Gå til innhold

One Call lanserer "redningspakke"


Anbefalte innlegg

One Call er nok på tur ned i det norske markedet. De klarte ikke holde det de lovet, og mange problemer knyttet til deres ab. gjør at jeg nå rømmer "hals over hode!" fra selskapet. Mulig de er billigst, men man må da for pokker kunne forlange litt kundeservice innimellom. Så nå er jeg atter en gang Chess-kunde :) Og jeg blir ikke å anbefale One Call lengre.

Hvordan kan du si de er på tur ned når kundemassen bare øker, samtidig som Network Norway bygger ut nettet sitt?

 

Hvilke problemer har du hatt med OneCall? Jeg har vært kunde der en god stund nå, og jeg har ikke opplevd noe negativt. :)

 

Tja hvor skal jeg begynne? Hadde ip-telefon fra dem. Etter utallige samtaler med kundeservice, selvfølgelig til et nummer som ikke akkurat var gratis å ringe, fikk jeg omsider det til å virke. Men hvor lenge var jeg i paradis? Ikke veldig. Og denne gangen klarte ikke OneCall å fikse problemet, og jeg sa opp hele ip-telefonen.

 

Så over til mobil. Hadde OneCall med netcom dekning, og dette fungerte rimelig greit, med unntak av porteringen, da One Call rett og slett glemte å aktivisere meg!? Videre fikk jeg fakturaer som jeg aldri skulle hatt, og måtte selv ta kontakt for å ordne dette. Deretter kom det nytt sim, som selvfølgelig ikke virket. Nytt sim ble sendt, denne gangen virket gprs kun sporadisk. 3G hadde de jo kuttet ut, så surfing gikk i rykk og napp. Kontaktet kundeservice, men fikk beskjed om at det var min telefon som det var noe galt med. Jeg har prøvd simkortet i 4 forskjellige telefoner, med samme feil i alle, så at det var telefonen min det var noe galt med, ja det er humbug. Men selvfølgelig behagelig enkelt for One Call å skylde på. Ettersom jeg fikk jobbtelefon, gadd jeg ikke forfølge problemet, men puttet istedet simkortet inn i biltelefonen. Virket helt greit, helt til One Call skulle oppgradere simkortene. Ettersom telefonen var avslått når den aktuelle oppdateringen ble sendt ut, så mottok jeg den aldri. Resultatet var at One Call sendte meg et nytt sim, der kode for simkortlås ikke lot seg deaktivere. Atter en gang ble kundeservice kontaktet, og fikk beskjed om at dette var en funksjon for å beskytte meg!!?? Nå vil vel noen si at dette ikke er noe problem, men resultatet er at hver gang jeg starter bilen, så blinker det "tast pin" i dashbordet. Ikke holdbart, så jeg porterte både meg og min frue ut av One Call.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp gått fra Talkmore, fastpris du liksom. Uansett hva, kom regningen alltid på 400+. Den spesifiserte fakturaen klarte aldri å fortelle meg hvorfor, ergo ble jeg en meget frustrert bruker. Prøver MTU Fri nå, så for vi se om det funker bedre - er omtrent samme konseptet som One Call "redningspakken", men i teorien kan man få 0,- kr i regning hver mnd (om man ringer under 142min og skriver færre tekstmeldinger en 142).

Lenke til kommentar
Hvordan kan du få bedre dekning og batteritid av å låse deg til Telenor? Mobilen velger vel det nettet som har best dekning dersom du er innenfor Network Norways sone.
Bedre dekning fordi du ofte går inn og ut av Network Norway-dekning, og på automatisk valg er min erfaring at den prioriterer halvgod NNW-dekning over full TnM-dekning.

 

Bedre batteritid fordi jeg har skrudd av UMTS, og da slipper du at den leter etter dekning for både GSM og UMTS.

Lenke til kommentar

Heh, klart det kommer. Telenor startet jo i ADSLs barndom med begrensing på hvor mye man kunne laste ned per mnd, hvor lenge varte det? Jo, helt til noe tilbydde nett uten begrensing. Problemet i denne "runden" er at telegigantene kommer til å hindre dette så lenge de kan, fordi de blir å tape stort på fastpris - heldigvis har vi fri konkurranse (ihvertfall til en viss grad).

Lenke til kommentar
det som er og forblir billigst for oss som ringer veldig lite er egentlig kontantkort

Nå er du nok litt på bærtur her. Kontantkort er så godt som aldri billigst. Ta en titt på OneCall faktura f.eks. Knuser nok lett ethvert kontantkort. Blir tilnærma gratis i forhold, hvertfall om du er smart og luker bort dyre ekstratjenester. Ingen "trenger" papirfaktura, f.eks. Da kan du skrive den ut selv i så fall, til en brøkdel av prisen.

Lenke til kommentar
Tilbyr NN sitt nett i dag alt en trenger, eller er det fortsatt slik at det er kun enkelte steder de tilbyr 3g osv?

 

Har chess i dag og vurderer å bytte operatør, men er ikke interessert i å miste vesentlige funksjoner.

Dårlig med 3G i NN enda ja, men som nevnt flere ganger allerede går det fint an å holde seg i Telenor sitt nett.

Tvilsom kundeservice.

