg sa at for å få optimal ytelse av PCen, burde jeg ha 2 av RAMen og CPUen. Er det riktig eller nødvendig for meg? Jeg har jo lyst til at PCen blir god nok til å kjøre spill som Crysis og Assasins Creed på nærmest mulig det høyeste ^^

Skrevet
Bare for å få det ut av hodet. En venn av meg sa at for å få optimal ytelse av PCen, burde jeg ha 2 av RAMen og CPUen. Er det riktig eller nødvendig for meg? Jeg har jo lyst til at PCen blir god nok til å kjøre spill som Crysis og Assasins Creed på nærmest mulig det høyeste ^^

Ikke at jeg helt skjønner hva du prøver å fortelle, men du klarer deg nesten garantert med 4GB minne, to prosessorer skjønner jeg ikke noe av. En E8400 holder i lange baner til spill. Om det er snakk om Quad så gir det ikke noen særlig gevinst i de fleste spill og er uforholdsmessig dyrt. Type 2700 kr for en som yter nesten tilsvarende som en E8400.

Skrevet

Yes! takk igjen :p mus tastatur og ikke x2 av ram og CPU :p

Men angående CD/DVD spiller, har jeg funnet de to som jeg skrev opp. Det eneste jeg ikke forstår er hva forskjellen på de to er. Den ene koster jo ca 100kr mer, og jeg syntest det er unødvendig å bruke 100 kr mer på en ting som egentlig ikke er noe bedre en en annen :)

Billige CD/DVD spiller

Litt dyrere CD/DVD spiller.

Hvliken skal jeg velge? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...