Gå til innhold

AOE 2: The Conquerors - kamper via Hamachi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må vi ta kampen over Hamachi, eller kan vi bare bruke ip tilkobling?

Om jeg husker rett er ikke routeren eller Vista så glad i Hamachi kamper, så jeg spiller som oftest med ip tilkobling (hvis ikke må jeg putte kabelen rett i modemet, noe som resulterer i at familien mister nettet, og da blir jeg LITE populær). Er vist noe med å åpne porter, men det har jeg aldri fått til.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Må vi ta kampen over Hamachi, eller kan vi bare bruke ip tilkobling?

Om jeg husker rett er ikke routeren eller Vista så glad i Hamachi kamper, så jeg spiller som oftest med ip tilkobling (hvis ikke må jeg putte kabelen rett i modemet, noe som resulterer i at familien mister nettet, og da blir jeg LITE populær). Er vist noe med å åpne porter, men det har jeg aldri fått til.

 

Alle som spiller her må spille over hamachi, siden det er slik vi gjør det. Hvis du vil spille, må du rette deg etter dette.

 

Nebbdyret

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Må vi ta kampen over Hamachi, eller kan vi bare bruke ip tilkobling?

Om jeg husker rett er ikke routeren eller Vista så glad i Hamachi kamper, så jeg spiller som oftest med ip tilkobling (hvis ikke må jeg putte kabelen rett i modemet, noe som resulterer i at familien mister nettet, og da blir jeg LITE populær). Er vist noe med å åpne porter, men det har jeg aldri fått til.

Hvordan funker det?
Lenke til kommentar

Når du trykker på multiplayer har du flere valg. Bla "connection over tcp/ip" og den dere bruker til hamachi lanspilling.

Den jeg vil bruke er da "connection over tcp/ip", der du bare plotter inn ipen til han som hoster. Det gjør det ved å trykke på knappen "show games"

Ipen har man også enkelt tilgang til i age of, egen knapp som viser ip adressen din.

Lenke til kommentar
Når du trykker på multiplayer har du flere valg. Bla "connection over tcp/ip" og den dere bruker til hamachi lanspilling.

Den jeg vil bruke er da "connection over tcp/ip", der du bare plotter inn ipen til han som hoster. Det gjør det ved å trykke på knappen "show games"

Ipen har man også enkelt tilgang til i age of, egen knapp som viser ip adressen din.

 

Det kan du også gjøre i Hamachi. Bare å kopiere IPen til han som hoster.

 

BTW: Er det fortsatt ledig plass i 2200-kampen?

Lenke til kommentar
Når du trykker på multiplayer har du flere valg. Bla "connection over tcp/ip" og den dere bruker til hamachi lanspilling.

Den jeg vil bruke er da "connection over tcp/ip", der du bare plotter inn ipen til han som hoster. Det gjør det ved å trykke på knappen "show games"

Ipen har man også enkelt tilgang til i age of, egen knapp som viser ip adressen din.

 

Det kan du også gjøre i Hamachi. Bare å kopiere IPen til han som hoster.

 

BTW: Er det fortsatt ledig plass i 2200-kampen?

 

Det vil i mange tilfeller ikke fungere, for når du spiller over ip benyttes ikke Hamachi nettverket, og den ipen som er blitt skapt i Hamachi vil derfor ikke benyttes. Prøv selv.

 

Hvordan skal det funke om vi ikke har kjøpt spillet?

 

Host host. Mitt skip er lastet med...

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Det vil i mange tilfeller ikke fungere, for når du spiller over ip benyttes ikke Hamachi nettverket, og den ipen som er blitt skapt i Hamachi vil derfor ikke benyttes. Prøv selv.

 

Det fungerer nok. Til meg funker det ikke å joine via LAN TCP/IP, så jeg må joine via Internet TCP/IP med hamachi IP for å få komme inn i gamen.

Lenke til kommentar
Det vil i mange tilfeller ikke fungere, for når du spiller over ip benyttes ikke Hamachi nettverket, og den ipen som er blitt skapt i Hamachi vil derfor ikke benyttes. Prøv selv.

 

Det fungerer nok. Til meg funker det ikke å joine via LAN TCP/IP, så jeg må joine via Internet TCP/IP med hamachi IP for å få komme inn i gamen.

 

Hum veldig merkelig. Men pcverdens veier er mange ^.^

Lenke til kommentar

Hvorfor CD versjonen? Versjon C (eller fan-E) er jo det beste. Mindre cheating, færre bugs, bedre balansert, og det er jo det de aller fleste som spiller det bruker.

 

Eller har det noe med at dere ikke eier spillet/installert og derfor ikke får patchet?

 

Synes det her virket interessant, men kjipern å måtte reinstallere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...