Gå til innhold

"Lure" tele2 for operatørlåskoden?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Som en student med et stramt budsjett så er det greit å snike til seg gode tilbud og priser på ting og tang.

 

Går det ann å få denne med dette abonnementet, og så bare si opp avtalen og få operatørlåskoden og bruke et annet sim-kort? Er klar over at jeg forsatt må betale månedsavgist i 12 måneder... still, billigere enn å kjøpe mobilen for 2100.

 

hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Som en student med et stramt budsjett så er det greit å snike til seg gode tilbud og priser på ting og tang.

 

Går det ann å få denne med dette abonnementet, og så bare si opp avtalen og få operatørlåskoden og bruke et annet sim-kort? Er klar over at jeg forsatt må betale månedsavgist i 12 måneder... still, billigere enn å kjøpe mobilen for 2100.

 

hehe

 

detta strider vel mot rettningslinjene??

Lenke til kommentar

Å fjerne operatørlåsen kan være en billiger affære enn å fjerne bindingstiden. Dersom du tegnet en bindingstid på abonnementet ditt når du kjøpte telefonen, låser Telenor opp telefonen din gratis.

 

Skjønner? lurer bare på om det går med abonnementet jeg liknet på første posten og TELE2.

Lenke til kommentar
Å fjerne operatørlåsen kan være en billiger affære enn å fjerne bindingstiden. Dersom du tegnet en bindingstid på abonnementet ditt når du kjøpte telefonen, låser Telenor opp telefonen din gratis.

 

Skjønner? lurer bare på om det går med abonnementet jeg liknet på første posten og TELE2.

 

fEIL deluxe...når du kjøper ett abo, binder du deg for 12 mnd

Lenke til kommentar

Hvis du leser kontrakten står det hvor mye du må betale for å cashe ut abo,den prisen synker etterhvert.

Men det fins nettsteder som skaffer deg koden da,koster penger men ikke særlig mye(50-100 kr tror jeg)

Så du kan velge å cashe ut abo etter avtale eller betale abo avgift i 12 mnd,men det skal gå greit tror jeg å få et annet abo på tlf.

 

Men søk først etter operatørlåsekode på google og hør med de som driver de nettstedene.

Lenke til kommentar

Hmz, mente at det var slik at hvis du bandt deg inn i et abo. og angret på det - så kunne du bare si opp abo. men ikke bindingtiden som er i 12månder - som igjen betyr at du må betale gebyr for de 12 månede. Og hvis du gjør som så, så kunne du ringe operatøren det gjelder og få operatørlåskoden... ... Har mange venner som sier at de har gjort det slik, men får høre med dem i morgen i så fall...

Lenke til kommentar
Hmz, mente at det var slik at hvis du bandt deg inn i et abo. og angret på det - så kunne du bare si opp abo. men ikke bindingtiden som er i 12månder - som igjen betyr at du må betale gebyr for de 12 månede. Og hvis du gjør som så, så kunne du ringe operatøren det gjelder og få operatørlåskoden... ... Har mange venner som sier at de har gjort det slik, men får høre med dem i morgen i så fall...

 

selv om du sier opp bindingen, har du kjøpt en supsiditert telfon...og den er bindt i 12 mnd før den kan låses opp...med mindre du har kjøpt en operatør og tjenestefri telefon :)

Lenke til kommentar

Jojo, men jeg har jo forsatt til rett å få operatørlåskoden etter som jeg har bundet meg i 12 mnd? Si at jeg kjøper en SE w890i på Elkjøp til kr.399 med abonnementet Telenor Fri120. Et par minutter senere ringer jeg til 09000 og ber om operatørlåskoden (som du har rett til å få gratis når du har bundet deg i 12 mnd) Og dagen derpå sier jeg opp abonnementet. Det kommer til å koste meg rundt kr.1400 i gebyr?

