Gå til innhold

Xbox 360 Wireless adaptor?


noob_lars

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal kjøpe meg Xbox, har vurdert Elite. Jeg kikka litt på Pro som koster sånn ca. 3000,-. Jeg har bare trådløst nett i huset(ingen gidder å legge tråd opp til rommet mitt :!: ), så jeg må ha adaptor, men den til Xbox er så jævlig dyr... er det noen som vet om et alternativ til denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312877 .

 

Eller siden det blir omtrent like dyrt som Elite, er det innebygget trådløs i den?

 

Takknemlig for svar :thumbup: !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du en datamaskin på rommet ditt? Som bruker trådløst nett? Har du også et nettverkskort i den?

 

Da kan du jo bare bridge de to tilkoblingene. Ta en ledning fra Xbox til PC.

Jepp, har 2 pcer på rommet, men det trådløse nettet på de funker dårlig. Hmm, får se nærmere på det når jeg får Boxen...

 

Noen som vet om en butikk som er billigere enn komplett?

Endret av noob_lars
Lenke til kommentar
Hvordan for jeg nett på xboxen gjennom laptopen?

Er det bare å koble en nettverkskabel fra pcen til xboxen?

Blir signalet stabilt når du gjør det på denne måten?

Du kobler xbox-en til maskinen ja, og lager en nettverksbro mellom nettverkskortet til internett og xbox-en.

 

Signalet blir jo det samme som det er på PC-en.

Lenke til kommentar
Hvordan for jeg nett på xboxen gjennom laptopen?

Er det bare å koble en nettverkskabel fra pcen til xboxen?

Blir signalet stabilt når du gjør det på denne måten?

 

Det jeg gjorde var å plugge inn en nettverskabel og sette på Internet Connection Sharing. (I Windows XP: høyreklikk på "Trådløs nettverkstilkoblin (*navn her*)" i system tray -> Status -> Egenskaper -> Avansert -> Kryss av i de to boksene.

Lenke til kommentar

Har gjort dette selv engang. Google share internet connection eller noe sånt. Det går også ann å lage et hjemmelage adapter med å firmware oppdatere en gammel router, og modde den slik at den mottar signaler og ikke sender. Har ikke gjort dette og selv om det høres spennende ut, valgte jeg å kable bort til min xbox. Neppe verdt det. :)

Lenke til kommentar

Da jeg først fikk meg Xboxen min tenkte jeg at jeg skulle klare meg med å bruke laptopen som "nettverkskort" (Via bridge). Men fant fort ut at det å få NAT Open på den måten var mer eller mindre umulig. Jeg åpna porter på router'n og åpna dem igjen via "network sharing" (eller noe) på PC'en. Men fikk aldri NAT til Open. Endte opp med at jeg kjøpte meg den svindyre adapteren fra Elkjøp, og alt fungerte som en drøm :thumbup: .

 

EDIT: Grunnen til at jeg vil ha NAT til OPEN er fordi jeg spiller en del sammen med venner, og NAT må være open for at dere skal få koblet dere til f.eks party sammen, eller snakke sammen (uten å være i spill). Hvis du ikke var klar over det :thumbup:

Endret av ~Leakim~
Lenke til kommentar
Hvordan for jeg nett på xboxen gjennom laptopen?

Er det bare å koble en nettverkskabel fra pcen til xboxen?

Blir signalet stabilt når du gjør det på denne måten?

 

Det jeg gjorde var å plugge inn en nettverskabel og sette på Internet Connection Sharing. (I Windows XP: høyreklikk på "Trådløs nettverkstilkoblin (*navn her*)" i system tray -> Status -> Egenskaper -> Avansert -> Kryss av i de to boksene.

 

Sikkert dumt spørsmål, men hvordan finner jeg trådløs nettverkstilkobling i vista? :roll:

Lenke til kommentar
Hvordan for jeg nett på xboxen gjennom laptopen?

Er det bare å koble en nettverkskabel fra pcen til xboxen?

Blir signalet stabilt når du gjør det på denne måten?

 

Det jeg gjorde var å plugge inn en nettverskabel og sette på Internet Connection Sharing. (I Windows XP: høyreklikk på "Trådløs nettverkstilkoblin (*navn her*)" i system tray -> Status -> Egenskaper -> Avansert -> Kryss av i de to boksene.

 

Sikkert dumt spørsmål, men hvordan finner jeg trådløs nettverkstilkobling i vista? :roll:

Nettverk og delingssenter tror jeg,, Start > Nettverk > Oppe på linja der.

Lenke til kommentar

Det beste er vel å få en kabel opp på rommet, men på en god 2. plass kommer den trådløse enheten. Jeg ville fått kablet rundt i huset. Hjemme hos meg har vi koblet slik at vi har to kontakter i alle telefon-uttak, den ene er for fasttelefon og den andre er for internett. Dette er ikke vanskelig å få til i det hele tatt, og tar 5 minutter for en eletrikker å fikse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...