Gå til innhold

Situasjonen i Afrika


Anbefalte innlegg

Tidligere kolonistater i Asia og Sør-Amerika raser fremover. Kun Afrika står igjen i startgropa. Faktisk er det også i Afrika en sammenheng mellom tyngden koloniseringen, og hvordan de klarer seg i dag. De tyngst koloniserte klarer seg stort sett litt bedre, mens de som skal "kaste av seg" sine "hvite verdier" og sin "hvite kultur", opplever å gå tilbake til stenalderen... som f.eks Zimbabwe.
Sjekk hvor mye vi har gitt mot hvordan det har gått med landene. Her er lederen for det som var Norges "hovedsamarbeidsland":

200px-Mugabecloseup2008.jpg

 

Uhjelp dreper faktisk folk og ødelegger land, men likevel er enkelte så hjerterå at de ønsker at vi skal gi enda mere uhjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at vi begynner med kolonisering igjen. Er jo rimelig åpenbart nå at de ikke klarer å samle seg for å bygge opp igjen på egenhånd. Så bygger vi opp infrastruktur og utdanner noen av dem til ledere, så får de gradvis sin egen makt tilbake.

 

Kan kanskje sammenlignes med å tilkalle en voksen når du ser en slåsskamp i barnehagen? :p

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at vi begynner med kolonisering igjen. Er jo rimelig åpenbart nå at de ikke klarer å samle seg for å bygge opp igjen på egenhånd. Så bygger vi opp infrastruktur og utdanner noen av dem til ledere, så får de gradvis sin egen makt tilbake.

 

Det er jo dette Europa prøvde på slutten av kolonitiden, og du ser jo at det har gått strake veien til helv*te. Enten så får vi ta total kontroll eller gi fullstendig fa*n og la de klare seg selv.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at vi begynner med kolonisering igjen. Er jo rimelig åpenbart nå at de ikke klarer å samle seg for å bygge opp igjen på egenhånd. Så bygger vi opp infrastruktur og utdanner noen av dem til ledere, så får de gradvis sin egen makt tilbake.

 

Det er jo dette Europa prøvde på slutten av kolonitiden, og du ser jo at det har gått strake veien til helv*te. Enten så får vi ta total kontroll eller gi fullstendig fa*n og la de klare seg selv.

 

Det var vel strengt tatt bare noen få europeiske land som gjorde dette. Europa består tross alt av mer enn Frankrike og Storbritannia.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at vi begynner med kolonisering igjen. Er jo rimelig åpenbart nå at de ikke klarer å samle seg for å bygge opp igjen på egenhånd. Så bygger vi opp infrastruktur og utdanner noen av dem til ledere, så får de gradvis sin egen makt tilbake.

 

Det er jo dette Europa prøvde på slutten av kolonitiden, og du ser jo at det har gått strake veien til helv*te. Enten så får vi ta total kontroll eller gi fullstendig fa*n og la de klare seg selv.

 

Det var vel strengt tatt bare noen få europeiske land som gjorde dette. Europa består tross alt av mer enn Frankrike og Storbritannia.

 

Og du vil si at de tidligere Franske og Engelske kolonier utmerker seg positivt på hvilken måte?

Endret av Flack90
Lenke til kommentar
Jeg foreslår at vi begynner med kolonisering igjen. Er jo rimelig åpenbart nå at de ikke klarer å samle seg for å bygge opp igjen på egenhånd. Så bygger vi opp infrastruktur og utdanner noen av dem til ledere, så får de gradvis sin egen makt tilbake.

 

Det er jo dette Europa prøvde på slutten av kolonitiden, og du ser jo at det har gått strake veien til helv*te. Enten så får vi ta total kontroll eller gi fullstendig fa*n og la de klare seg selv.

 

Det var vel strengt tatt bare noen få europeiske land som gjorde dette. Europa består tross alt av mer enn Frankrike og Storbritannia.

 

Og du vil si at de tidligere Franske og Engelske kolonier utmerker seg positivt på hvilken måte?

 

Har ikke nevnt noe om at de utmerker seg, det jeg sier er at Europa består av mer enn disse landene. Det var kolonimaktene som gjorde dette, ikke hele Europa.

Lenke til kommentar
Vil du sende u-hjelp? Flott gjør det, men ikke send mine skattepenger nedover til allverdens diktatorer og faenskap.

Og du tror du har noe valg? Skattepengene dine går nok til u-hjelp enten du vil eller ikke. Det du kan bestemme, er å ikke gi noe ekstra (pengeinnsamlinger og slikt) :)

 

Vet det, men det er jammen meg irriterende. All u-hjelp burde være 100% frivillig og ikke over statsbudsjettet.

 

Edit: "jaggu"? :p

Endret av Flack90
Lenke til kommentar
Vet det, men det er jammen meg irriterende. All u-hjelp burde være 100% frivillig og ikke over statsbudsjettet.

 

Hadde folk flest vært klar over hvor utrolig dårlig uhjelp har funket så langt, så tror jeg det hadde vært totalt skandale. Norge gir suverent mer penger i verden, både statlig og privat, til uhjelp.... og vi har faktisk ikke en DRITT å vise til. Tenk hva vi kunne gjort med 500 milliarder kroner i Norge. Det er nesten et helt års statsbudsjett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...