Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem med å fylle bensin på Micra


Hakkebakk

Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å fylle bensin tror pumpen at tanken er full, uansett hvor mye/lite det er i tanken. Derfor er eneste mulighet for å få fyllt er å trykke "avtrekkeren" halveis inn, og da fyller den VELDIG seint. Kronene går like fort opp som sekunder. Skal jeg fylle for 200kr må jeg vente i 200sec. Det hjelper lite at bensinen er mye dyrere enn i oslo.

 

Noen som vet hva problemet er? Min lokale Nissan-forhandler hadde aldri hørt om lignende problem og trodde at det kunne være bensinrøret (eller lignede ord, husker ikke helt). Å kjøpe nytt kostet vist flere 1000, i tillegg kommer pris på montering. Har en Nissan Micra 88-modell og gidder ikke legge ut så mye på en så gammel bil.

 

Noen forslag i hva jeg kan gjøre? Har noen kanskje lignende erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare å prøve seg fram med andre måter å holde pumpepistolen. Enten litt lenger ut, litt vridd mot klokka, evt. med klokka osv.

 

Sannsynligvis er utluftingen av tanken din tett, slik at bensindamp slår tilbake inn i munnstykket på pumpepistolen og "forteller" at tanken er full.

Lenke til kommentar
Har prøvd å holde den på alle mulige måter, ingenting hjelper. Tok den en gang så langt ut bensinen spruta ut :p

 

Hvordan kan jeg åpne den utluftingen?

prøv å stake den opp med en ståltråd eller blås med trykkluft

Vet også om tilfeller der folk har ettermontert en slags spiral i påfyllingsrøret for å hindre bensintyveri, dersom denne blir for sammenklemt ved montering så får du ett problem med for tett påfyllingsrør, eller det er kan rett og slett være at det har kommet noe stårre dritt i påfyllingsrøret som tetter det litt til

Har selv fjernet disse sperrene i påfyllingsrøret noen ganger på grunn av problemer ved fylling, har enkelt og greit bare tatt en brøytestikk og staket opp påfyllingsrøret og fjernet hele sperren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...