Gå til innhold

Nvidia oppdaterer Geforce-driveren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nå er ikke sli noe man bør kjøre hvis det kan ungåes, samme gjelder crossfire,.

 

Ikke kom å si sånt! jeg har aldri opplevd SLi så bra som jeg gjør det med den nye driveren fra nvidia! helt fantastisk rett og slett!

 

post-169666-1227417762_thumb.jpg

 

Med gammeldriveren var jeg over 1000p lavere, og nå yter mine 8800gt (g92GT) kort en god del bedre enn 2x4850 fra ATI i crossfire! hallo..

Lenke til kommentar
nå er ikke sli noe man bør kjøre hvis det kan ungåes, samme gjelder crossfire,.

 

Ikke kom å si sånt! jeg har aldri opplevd SLi så bra som jeg gjør det med den nye driveren fra nvidia! helt fantastisk rett og slett!

 

post-169666-1227417762_thumb.jpg

 

Med gammeldriveren var jeg over 1000p lavere, og nå yter mine 8800gt (g92GT) kort en god del bedre enn 2x4850 fra ATI i crossfire! hallo..

 

 

Nå sa han jo strengt tatt ikke at Sli var dårligere\bedre enn crossfire, men at det burde ungås om mulig.

 

F.eks istedefor 2stk 8800gt = 9800gx2? (Bare eksempel)

Correct me if im wrong :)

Lenke til kommentar

jaja, jeg har bedre score enn 9800gx2 også da^^ haha

 

Fikk p13534 i 3dmark vantage.

 

Her er et resultat med 9800gx2

10: smy P11363 - 9800gx2 700/1750/1101 - qx9650 @ 4,0 TRUE luft

Jeg kjørte tilogmed lavere klokk på skjermkorta...

 

Edit: Ser at nizzen fikk 13900+ med 9800gx2.. så vil si det er ganske gjevnt i det minste.. jeg hadde også en god del lavere klokk da.

 

 

Skal jeg si et eneste minus med SLi må det være at det trekker litt mere strøm enn single gx2.. men det er marginalt og du merker det neppe på strømregningen.

post-169666-1227433765_thumb.jpg

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
jaja, jeg har bedre score enn 9800gx2 også da^^ haha

 

Fikk p13534 i 3dmark vantage.

 

Her er et resultat med 9800gx2

10: smy P11363 - 9800gx2 700/1750/1101 - qx9650 @ 4,0 TRUE luft

Jeg kjørte tilogmed lavere klokk på skjermkorta...

 

Edit: Ser at nizzen fikk 13900+ med 9800gx2.. så vil si det er ganske gjevnt i det minste.. jeg hadde også en god del lavere klokk da.

 

 

Skal jeg si et eneste minus med SLi må det være at det trekker litt mere strøm enn single gx2.. men det er marginalt og du merker det neppe på strømregningen.

 

Ja, jeg er ikke helt sikker på hvorfor man skulle ha 9800gx2 istedefor 8800gt i SLI, da det er intern SLI på Gx2`en... Men uansett yter 9800Gx2 dårlig med disse driverne, eller ikke det samme ytelses hoppet som hos andre. Jeg merket ingenting forskjell i FarCry 2, som skulle få 38% mer ytelse var det vel?

Lenke til kommentar

Jepp, nvidia har skrytt på seg litt mer enn de trenger ja.. De har nok gått ut fra gtx280 i SLi elns med tanke på ytelsen de lover.

 

Men uansett så er disse driverne et stort/gigantisk gjennombrudd for SLi. Flere skjermer med SLi har vært sårt etterlengtet LEEENGE.. kan man bruke flere skjermer i crossfire nå egentlig? har ikke fått med meg den utviklingen enda..

Lenke til kommentar

Fra disse første testene, har jeg fått ett inntrykk at disse nye drivere er tilpasset for X58 og gir bedre 2 og 3 SLI skalering på X58-plattformen. Disse drivere er fortsatt i utvikling og vi får se hvor det ender opp etterhvert.

 

Med disse drivere, det blir det veldig fristende med 2 stk. GTX 260 216(55nm) + den gamle 9800GTX som dedikert Physx.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaringer med disse driverne i left4dead?

 

Preferably på vista 32, med 8800gts eller tilsvarende

 

kjører 8800 gt og 180, kjører l4d i 1280x1024 med 8xAA og ellers alt på max. går jævli bra, skikkelig kjapt. Ikke tatt noen fps test, men lenge siden jeg har spilt ett slikt spill så går så kjapt. Dette er vel fordi det er en gammel motor, half life 2 (tror jeg). Detaljer på personer ser veldig fint ut, men landskap og slikt i bakgrunn er ikke like imponerende.

 

EDIT: Source-engine heter den

Endret av anordne
Lenke til kommentar
nå er ikke sli noe man bør kjøre hvis det kan ungåes, samme gjelder crossfire,.

 

Hvorfor det i grunn? Mellom "big bang" driveren og den nye X58 platformen så skalerer jo SLI nå rett og slett ypperlig. Det er nesten et sjumilssprang forran crossfire i skrivende stund.

 

Selvfølgelig er det ingenting som skalerer så bra som et enkelt kort, men SLI er en god løsnign for ekstreme systemoppsett eller som oppgraderingsmulighet iu fremtiden - spesiellt nå som det skalerer bedre enn noen gang før.

 

-Stigma

Helt enig. De som sier cf og sli ikke har noe for seg har neppe prøvd det. Forskjellen fra feks. et 8800gt til 2 i SLI eller 9800gx2 er enorm. Det gjelder i alt av spill jeg har testa. Selvfølgelig er det ikke alltid perfekt skalering, men spiller man som meg i 1920x1200 eller for den sags skyld på 30" så må man nesten opp på 2 grafikkort.

 

er vell heller at jeg selv har prøvd crossfire og sli for mange ganger.. mye mulig de har nappa ut noen av problembarna nå. bare tanken på at man faktisk "kan" få redusert ytelse får meg til å grøsse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...