Gå til innhold

1920*1200 på 15.4", erfaringer?


Rikky

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en laptop, og har sett på Dell Studio med 15.4" og 1920*1200 (jeg er svært glad i oppløsning :)). Jeg holdt en laptop av tilsvarende størrelse opp mellom øynene og min 24" skjerm med 1920*1200 for å se hvor langt unna jeg vil bli sittende. Alt ble selvsagt litt mindre enn ved vanlig sitteavstand, men ikke verre en at det var lesbart. Det jeg lurer på er om andre har erfaring med 1920*1200 på 15.4", blir det for mye over lengre tid? Jeg har godt syn, men vi snakker fortsatt om mange piksler på en liten skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1600x1200 var ikke problem for meg på 15'' laptop iallefall. Nå er jo en widescreen litt mindre da, men jeg mener det bør gå fint.

Justere opp/ned dpi i windows vil løse problemet der, ogs om daily-drifter sier er det smal sak å forstørre i nettlesere.

 

1600x1200 var iallefall hærlig på laptoppen, tipper 1920x1200 også vil være det.

Lenke til kommentar
Jeg sitter med en 15,4" med 1920*1200 nå, og for min del blir det i meste laget. Det bunner vel ut i smak og behag. Men alt er veldig lite, så jeg må anstrenge meg for å lese tekst på nettsider osv.

 

siden du kaller deg brainman bør du vel klare å jsutere skriftstørrelse?

 

å gå opp/ned i oppløsning for å få større skrift, blir som å gå opp og ned i størrelse på hjul på en bil for å endre fart

 

jeg anbefaler å gå for den med høyest oppløsning, uten tvil. det vil være overlegent på alle måter. og tenk deg å se på full hd materiale på en så liten skjerm, da snakker vi skarphet

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...