Gå til innhold

overaskende telefonregning [iphone]


Anbefalte innlegg

etter en del internet surfing på iphonen kom regningen i posten.

600 kr for å ha brukt internet på mobilen 237 ganger i løpet av en måned.

 

for det første; hva mener de med "ganger"?

 

for det andre: har nesten ikke brukt ihponen utenfor trådløse nettverk, tar netcom betalt for at jeg bruker wlan?

 

og for det tredje: hvordan kan jeg få en så stor regning bare på datautgifter da telleren under bruk inne på instillingene på mobilen kun viser at jeg har motatt 140 mb denne måneden og får 100 mb pr måned som en del av abbonementet!

 

litt overaskende bare, og en smule forvirrende :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
etter en del internet surfing på iphonen kom regningen i posten.

600 kr for å ha brukt internet på mobilen 237 ganger i løpet av en måned.

 

for det første; hva mener de med "ganger"?

 

for det andre: har nesten ikke brukt ihponen utenfor trådløse nettverk, tar netcom betalt for at jeg bruker wlan?

 

og for det tredje: hvordan kan jeg få en så stor regning bare på datautgifter da telleren under bruk inne på instillingene på mobilen kun viser at jeg har motatt 140 mb denne måneden og får 100 mb pr måned som en del av abbonementet!

 

litt overaskende bare, og en smule forvirrende :S

Hva med å ringe de som virkelig veit svaret, nemlig netcom kunde service på 05050?

(Eller sjekke på mine sider, dvs. www.netcom.no, for så å se på forbruk/spesifisert faktura.. )

 

Eventuelt sjekke på baksiden av fakturan, da det ofte står mere forklart der.. Osv..

 

Ps. Nei, Netcom tar så klart ikke betalt for internett trafikk via WLan.. 600 hører litt mye ut, HVIS du har iTalk small, hvor du har inkludert 100MB gratis..

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Svaret på dette er at NetCom tar betalt for hver oppkobling mot nettet som foretas utenfor Wlan med 0,69 kr. Første måneden hadde eg 1359 slike oppkoblinger (sjekk av aksjekurser, pushmail, litt surfing etc etc) og ble loppet selv om jeg totalt lastet ned ca 40 MB den måneden. Så de 100 "gratis" MB kan du bare glemme når du faktisk må betale for i det hele tatt å få tilgang på dem.

 

Hvis du bruker 3G/HSDPA/edge så er ikke det du skriver korrekt, jeg har flere venner som har Netcom enten med iTalk (inkluder x antall mb) eller tjenesten Connect Fritid, og ingen av dem betaler noe oppstart for hver gang de bruker nettet utenom wlan.

Lenke til kommentar
Alle som har kontaktet NetCom kundeservice vet at de er "nede" - det vil si at de enten har lang ventetid og legger på eller ikke kan svare men lover å ringe tilbake og ikke gjør det.

 

Svaret på dette er at NetCom tar betalt for hver oppkobling mot nettet som foretas utenfor Wlan med 0,69 kr. Første måneden hadde eg 1359 slike oppkoblinger (sjekk av aksjekurser, pushmail, litt surfing etc etc) og ble loppet selv om jeg totalt lastet ned ca 40 MB den måneden. Så de 100 "gratis" MB kan du bare glemme når du faktisk må betale for i det hele tatt å få tilgang på dem.

 

Beklager, men dette er feil, feil, feil og feil. Du betaler for det du laster ned. Du betaler ikke noe oppkoblingsavgift på datatrafikk.

Lenke til kommentar
eh jo, på detaljert telefonregning på mine sider på netcom.no har jeg ikke betalt noe for datatrafikk under de inkluderte 100 mb men når jeg overskred dette har jeg fått en sviende regning

 

Du betale for bruk av data utover de inkludert de 100 mb, men ingen oppstart for hver oppkobling. Hvis du faktisk er fakturert for dette så bør du kontakte Netcom fordi det er en feil i så fall.

Lenke til kommentar
Alle som har kontaktet NetCom kundeservice vet at de er "nede" - det vil si at de enten har lang ventetid og legger på eller ikke kan svare men lover å ringe tilbake og ikke gjør det.

Det er då ingen problem å ringe kundeservicen til Netcom. Eg fekk nettopp ein faktura med feil på, og ringte kundeservicen. Var utruleg overraska over at det ikkje var telefonkø, og kor fort vi blei einige om at eg skulle betale mindre. Det løyste seg heilt utan krangel, eller diskusjon.

Lenke til kommentar
Alle som har kontaktet NetCom kundeservice vet at de er "nede" - det vil si at de enten har lang ventetid og legger på eller ikke kan svare men lover å ringe tilbake og ikke gjør det.

Det er då ingen problem å ringe kundeservicen til Netcom. Eg fekk nettopp ein faktura med feil på, og ringte kundeservicen. Var utruleg overraska over at det ikkje var telefonkø, og kor fort vi blei einige om at eg skulle betale mindre. Det løyste seg heilt utan krangel, eller diskusjon.

 

Noen kunder opplever dårlig kundeservice, uansett hvor stort og kjent selskapet er, og de lar høre fra seg. De aller fleste er som oftest fornøyd med kundeservicen de får, men det er skjeldent de logger seg på et forum kun for å skryte av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...