Gå til innhold

Hvilket MMORPG skal jeg velge..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vent å start med noen mmorpg til Darkfall kommer.

:)

Etter det jeg har lest om Darkfall virker det veldig hardcore, altså noe som ikke passer OP.

Hva setter man inn i ordet "hardcore" i grunn?

Skrevet
Vent å start med noen mmorpg til Darkfall kommer.

:)

Etter det jeg har lest om Darkfall virker det veldig hardcore, altså noe som ikke passer OP.

Som o(O)phus anntyder så stemmer ikke nødvendigvis dette.

Darkfall er ikke hardcore på den måten at man må tilbringe ufattelige mengder tid, og være hardcore no-life gamer for å oppleve spillet skikkelig. Wow er egentlig ganske drøyt på det området, selv om det har et rykte for å ikke være hardcore. Å være med på 40 mann raids gjennom Onyxia, Molten Core, Blackwing Lair osv. krevet at man stilte opp og brukte mye tid sammen med guildet. Eller bruke like latterlig mange timer i Battlegrounds for å få PvP utstyr.

I Darkfall derimot gjelder hardcore på andre spillfunksjoner. Som f.eks at motstanderen kan loote alt utstyret ditt hvis du dør i kamp. Hvis du bygger et hus, kan andre spillere ødelegge det eller ta over det. Og det finnes ingen frizoner fra PvP, du vil alltid kunne bli angrepet. Og du vil ikke kunne vite hvor vanskelig en motstander kan være å vinne over, fordi spillet har ikke et levelsystem.

Det er hardcore fordi man kan både tape og vinne alt. Mens i "carebare" WoW er det aldri noen fare, du trenger aldri å frykte noe. Når det er sagt er ikke Darkfall så drøyt som det kanskje høres ut. Fordi i motsettning til WoW er det mye enklere å skaffe nytt utstyr igjen.

Skrevet

Darkfall trenger på ingen måte å være et "hardcore" spill.

Man vil ikke være tvunget for å grinde X ting for å være konkurransedyktig som i andre spill, det eneste man må passe på er å bruke hodet.

Ikke forlat de mer eller mindre sikre stedene med ting du helst ikke ønsker å miste.

Har du raidet en boss slik at du har fått noen ingredienser til et "imba" item, så ikke bruk denne i høyrisiko situasjoner som når man er ute og utforsker verdenen aleine. Bruk heller de tingene når man f.eks er med en flokk venner for å raide, eller for å queste.

Skulle man mot formodning da dø, så kan man få sine venner til å passe på liket ditt hvis man dør, eller eventuelt be dem loote deg for dine items slik at du kan få det tilbake seinere.

Selv om man kan miste alt av det man har på seg så må man ikke glemme at det går andre veien også. Er man gjennomsnittlig god så vil det si at man vil dø og vinne 50% av kampene, noe som jo betyr at man slettes ikke trenger å kjøpe nytt utstyr hver gang man dør. Vinner man et par ganger så lønner det seg altså å dra tilbake til ditt hus/din by for å legge utstyret i ditt eget lager som man kan bruke av ved dårlige tider. ^^

De som trur at dette vil bli kaos pga det er FFA og slikt tar nok feil ettersom man aldri vil være sikker på hvem man møter. Man ser ingen "level-tag" over andres hoder, så selv om man ser en kar løpe rundt med dårlig gear, så trenger ikke det bety at han akkurat har startet å spille. For alt man vet så er det akkurat dette han vil. Altså bruke sitt ytre for å lure folk til å angrepe.

Hva jeg forbinder med "hardcore" er tiden man setter inn i spillet man spiller og der vil jeg heller si at WoW er et mye mer "hardcore" spill en hva Darkfall trenger å være. Man må ikke bruke xx timer på å nå endgame, man trenger ikke bruke xx timer på å grinde for å få noe, man trenger heller ikke farme xx instance for å betrakte seg selv som "vellykket" i spillet. Så lenge man klarer å holde sin egen økonomi ved like så slipper man altså å "grinde" for å komme noen steds, så igjen, det krever nok mer av hodet og hvordan man spiller det fremfor antall timer man legger inn i X aktivitet for å nå et mål.

Men selvsakt, det vil alltids være visse punkter i en hvert spill som kan sees på som "hardcore", og dette gjelder jo da også for Darkfall. Skal man bli serverens mest kjente crafter f.eks. så krever det nok litt arbeid i starten før man skaper seg et rykte. Samme gjelder det jo selvsakt hvis ditt mål faktisk er å ha mest mulig eiendom under ditt navn, men her snakker vi mer om lagånd og samarbeid mer enn noe annet.

Skrevet

Jeg har spilt wow i tja snart 2 år. Før jeg startet tenkte jeg, ess, dette koster jo penger i mnd, 250 kr for 2 mnd. Men det er jo bare å spille 2 mnd...kjøpe nytt kort når du enn føler for det å spille 2 mnd til....har du jobb er 250kr nå og da, ingenting.