Ett sted må vel OneCall spare penger og, men jeg har hvertfall alltid fått kjappe svar på mailene (dvs 2 stk) mine. Hvor ofte bruker folk kundeservice da? Om ting går som det skal, så er vel svaret "aldri". Og om ting ikke går som det skal, så er det jo bare å skifte igjen. Da får du hvertfall oppmerksomheten deres! :)

Endret av torsverre
Lenke til kommentar
christer-r jeg tror du nettopp overtalte meg til å byttte fra talkmore til one call :p

 

Lykke til! Det trenger du! One Call var ok den tiden det var One Call, men etter at NN kom inn i bildet, er alt snudd på hodet. Et useriøst selskap med en kundefiendtlig profil. Så i et eller annet intervjiu at de var glade de var kvitt "gratis passasjerene". Kundeforakt, kalles slikt... Styr unna!

Lenke til kommentar
christer-r jeg tror du nettopp overtalte meg til å byttte fra talkmore til one call :p

 

Lykke til! Det trenger du! One Call var ok den tiden det var One Call, men etter at NN kom inn i bildet, er alt snudd på hodet. Et useriøst selskap med en kundefiendtlig profil. Så i et eller annet intervjiu at de var glade de var kvitt "gratis passasjerene". Kundeforakt, kalles slikt... Styr unna!

 

Dette er jeg slettes ikke enig i. Hvorfor skal gratispassasjerene få ødelegge for oss andre som faktisk betaler for tjenestene deres? Hadde de fortsatt med det, hadde de nok endt opp på samme båt som MTU. :)

Lenke til kommentar
christer-r jeg tror du nettopp overtalte meg til å byttte fra talkmore til one call :p

 

Lykke til! Det trenger du! One Call var ok den tiden det var One Call, men etter at NN kom inn i bildet, er alt snudd på hodet. Et useriøst selskap med en kundefiendtlig profil. Så i et eller annet intervjiu at de var glade de var kvitt "gratis passasjerene". Kundeforakt, kalles slikt... Styr unna!

 

Dette er jeg slettes ikke enig i. Hvorfor skal gratispassasjerene få ødelegge for oss andre som faktisk betaler for tjenestene deres? Hadde de fortsatt med det, hadde de nok endt opp på samme båt som MTU. :)

 

 

Disse såkalte "gratispassasjerene" er vel kunder som har benyttet seg av tilbudet som One Call har drevet aggressiv markedsføring med. Og når kundemassen har blitt stor nok, går One Call fra avtalen, og forandrer betingelsene, og håper at de aller fleste ikke gidder å portere fra dem igjen. Dette er meget suspekt og jeg tipper forbrukerrådet vil se på denne saken. Slik One Call har opptredd kan ligne på bondefangeri, og grenser til ren svindel. Og deretter å gå ut i media og henge ut kunder som har benyttet seg av tilbudet deres, som gratispasasjerer, ja hva kan man si? Iallefall nok til at jeg nå fraråder folk å inngå avtaler med One Call. Tilogmed logoen har de stjålet fra et utenlandsk selskap...

http://www.onecall.com/

Lenke til kommentar
christer-r jeg tror du nettopp overtalte meg til å byttte fra talkmore til one call :p

 

Lykke til! Det trenger du! One Call var ok den tiden det var One Call, men etter at NN kom inn i bildet, er alt snudd på hodet. Et useriøst selskap med en kundefiendtlig profil. Så i et eller annet intervjiu at de var glade de var kvitt "gratis passasjerene". Kundeforakt, kalles slikt... Styr unna!

 

Dette er jeg slettes ikke enig i. Hvorfor skal gratispassasjerene få ødelegge for oss andre som faktisk betaler for tjenestene deres? Hadde de fortsatt med det, hadde de nok endt opp på samme båt som MTU. :)

 

 

Disse såkalte "gratispassasjerene" er vel kunder som har benyttet seg av tilbudet som One Call har drevet aggressiv markedsføring med. Og når kundemassen har blitt stor nok, går One Call fra avtalen, og forandrer betingelsene, og håper at de aller fleste ikke gidder å portere fra dem igjen. Dette er meget suspekt og jeg tipper forbrukerrådet vil se på denne saken. Slik One Call har opptredd kan ligne på bondefangeri, og grenser til ren svindel. Og deretter å gå ut i media og henge ut kunder som har benyttet seg av tilbudet deres, som gratispasasjerer, ja hva kan man si? Iallefall nok til at jeg nå fraråder folk å inngå avtaler med One Call. Tilogmed logoen har de stjålet fra et utenlandsk selskap...

http://www.onecall.com/

 

I og med at de ikke har bindingstid på abonnementene vil jeg ikke si det de har drevet med er svindel. Såklart vart det et sleipt triks av One Call, men i og med at kunder kan kvitte seg med abonnementet så og si over natten om de ønsker det- kaller jeg det ikke svindel. Om de hadde fortsatt å vokse seg store på -bare- gratispassasjerer er det klart de hadde gått i store tap over lengre tid! Jeg er kjempefornøyd med One Call så langt, og det er ingenting som tilsier at jeg skal slutte med det på en stund. :) Hva logoen angår er den ikke identisk, men den er veldig lik!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...