Gå til innhold

Ned i vekt, trenger tips og motivasjon..


Anbefalte innlegg

Herregud... Leser du i det hele tatt gjennom det jeg skriver, eller det du selv poster?

 

Jeg skriver: Flere små måltider gjennom dagen åpner for høyere aktivitetsnivå.

Du poster en link der en svenske sier at:

 

"att äta ofta gör inte att du går ned mer i vikt eller får högre fettförbränning"

 

Disse to utsagnene har ikke noe med hverandre å gjøre. Jeg sier at du kan få mer energi av å spise flere måltider fremfor få store. Ikke at dette direkte hjelper deg med å brenne fett.

 

Steike man. Ro ned litt ;)

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det åpner ikke for ett større aktivitetsnivå, leser du? kildene til "svensken" som er en rimelig kjent treningsveileder har skrevet ett sammendrag, men du gadd ikke engang scrolle deg nedover, så kunne egnetlig ikke brydd meg mer om meningene dine

 

edit: om du føler deg mer aktiv, vil det ikke si at alle andre gjør dette, hele poenget ditt var at forbrenningen ble høyere av å spise hyppige måltider.

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
Er ikke müsli sunt? Damn, trodde det jeg :p

Uansett, ja, har tenkt en del på å begynne å spise salat hver dag, men det tærer kjappt på økonomien, og når jeg har 150 kr på konto og er uten jobb er og dette et problem (et midlertidig problem riktignok).

 

Btw hva er så negativt med å våkne mett? Har selv opplevd det som ganske greit da jeg slipper å tenke på frokost før jeg har komt meg på skolen og stikker på butikken i halv-10 friminuttet.

 

Hvor lang tid tok det for deg å gå ned, og var dette en varig effekt, eller bare sånn vanlig svingvekt opplegg? F.eks at man veier mer etter et måltid etc.

 

Jeg skjønner godt at det tærer på økonomien, men det er dessværre det beste syntes nå jeg. Jeg gidder rett å slett ikke så på kjøkkenet hele morgenen i halvsøvne å lage grusom tørr brødmat. :p

 

Jeg fikk en pangstart på slankingen min da jeg lå hjemme med vanlig influensa og halsvont en uke. Jeg klarte nesten ikke spise, det ble bare KANSKJE en halv brødskive + at jeg lå å hostet hele tiden. Da gikk jeg ned 5,5kg PÅ EN UKE! :O

Da bestemte jeg meg for å gå enda mer ned, eller hvertfall ikke gå opp igjen! Så jeg la om kostholdet. Da hadde jeg jo selvfølgelig ingen mat i kroppen, som man egentlig skal ha til en hver tid, så når jeg begynte å spise riktig (kunne spise meg mett, men ikke stappe-mett). Å tror du ikke dette er 6uker siden og jeg gikk opp 1,5 kg når jeg begynte å spise. Det vil si at jeg gikk ned totalt 4kg på en uke, å der ligger jeg stabilt enda! helt utolig! Hostingen var sikkert treningen. Og vekta sluttet og gå ned når jeg sluttet å hoste.

Nå har jeg meldt meg på treningssenter, som er "nært" hjemme. Bruker 20 min på å gå dit, som oppvarming, og trener etter et opplegg treneren ga meg. Har gått ned 1 kg på en uke med trening, men vet ennå ikke om det er stabilt. :p Er så stolt!

 

Det som er domt med å ikke spise frokost er at forbennelsen ikke settes igang. Vi vil jo forbrenne bort fettet, right? ;) Hvis du våkner mett har kroppen sluttet å forbrenne iløpet av natten fordi du lå i ro så lenge. Å når du sa spiser er det dobbelt så mye å forbrenne. Dette tar lengere tid, og kroppen lagrer da fettet. Når du er sluten når du våkner har du jo forbrent bort maten, og du kan starte det igjen tidlig på morgenen, så forbrenner du så mye som mulig iløpet av en dag. Hvis du er i dårlig form er det en ide å springe opp trappen eller noe som bare gir deg litt høyrere puls enn normalt. Eller noe som gjør deg varm/litt svett. Da forbrenner du også mer.

