Gå til innhold

Chieftec er et kvalmt kabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, på datapartyene her i trakten er ikke det overflod av Chieftec kabinetter, men overflod av defekt hardware og eldgamle kabinett/hovedkort-løsninger.

 

Står liksom Cinet og PII på annenhver datamaskin...

 

Eller det som verre er;

Compaq

HP

Packard Bell

osv...

 

Chieftec er greit nok, men jeg erger meg litt over noen småsaker selv, designmessig:

Støvfilter - skulle vært standard nå for tiden

Døra, skulle gått ann å fjerne på en pen måte, eller sette på andre siden, har dataen på høyre siden, utrolig plagsomt de få gangene jeg putter i en cd.

 

Ellers er det et toppers kabinett de Chieftec Matrix og den gamlere modellen før det og.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)- signing out

Lenke til kommentar

Godt å se at det ikke bare er meg som føler dette :)

Er rett og slett drittlei av chieftec ..

Har bygget pc i et par sånne kabinetter for venner og kjente, og det er ikke det beste jeg har vært borti.

God plass og sånt men har sett bedre løsninger på en del ting.

Og døren er irriterende .. de fleste knekker vel den av rimelig kjapt :)

.. og det veier jo minst ett tonn.

Lenke til kommentar

Har selv 2 chieftec kabinetter, syns det er utrolig mye kabinett for pengene. Greie å bygge i.

Skal jeg trekke frem noe negativt, så måtte det være att frontdøren skulle kunne hengsles om, men bortsett fra det så er jeg kjempefornøyd.

Er ikke mange andre kabinetter som leveres med så bra/greie løsninger til chieftecs priser!

Lenke til kommentar

har slettes ikke lest gjennom alle postene men jeg vil si en ting....la oss si du har lyst på et chieftec på grunn av alle kabinett-vifte plassene. Kabinettet koster 700 kr + 3 kabinett vifter som blir til sammen 1000 KR, og du gleder deg til å overklokke. På grunn av prisen har du ikke råd til en XP2400, men du kan jo overklokke! Hvorfor ikke da...kjøpe deg et q-tech til 450 kr og kjøpe deg en XP2400?? dessuten sparer du ca 600 kr. Det var mitt lille tankeeksperiment

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke da...kjøpe deg et q-tech til 450 kr og kjøpe deg en XP2400?? dessuten sparer du ca 600 kr. Det var mitt lille tankeeksperiment

 

fordi du kan beholde viftene?

 

forøvrig er jeg meget fornøyd med mitt chieftec-kabinett. god plass til vannkjøling, en smal sak å smekke på et par vifter, harddisk-holderne er ypperlige, og selve kabinettet er godt bygget.

 

"chieftec suger fordi alle andre har det" er ikke akkurat det beste argumentet jeg har hørt. det blir det samme som om jeg skulle sutret om at Cola suger, fordi alle drikker det. eller Ringenes Herre suger, fordi alle så den på kino og kjøpte dvd'en. kanskje det har noe med at folk er fornøyd med produktet de har kjøpt, og anbefaler det til venner og kjente?

Lenke til kommentar

Jeg kan til en viss grad si meg enig med det.

Selvfølgelig er Chieftec kabinettene er meget solid konstruert, men dette går dessverre utover vekten + at "alle" har det, så viss en vil ha en kabinett som ikke alle andre har, så bør en holde seg laaangt unna Chieftec.

Dessuten så liker jeg ikke helt måten det er bygd opp på, for når en driver på å mekker i øvre delen av kabinettet (rundt cpu'n) så kommer den plata som står rett ovenfor i veien.

Men på en annen side, så må det nå være en grunn til at "alle" kjøper det også da... :roll:

Lenke til kommentar

hadde aopen og det var potte tett så alle viftene mått skrus på amks, men med chieftec er det så luftig og deilig.

 

Den døra er teit men bruker to cdrom å har viktigste spill i dem og resten kloner jeg.

 

Døra trengs ikke å knekkes av, øvers kan du trykke ned en bit av døren så er det bare å ta den ut

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg mest fordi Chiftech-døra er hengslet på venstre

og ikke høyre side. Burde vært mulig å hengsle om.

