Manuel Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 (endret) Jeg har et aldri så lite irriterende problem i Fallout 3. Fra og med jeg går ut av hvelvet så "spilles" det av en klikkelyd som kan høres hele tiden, men med litt ulikt tidsrom mellom hvert klikk. Lyden er høy nok til at spillet er uspillbart. Den eneste (nesten)løsningen er å ha radioen påskrudd. Da forsvinner klikkelyden. Det leder imidlertid til neste problem: Jeg kan høre radiovertene, men er jeg ikke hel på villspor så er det meningen at det skal spilles av musikk. Det eneste jeg kan høre er den svake, hvite støyen som om radiokanalen er død. Slik er det i noen minutter inntil radioverten er tilbake og kommenterer musikken. Problemene er oppsummert: Høy klikkelyd i ujevne, men korte mellomrom. Ingen *musikk* på radio. Hvor er 30-40-50-tallsstemningen?! Maskinen dette kjøres på er: Intel E6600 (2.66Ghz) Abit AB9 Pro 4096 MiB RAM (PC 6400) Geforce 8800GT Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Den mest åpenbare synderen er lydkortet. Jeg kjører den nyeste (stabile) X-Fi-driveren. Å skru av EAX, legge til Fallout 3 via Alchemy, deaktivere det integrerte lydkortet, skru all grafikk ned i bånn, dempe AUX+Linje inn+Mic-linjene fungerer ikke. Deaktiverer jeg X-Fi-lydkortet og bruker det innebygde så er resulatet det samme. Det kan nesten virke som om det er noe annet som er galt... Jeg har ikke installert en haug med søppelkodeker (K-Lite, Real/Quicktime-alternative), så det er neppe noe problem der (ei burde det være det, hvis utviklerene har gjort jobben sin). Det er mildt sagt surt å ha et spill som siden lanseringsdatoen har vært uspillbart for meg. Ikke bare er det noe piss: Det er også utrolig unødvendig. Er det noe annet jeg kan prøve? Endret 15. november 2008 av Manuel
Manuel Skrevet 15. november 2008 Forfatter Skrevet 15. november 2008 Det ser ut som om problemet nå er fikset. Årsaken til de nevnte klikkelydene var noen kodeker som jeg tror fulgte med Leadtek WinFast PVR2-programvaren. Det går nok greit å fjerne de nevnte kodekene, men jeg brukte et programmet InstallCodec fra NirSoft. Jeg deaktiverte samtlige kodeker fra ArcSoft. Først da stanset klikkelydene. Når musikken først fungerte, la meg merke til at lyden på radioen hakket. Dette problemet er nok spesifikt for lydkortet (Creative-lydkort og Windows Vista). Løsningen på dette var å installere Creative ALchemy. Fra ALchemy gjorde jeg følgende: "Add" I "registry path" skal være registerbanen til variabelen "Installed Path" til Fallout 3. På Vista 64 så er dette HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Bethesda Softworks\Fallout3\Installed Path Buffers = 4 Duration = 10 Max Voice Count = 128 For å bruke innstillingene, og aktivere ALchemy for Fallout 3, så må den nylagde profilen legges til "ALchemy-enabled games".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå