Gå til innhold

[Løst]DVD uten plastemballasje


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bestilte en del DVD-er på fredag, og i går kom det. Jeg åpnet opp, og får øye på noe sørgelig. Den ene DVD-en mangler plastemballasje, så coveret er ripete og matt. Har jeg rett til å klage på dette? Jeg forventer jo en plettfri vare, og det er jo årevis siden man sluttet å selge DVD-er uten plastemballasje.

Endret av Mimir
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis kjøpet er gjort fra en norsk forhandler, du har kjøpt produktet nytt og som privatperson, via internett - da har du 14 dagers angrerett.

 

Si litt mer om hva slags kjøp det er snakk om, så blir det enklere å gi et riktig svar.

Skrevet

Da er det bare å bruke angreretten. Skjema for dette skal ha blitt sendt deg i forbindelse med kjøpet. Evt så burde du finne det på hjemmesidene deres.

Skrevet

Angreretten er din rett til å sende varen i retur - uten at du har noen spesiell grunn enn at du angrer kjøpet. Forutsetningen er at varen kan sendes tilbake i "tilnærmet samme mengde og tilstand", og uten at eventuell forsegling er brutt (dette gjelder filmer og CD-er).

 

Dersom du heller velger å reklamere på produktet, gjelder andre regler.

 

Hva sa Platekompaniet da du fortalte dem om mangelen?

Skrevet
Bestilte en del DVD-er på fredag, og i går kom det. Jeg åpnet opp, og får øye på noe sørgelig. Den ene DVD-en mangler plastemballasje, så coveret er ripete og matt. Har jeg rett til å klage på dette? Jeg forventer jo en plettfri vare, og det er jo årevis siden man sluttet å selge DVD-er uten plastemballasje.

 

 

Hvis plastforseglingen mangler på DVD'en så kan du ikke benytte deg av angreretten.

Mulig butikken er villig til å hjelpe deg med omlevering av varen. Jo raskere du sier i fra til de (skriftlig helst) jo vanskeligere er det for butikken å avvise at dette var gjort av deg etter levering.

 

Vil ikke si at ripe på koveret er en vesentlig mangel så tviler på at du har noe hevingsrett i denne saken.

Men i det minste så kan du prøve å kreve prisavslag :)

Skrevet

Tenk deg at du hadde bestilt en telefon; men når du fikk den så var den ikke i noen eske. Den bare lå i en papirpose med frimerker på. Prisklassen varen ligger i burde ikke avgjøre hva som er akseptabelt og ikke.

Skrevet

Varen skal leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde. Problemet kan være å bevise det, men de fleste butikker stoler nok på kundens ord på sånne småvarer..

Skrevet
Tenk deg at du hadde bestilt en telefon; men når du fikk den så var den ikke i noen eske. Den bare lå i en papirpose med frimerker på. Prisklassen varen ligger i burde ikke avgjøre hva som er akseptabelt og ikke.

Det er da en vesentlig stor forskjell. Du kan sammenligne det med at telefonen du fikk ligger i en eske uten forsegling.

Skrevet

Dersom det skulle vore plast på coveret kan du returnere varen på grunn av mangler.

Dersom det ikkje skulle være plast på kan du returnere varen med angreretten.

Skrevet (endret)

Fikk svar fra Platekompaniet i dag. De sender meg en ny DVD as we speak, og en ferdig frankert konvolutt til feilvaren. Veldig god kundebehandling. Ble også informert om at de ikke alltid mottar DVD-ene i plastemballasje fra sine leverandører.

Endret av Mimir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...