Gå til innhold

Microsoft skylder på Intel


Anbefalte innlegg

Nei, jeg snakker ikke om å kjøpe diverse programmer og konfigurere langt om lenge. Jeg snakker om å skifte bakgrunn og bytte tema.

 

Vet ikke helt hva du mener med "fikse på bilder rett i utforskeren" da fiksing kan innebære så mangt og det er ikke mye man får gjort av fiksing rett i filbehandleren uansett OS.

 

Men jeg skjønner likevel poenget ditt. Noen har datafobi og føler de ikke kan skifte bakgrunn og sånt. Andre bare gidder ikke eller synes det er lettere å gå å kjøpe en ny PC med ferdig innlagt ny bakgrunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spragleknas: Hvorfor det?

Fordi Intel, med MS sin velsignelse, fikk selge Vista Capable PC-er, som ikke skulle ha vært Vista Capable.

 

Hadde en forbruker hatt valget mellom to maskiner, en Vista Capable AMD og en ikke-Vista Capable Intel ville nok flere valg AMD.

Avgjørelsen om å fjerne WDDM-kravet fra Vista Capable ble tatt for å blidgjøre Intel, som ikke hadde klart å lage WDDM-drivere til sitt 915-chipset. Et manglende Vista-klistremerke ville skadet Intels salg, hevdes det i interne e-poster fra Microsoft.
Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Nei det vil jeg tro har sin forklaring i at de har vært samarbeidspartnere og i allianse gjennom mange år. Og selv om det av en eller annen grunn er MS som oftes blir kritisert her, så er jo Intel såvidt jeg kan se sjelden langt unna enten det er DRM, TPM, eller andre tvilsomme nyskapninger.

Her kan du se et eksempel på reklamebrosjyre for Intel and MIcrosoft allIance (transform, optimize, achieve) der de forklarer hvorfor du må styre langt unna Unix, og hvor fruktbart 20 års samarbeid har vært.

 

Så jeg tipper det har noe med saken å gjøre, og at det ikke er alle det er like lett (eller taktisk/økonmisk klokt) å si nei til, selv ikke for MS. :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Etter å ha lest mange informative kommentarer her, vil jeg bare si:

 

Den enes brød (Intel/MS)

er en annens død (AMD/Nvidia)

 

Dette kan jo være en medvirkende årsak til at Intel, på tross av skikkelig råtne produkter, har vokst så kraftig i grafikkmarkedet. Og med Intel integrert grafikk/chipset følger gjerne en ikke fullt så råtten, men dyr, CPU fra Intel også. Selv om nok årsak-virkningsforholdet har fungert motsatt vei.

 

@Simen: Lo godt av kommentaren din... "Er litt lei av oppstartslyden i XP, tror jeg går og kjøper meg ny pc" liksom. Kanskje var det ekstra gøy fordi det ikke er så langt unna sannheten for mange :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...