Gå til innhold

Hvor Lav Temperatur Tåler PS3'en?


Dav1D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heihei

Jeg lurer litt på hvor lav temperatur en ps3 kan takle? Prøvde å sjekke i manualene til maskinen, men fant ikke noe der. Kan være praktisk å vite i tilfelle jeg reiser bort og det blir noe kjølig i hybelen min. :p

 

1. Tror ikke det er noe problem at det blir -10 -20 grader for ps3'en, men du må la ps3'en bli varm igjen før at du slår den på.

 

2. Det er ett STORT problem for andre ting på hybelen at det blir så kaldt. Rør kan sprekke når dem fryser. Om du holder hybelen på ca 10 grader så går det bra.

Lenke til kommentar

Tror nok den skal tåle litt ja. Disse folka her testet en PS3 i forskjellige temperaturer, og her er hva de skrev om kuldetesten.

 

2) In the back of a freezer van, with starting temperature of 10degrees C and gradually lowered to -17degrees C, to simulate extreme cold environments. Slight sluggish display was detected when temperature hit -17degrees C, but this was detected to the fault of the display cable, not the PS3.

 

Så slapp helt av du. Det går nok greit. :!:

Lenke til kommentar
Tror nok den skal tåle litt ja. Disse folka her testet en PS3 i forskjellige temperaturer, og her er hva de skrev om kuldetesten.

 

2) In the back of a freezer van, with starting temperature of 10degrees C and gradually lowered to -17degrees C, to simulate extreme cold environments. Slight sluggish display was detected when temperature hit -17degrees C, but this was detected to the fault of the display cable, not the PS3.

 

Så slapp helt av du. Det går nok greit. :!:

 

Hvis ps3'n stod på under hele testen er den ikke verdt 5 øre.

Ps3 genererer jo en del varme.

Derimot om den var gjennomkjølt til -17grader da de startet den, så er det greit.

 

Det meste av slik elektronikk, inkludert tver, har oppgitt lagringstemperatur fra -40 til + 60, og opperativ temperatur fra 0 til +40.

Så lenge du holder deg over 0 er det ikke noe problem.

 

Et eksempel på at det kan gå galt;

Broren min skulle på lan-party, og hadde med seg en 19" CRT skjerm, som ble stående baki bilen noen timer, i 10-15 kuldegrader.

Han bærte den så inn, og koblet opp alt.

Da han startet skjermen, smalt og gnistret inni skjermen, og den var død.

 

Så, la elektronikk få romtemperatur før du skrur det på.

Lenke til kommentar
Oioioi. Takk takk alle sammen :) godt å høre om det med PS3'en. Tror nok den skulle berges da ;). Lufta er nok passe tør. Får ellers se om jeg klarer å holde temperaturen over 10 grader :p Var bare 13 da jeg våkna i mårres XD

 

Hehe, kjenner problemet - bodde på hybel på Storslett (Reisa) ett år. Om jeg reiste inn til byen i helga og skrudde av varmen, kom jeg hjem til frosne planter, frosne vannrør og sprukne glass (om jeg hadde glemt å tømme de) :p

 

Når kulda herja som verst kunne faktisk PC-en ha problemer med å starte opp, ergo anbefaler jeg (som nevnt over) at du "varmer" (10C) PS3-en før du starter den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...