 

Jeg jo bare si at jeg skal reise til utlandet og skal bruke et annet sim-kort eller noe lignende, dem har vel forøvrig ingen rett til å forhøre meg. Men igjen, du kan be om operatørlåskoden som man har rett på gratis når man har bundet seg i 12mnd?

 

 

:)

Lenke til kommentar

Det stemmer at ein får operatørlåskoden gratis av kundesørvis hos Telenor når ein har bunde seg til eit abonnement. Men eg trur ikkje dette gjeld andre operatørar, så der må du altså betale både for operatørlåskode og abonnement/evt. brot på bindingstida.

OBS! Dersom ein vil ha operatørlåskoden hos Telenor, går eg ut frå at ein må få tak i den FØR ein bryt bindingstida. Etterpå er det vel "må'kke komme her og komme her" ;-)

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Jojo, men jeg har jo forsatt til rett å få operatørlåskoden etter som jeg har bundet meg i 12 mnd? Si at jeg kjøper en SE w890i på Elkjøp til kr.399 med abonnementet Telenor Fri120. Et par minutter senere ringer jeg til 09000 og ber om operatørlåskoden (som du har rett til å få gratis når du har bundet deg i 12 mnd) Og dagen derpå sier jeg opp abonnementet. Det kommer til å koste meg rundt kr.1400 i gebyr?

 

Jeg jo bare si at jeg skal reise til utlandet og skal bruke et annet sim-kort eller noe lignende, dem har vel forøvrig ingen rett til å forhøre meg. Men igjen, du kan be om operatørlåskoden som man har rett på gratis når man har bundet seg i 12mnd?

 

Som allerede påpekt eksisterer denne praksisen kun hos Telenor, ingen andre operatører i Norge vil gi ut operatørlåskoden før du bryter den 12 mnd bindingen. Det er dermed ikke slik som du skisserer at bare du binder deg 12 mnd til en operatør så har du rett på operatørlåskoden!

 

Selv om du sier du skal til utlandet og ønsker å benytte andre sim-kort i mobilen, så har jeg svært liten tro på at man får Tele2, Netcom eller andre operatører (utenom Telenor) til å utlevere operatørlåskoden uten at du bryter bindingen.

Lenke til kommentar
Eg tolkar dei to siste innlegga slik at ein har krav på koden etter å ha brote bindinga. Stemmer dette? Eg trudde det var slik at ein måtte betale både for brot for bindingstida og for å få låst opp telefonen.

 

Jeg mener du har krav på operatørlåskoden ved brudd på binding, uten noen videre kostnader.

 

Eksempelvis står det i Tele2 sine vilkår følgende:

"Ved kjøp av operatørlåst terminal vil operatørlåskoden avgiftsfritt være tilgjengelig for Kunden etter bindingstidens utløp. Ved oppsigelse innenfor bindingstiden vil operatørlåskoden bli oversendt til Kunden ettermot innbetaling av gjeldende oppsigelsesgebyr og alle utestående beløp."

 

Dette gjelder alle operatører såvidt meg bekjent, utenom Telenor som gir ut låsekoden uten at du bryter 12 mnd binding.

Lenke til kommentar

Du har aldri rett til å få utgitt operatørlåskoden før det har gått 12 mnd, men telenor gir som eneste operatør ut denne gratis dersom du binder deg til et abbonnement i 12 mnd.

 

Dersom du binder deg til et abbonnement hos en operatør i 12 mnd, men sier opp abbonnementet før bindingen er over (som sannsynlighvis medfører en bruddavgift), har du rett på å få utlevert operatørlåskoden gratis fra og med dagen abbonnementet er oppsagt.

 

Eventuelt går det ann å be operatøren om å få operatørlåskoden uten å bryte bindingen på abbonnementet, noe som vanlighvis vil koste 3-800 kr.

 

Den siste muligheten er selvfølgelig og fjerne operatørlåsen selv uten hjelp fra operatøren hos f.eks unlock.no

 

Håper dette hjalp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...