Gå til innhold

MTU legger ned


Anbefalte innlegg

Fikk nå en ny SMS fra MTU som foreslår at jeg går over til Tele2:

 

http://order.tele2.no/mtu/

Den har ikke jeg fått (ennå). Uansett synd at MTU gikk dukken. Håper noen andre søker konsesjonen og tar opp der MTU slapp. Forøvrig er det vel fare for at Mobile Norway (Network Norway og Tele2) vil søke om å få konsesjonen da Mobile Norway har GSM900 frekvens og ikke GSM1800. Ved overføring av alle Tele2 kunder til Mobile Norway i 2010 kan det være behov for tettere dekning i storbyene. Dvs da blir det en operatør mindre. Forøvrig lurer jeg på om Hi3G kasta inn håndklet for sitt 3G-nett?

Endret av balder80
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Kjære kunde, pga MTUs nedleggelse ønsker MTU og Tele2 å gi deg et spesialtilbud. Hos Tele2 får du et abonnement som er billigere enn det du har i dag og MTU anbefaler deg derfor å velge Tele2 som ny operatør. Bestill nå så sørger Tele2 for at du ikke mister summetonen 5. des. Les mer på order.tele2.no\mtu"...

 

Den fikk jeg nå!

Lenke til kommentar
"Kjære kunde, pga MTUs nedleggelse ønsker MTU og Tele2 å gi deg et spesialtilbud. Hos Tele2 får du et abonnement som er billigere enn det du har i dag og MTU anbefaler deg derfor å velge Tele2 som ny operatør. Bestill nå så sørger Tele2 for at du ikke mister summetonen 5. des. Les mer på order.tele2.no\mtu"...

 

Den fikk jeg nå!

*billigere enn det du har i dag* Vel, om det er tilfellet hadde vel alle vært Tele2-kunder, men det avhenger jo av forbruksmønsteret ditt.

Lenke til kommentar
Nei. Selve Klart Svar-butikkene eies av et annet selskap (men selvfølgelig mulig at samme personer står bak Klart Svar og MTU).

 

Klart Svar-butikkene ble overtatt av ComHouse nylig. ComHouse ble kjøpt opp av TeliaSonera (som også eier NetCom, Chess og Nextgentel)

 

Faen ikke lett å holde orden i alle selskapene :S

ComHouse som var eide av MTU gruppen OG TeliaSonera, kjøpte opp Klart Svar for ca 2 og et og et 1/2 år siden.. Telebutikken som også er eid av ComHouse kjøpte videre opp Praus foto, for ca. et 1 1/2 år siden, å gjorde disse om til Telebutikker, samtidlig som Telebutikkene fikk in et bredere aspekt av foto inn i butikkene siden. Dette resulterte så klart i at Klart Svar og Telebutikken fikk et ganske så nært sammarbeid..

(KlartSvar var faktisk for mange år siden "Netcom" eid, men Netcom gjorde det vist ikke så bra som butikk, så dette ble "solgt"..)

 

Nå i sommer, så solgte MTU gruppen sine resterende akser i ComHouse til Telesonera for ca. 157Mil, noe som resulterte i at Telesonera nå eier 100% i ComHouse, å dermed da også Klart svar og Telebutikken.. (Og Netcom, Chess og Nextgentel i fra før av, i Norge..)

 

Videre så avsluttet MTU gruppen MTU net i høst, og alle MTUsine ADSL kunder, ble overført til Ventelo. (Mener også at IP TLF delen også ble flyttet, men er ikke 100% sikker på det..)

 

Å nå, ble mobilavdelingen også avsluttet.. Men MTU gruppen er LANGT i fra ferdig pga d, da dem blant annet har en go del eiendommer, Tele D som lager alt innen tilbehør av mobil osv, osv.. :)

 

^^Hehe, enkelt å greit.. ;)

 

(Hehe, for å ikke snakke om at hele mobil eventuret for MTU, startet da dem tok over Teletopia-mobilvirksomhet i Norge, i 2006 osv, osv.. Men det er en helt annen histiori.. :p)

 

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar

Er det nokon som veit kvar det vart av Combitel oppi alt dette? For nokre år sidan oppretta eg ein brukarkonto hos Tiscali (Tiscali Free Surfer), slik at eg kunne kople meg til internett via 56 kb/s analogt modem. Dette vart teke over av Combitel, som igjen vart ein del av MTU. Eg brukar framleis den gamle e-postadressa hos Combitel til ein del ting, difor lurer eg på kva som skjer med den no.

