Gå til innhold

Oppvaskmaskin som ikke tåler vann


Anbefalte innlegg

Jeg har en Electrolux oppvaskemaskin. Den fungerer i grunnen utmerket bortsett fra at den ikke tåler vann. Alle bevegelige deler som man lett kan skifte ut selv, blir myke og porøse i løpet av et års tid. Har siftet to ganger nå, og er inderlig lei. De blir ikke slitt opp, men forsvinner bare. Ikke har vi spesielt hardt eller mykt vann heller. Noen som har observert det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres jo helt rart ut! Har du kontaktet selger og fått en forklaring? Eneste jeg kan tenke meg er at maskinen er tilkoblet varmt vann som da holder for høy temperatur og at det tar knekken på plastdelene. Dette høres jo kanskje lite sannsynlig ut siden jeg vil tro at maskinen skal tåle omtrent koketemperaturer. Selv har jeg hatt maskiner som har vart i 12 år og til jeg faktisk ble lei av den og byttet av den grunn. Har aldri trengt å bytte deler. Har hatt maskiner av merkene Bauknecht, Siemens, Bosch, Husqvarna og nå Electrolux, men denne siste er bare vel en måned gammel så den har jeg liten erfaring med. Jeg tror likevel, basert på erfaringen jeg har med maskiner av andre merker enn Electrolux at din erfaring med at delene blir myke og porøse er høyst unormal og skal følgelig ikke skje. Jeg tror jeg, hvis det skjer igjen, ville bedt om en helt ny maskin.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...