Synes det er upraktisk å ha kabinettet på venstre side av skjermen, blir

liksom feil hvis man ikke er keivhendt.

 

Er vel enig i at kabinettet er litt kjedelig av utseende, men det er satans

praktisk. Hadde egentlig tenkt å kjøpe Suntek men de var utsolgt

da jeg bestillte så da så.

 

 

Jeg er ikke kjeivhendt, men har kabinettet på venstre side. Har alltid hatt det. Derfor synes _jeg_ at chieftec er praktisk!

Jeg har et fint et i sølv med stoort vindu i dør, og fint blått lys :)

Lenke til kommentar

Chieftec kabinettene er greie de, gode løsninger og ok design til en god pris. Det som er kjipt er den døra som er i veien hvis man putter inn cd'r eller skal ta dem ut. Jeg liker heller ikke at "alle" har det kabinettet. Jeg syns det er bra (kabinetet altså), men tanken på at alle andre har det gjør at jeg ikke kjøper det. Liker ikke å ha det samme som alle de andre, liker ting som er mer sjelden.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe nytt alemineuns kabinet men har litt lite penger  

 

er skyhawk billig bambus dritt eller skikkelig kabinett?  

 

har lest noen reviews hvor de får helt ok omtale  

noen som har det?

Jeg har det ikke, men leste om en kar som hadde det (her på forumet tror jeg), og han likte det ikke, han ble veldig skuffa.

 

Uansett så tror jeg at Raidmax kabinettene hos Microplex skal være gode, og billige.

Lenke til kommentar

Har selv Chieftech og er fornøyd med det. God plass, bra og bygge i, bunn solid, og døra tar man bare av uten at det gjør noe.

 

Eneste minus er at da jeg kjøpte det kjøpte jeg "brunt" for å være litt

"original" hehe :lol:

 

Det er burgunder, hadde blitt bedre med svart eller sølv men jaja står bare i en krok på rommet eller under et bord på LAN så hvem bryr seg :shrug:

Lenke til kommentar

Har selv Chieftech og er fornøyd med det. God plass, bra og bygge i, bunn solid, og døra tar man bare av om den plager.

 

Eneste minus er at da jeg kjøpte det kjøpte jeg "brunt" for å være litt

"original" hehe :lol:

 

Det er burgunder, hadde blitt bedre med svart eller sølv men jaja står bare i en krok på rommet eller under et bord på LAN så hvem bryr seg :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg er lei av:

 

Microsoft

Intel

AMD

nVidia

3DMark

ATI

Memorex

Dell

drivere

patch'er til spill

Counter Strike

FPS

RPG

nForce2

32 bit OS

eposter fra nigerianere som lover gull og grønne skoger

Buffy The Vampire Slayer

DVD-filmer (generelt)

Ringenes Herre (spesielt)

Play.com

viftestøy

trancemusikk

Russ

Krigen i Irak

George W. Bush

Dick Cheney

X-Files

Holmgang

TV2 Hjelper Deg

Diskusjoner om norske tollregler

Alle poster på diverse fora som inneholder ordet "byråkrati"

Folk som driter seg ut ved å bestille fra kjiipe nettbutikker (for deretter å sutre om det i månedsvis)

Stefan Hilt

Kazaa og DC

Strømregninger

Dårlige poteter

Vasne tomater

Ingefær

Tåpelige bokutgivelser fra Harvard Business School Press

Erlend Loe

Kaffeflekker på teppet

Vannkokeren på jobb

Amerikanske filmer basert på tegneserier

Folk som ikke klarer å holde drittbikkjene sine i bånd

Engangsgriller

17. mai

Tor Endresen

Buekorps

De jævlene som har gravd opp hele Hans Tanksgate

Burberryskjerf

At jeg ikke finner en butikk som selger ryggsekker fra Brenthaven

Eminem

R'n'B

New Labour

DVD-Jon

Palladium

Kokebøker

The Sims

Oppussing

Telenor

Spaceworld

Mega

Svinekjøtt

 

Chiefteckabinettet mitt er faktisk en ting jeg ikke har noe spesielt forhold til. Men når du sier det, jo - jeg er faktisk lei av det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...