Det er såklart tidskrevende, vis målet er å nå lvl 80 å få tak i det beste som er for din character. Men sån trenger det naturligvis ikke gå. Du kan levle til lvl 30-40, joine en RP guild. De bruker som regel å ha en rival guild (horde) som de slåst mot. Nå og da kan de sette opp en event hvor din guild slost mot en fiende guild.. å siden det er RP trenger du vanligvis ikke være så altfor høy level for å være med. Du vil kansje føle deg som frodo når aragorn svinger med sverdet, men det er underholdente og utrolig artig. Guild lederen skriver beskjeder på en "tavle" som sier som du sa: vi skal i kamp mot fienden kl 8 i kveld, møt opp den som kan. Noen guilds har til og med ranks, som du kan stige opp i, ved å evt gjøre quests som guild leadern finner opp. Min anbefaling er å kjøpe wow å gå RP..det er morsomt og ikke tidskrevende.

Mvh Xitto

Skrevet (endret)

Anbefaler World of Warcraft.

Jeg kunne ramset opp flere sider med gode grunner til å spille det

og hvorfor du burde spille WoW istedet for noe annet MMO.

Men bare det at World of Warcraft er blitt kultur, er grunn nok til

at du i det minste burde prøve det :)

Jeg anbefaler deg å se Warcraft Retrospective 1-3 på gametrailers.

http://www.gametrailers.com/game/10434.html

Her får du et solid innblikk i hele Warcraft universet en et lite

jafs av kaka når det kommer til MMOet.

Endret av anotherzen
Skrevet

Darkfall hørtes jævlig artig ut, akkurat slik jeg liker online spill.

Er det så å forstå at det bare er i beta nå, eller kan man starte å spille? Fant ikke noe om pris på siden deres, vil det si at det er gratis?

Skrevet

Ja, de har tatt opp et lånt på 20 millioner EURO eller hva det nå var slik at de som vil kan spille det gratis.. :p

Det er i closed-beta, hvor bare en knippe folk som er til å stole på spiller, ettersom det fremdeles er NDA (Non Disclosure Agreement).

Skal man ta løftene til Aventurine SA for god fisk, kommer det ut i Desember (altså før 2009), og vil koste omkring $15 i måneden, i samme gate som andre MMOs på markedet.

Skrevet

Øh. Ja. Nemlig.

Da får du bare ha det artig med gratis-MMOs.

15USD =~ 100NOK, noe alle har råd til i måneden, spesielt med tanke på hvor mye spill det egentlig utgjør. Hva får en egentlig for 100 kroner i dag? En middels stor hamburger, en six-pack? Meh, to each his own.

Skrevet

Hehe, problemet er ikke at jeg er gjerrig, kunne fint betalt den summen jeg for å spille et gøy spill.

Men så er det slik at jeg kun er 17 år, og jeg kan bare drømme å låne kortet til hjemmefronten til noe som helst som har med internett å gjøre.

Og jeg orker ikke begynne å styre med alternative betalingsmetoder, så da blir det heller til at jeg lar det ligge.

Skrevet
Hehe, problemet er ikke at jeg er gjerrig, kunne fint betalt den summen jeg for å spille et gøy spill.

Men så er det slik at jeg kun er 17 år, og jeg kan bare drømme å låne kortet til hjemmefronten til noe som helst som har med internett å gjøre.

Og jeg orker ikke begynne å styre med alternative betalingsmetoder, så da blir det heller til at jeg lar det ligge.

https://www.postbanken.no/no/leve/leve/leve_ung/ ?

Liker å sette opp kontrasten med hvor mye gøy du får ut av en kinotur for 75kr i motsetning til 100kr i måndten med bare morro.

Skrevet
At?

Tror ikke jeg forsto deg helt. Evt så misforsto du innlegget mitt.

Jeg tolket innlegget ditt som at den normale betalingsmetoden er med kort, og at familien din ikke vil la deg bruke dems. Du gidder heller ikke bruke alternative metoder som gamecards. Pengene er ikke problemet og du kunne fint betalt den summen.

På grunnlag av min tolking foreslo jeg at du skaffer ditt eget kort og bruker det til å betale med. Det er desverre slik at de fleste MMO's som er bra og folk spiller er P2P, ville vært dumt om du lot det ligge pga betalingsmetoder :)

Skrevet (endret)

Nei, men det er Visa Electron og noen MMO's godtar det som f.eks World of Warcraft og forhåpentlig Darkfall :)

Bevis:

7322bevis.jpg

Endret av Kapli
Skrevet

Kos dere med å vente på Darkfall... Spillet har jo vært i utvikling i årevis av relativt ukjente utviklere uten pengestøtte. Spillet lover jo så latterlig mye og har det egentlig noengang skjedd at en utvikler har sittet med en sånn perle (om alt fungerer som det skal) uten å prøve å vise det frem mest mulig? Hvordan skal de tjene penger på spillet når veldig få har hørt om det frem til nå?

Når de store firmaene failer gang på gang med konkurrenter til WoW skulle jeg likt å se dette bli en suksess.

BTW: Er man overhodet interessert i MMORPG spill så bare aksepter at det må månedlig betaling. Skal man på død og liv spille slike gratis MMO'er fordi man er for gjerrig/lat/uinteressert til å betale skarve 100kr måneden bør man kikke på andre sjangere. Gratis MMO betyr søppelfylling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...