Lenke til kommentar
Trodde http://ludomobil.no/ med Idar Vollvik i spissen skulle kjøpe opp MTU.

 

Jeg har vurdert fram og tilbake den siste uke hvem jeg skulle bytte til, og nå er jeg glad jeg ikke valgte MTU:)

 

Er det IPEA som starter opp igjen med nytt navn? Dei blei jo kjøpt opp av One Call / Network Norway for ei tid tilbake. Eg hadde 3 abonnement der og dei blei då overført til One Call, og vips så hadde eg 4 abo. ;)

Lenke til kommentar

DataGuard AS har ingått avtale med MTU Nett AS om overtagelse av driftstjenester, abonnenter og andre kundeforhold untatt mobilabonnenter.

 

(Bergen/Oslo, 21. november 2008) DataGuard AS har ingått avtale med MTU Nett AS om overtagelse av driftstjenester, abonnenter og andre kundeforhold untatt mobilabonnenter. Nevnte forhold videreføres av DataGuard. Avtalen er i tråd med DataGuard sine ambisjoner og planer for vekst innenfor aksess- og hostingmarkedet.

 

Avtalen innebærer at DataGuard viderefører drift og tjenester uten vesentlige endringer. Kunder av MTU Nett vil ikke oppleve brudd i tjeneste på bakgrunn av overtagelsen. Alle berørte kunder vil bli kontaktet og få mer informasjon via brev som sendes ut i løpet av de neste dagene. På www.dataguard.no blir det lagt ut aktuell informasjon for berørte kunder.

 

Om partene:

DataGuard har levert kommunikasjons- og sikkerhetsløsninger til bedriftsmarkedet siden 1997. Selskapet har hovedkontor i Bergen og et avdelingskontor i Oslo. Selskapet er i hovedsak eid av ansatte.

 

MTU Nett er en del av MTU og har levert tjenester innenfor tele og data siden 2003

 

http://dataguard.no/?news=21

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et lite spørsmål.

 

Jeg skiftet fra mtu for ikke så lenge siden og har enda et par regninger derifra som jeg ikke har fått somlet meg til å betale. Er jo ikke noen store greier egentlig, men jeg lurer på hvordan dette funker nå som der er konkurs. Kan de fremdeles kreve inn pengene? Er det noe vits for meg å betale om de alikavel er konk?

Lenke til kommentar
Kan de fremdeles kreve inn pengene? Er det noe vits for meg å betale om de alikavel er konk?

 

Boet etter konkursen vil komme til å kreve inn pengene og du må betale det du skyld. Hvis ikke kan du regne med en vanlig inkassosak til slutt, med de konsekvenser det innebærer.

 

Abonnementavgift som gjelder fremtidige måneder o.l. vil du selvfølgelig ikke måtte betale noe for.

Lenke til kommentar
litt offtopic, men finner det merkelig at tele2 er villige til å tilby ekstra attraktive tilbud til ex-mtukunder, og ikke samme tilbud til andre kunder av de...?

Gjør de det? Hva får de som ikke eksisterende Tele2 kunder får?

 

I så fall er det jo morsomt at det står

"Tele2 gir sine eksisterende kunder de beste tilbudene først."

på sidene til Tele2 ;)

 

 

edit: så tråden du hadde laget nå ;)

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
litt offtopic, men finner det merkelig at tele2 er villige til å tilby ekstra attraktive tilbud til ex-mtukunder, og ikke samme tilbud til andre kunder av de...?

Gjør de det? Hva får de som ikke eksisterende Tele2 kunder får?

 

I så fall er det jo morsomt at det står

"Tele2 gir sine eksisterende kunder de beste tilbudene først."

på sidene til Tele2 ;)

 

 

edit: så tråden du hadde laget nå ;)

MTU-kunder får bla 50 ringeminutter med champion gratis i mnd.

Lenke til kommentar

For de som ringer MYE er nok TalkMore Fastpris det mest gunstige.

Tele2 Sheriff er engentlig bare 221 gratis ringeminutter, hvis man ikke sender en eneste SMS (hvis jeg ikke har forstått det feil).

 

Ringer man i 3000min på en måned med Tele2 Sheriff, betaler man 2150kr. Med Talkmore koster det 349kr (fastprisen)

Lenke til kommentar

Ja, er det ikke forbasket at man ikke kan få noen ting gratis lengre !

 

Slitsomt blir det også - å skulle hoppe fra gratisøy til gratisøy med påfølgende konkurser/nedleggelser hele tiden. Tipper det blir et tidsspørsmål før Tele2 må ta stjerna av sin Sheriff også. Om et år ?

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...