 

Man lærer utrolig mye av å lese om slake tull på internett :p Anbefales ;P

Kjøp deg gjerne en slanke bok, å slikt. Hjelper godt.

 

Jeg har gjort det slik at hver gang jeg klarer å la være å kjøpe en sjokolade på butikken for å kjøpe salat, så putter jeg de pengene sjokoladen var verd på en liten sparegris når jeg kommet hjem. Sparer faktisk endel på det, som du kan bruke på salat ;)

 

Det ble endel skrivefeil og litt laaangt svar. Men gidder ikke fikse på det nå, er kjempe trøtt xD

Endret av Sadshit
Lenke til kommentar

Men da kan vel du quote meg hvor jeg nevner noe i nærheten av det du hevder jeg gjør. Nemlig påstanden din om at jeg har sagt at: "hele poenget ditt var at forbrenningen ble høyere av å spise hyppige måltider."

 

Hele poenget mitt var at man kan (jeg understreker det denne gangen) oppnå et høyere aktivitetsnivå (nei dette er ikke det samme som høyere forbrenning).

 

Deretter hadde det også vært fint om du kunne sitere kildene til svensken der de forteller om at det jeg påstår er feil. Nemlig at flere små måltider i løpet av en dag fremfor få store kan føre til høyere aktivitetsnivå, ettersom jeg tydeligvis ikke fant dem på min gjennomlesning.

 

Det hadde også vært fint om du sluttet å legge ord i munnen på meg, fordi det du har drevet med nå i flere inlegg er å motbevise noe jeg aldri har påstått. Noe som i seg selv er meningløst. Ettersom du ikke har noen som argumenterer mot deg...

 

you see?

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Det med måltidfrekvens er egentlig en tilvenningsak. Gikk på Intermittent fasting en periode, på starten hadde jeg lite energi. Siden kroppen var vant til å få mat på flere måltider om dagen, men etter 1-2uker skjønte kroppen at maten kom fra et stort måltid, så energien kom tilbake. Nå spiser jeg hver 2 time, fordi jeg får i meg mer mat, tillegg til at jeg pleier å kjede meg :p

Lenke til kommentar

for å få deg mer mat, da skjønner jeg at folk spiser flere måltider, pga at folk som trenger å legge på seg noen kg ofte har problemer med å få ned store mengder mat på en gang, men slankende effekt, nei så visst ikke

 

edit:

-Zeitgeist- nå ser jeg at faktisk skrev til feil person - sånt skjer når man ser på tv og skriver samtidig - skrev egentlig til DMN som sa at forbrenningen ble høyere av å spise hyppige måltider, begge hadde sorte avatar så så ikke så nøye på navnet eller avataren, bare at det var no svart der..

 

Men som bebeluv sier over meg, så er det energi tilgangen fra måltidsfrekvens en vanesak ja

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Litt av en diskusjon dere fikk av mitt lille utsagn da!

 

Men ja, innser nå at det jeg sa var visst bare en myte, selvom det å spise hver tredje time kan være lurt av andre grunner. Personlig får jeg mindre behov for søtsaker, og det å fylle opp med små måltider over dagen vil minske volumet på magesekken, og blodsukkeret vil bli jevnet ut. Men ja, innser feilen jeg sa oz :)

Lenke til kommentar

Her var det mange gode råd.

 

Det viktigste er uansett å øke aktivitetsnivået og redusere inntak av karbohydrater

(ikke kutte helt ut selvfølgelig, men redusere).

 

Hvis du gjør en del styrketrening på de største muskelgruppene vil du også øke

stoffskiftet/ forbrenningen (selv når du sover) så da går alt raskere når det gjelder

vektreduksjon.

 

Mitt tips er hoppetau. Forbrenner veldig mye kalorier på kort tid, og bruker mye

muskulatur. Fint som innslag i en styrketrening.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
vær så snill a, man slutter ikke forbrenne fett om man ikke spiser frokost, les hele tråden..

 

Forbennelsen slutter aldri helt opp, men den blir veldig nedsatt!

 

da har du nok misforstått, forbrenningen blir ikke nedsatt, eller påvirket i det hele tatt.

 

Her var det mange gode råd.

 

Det viktigste er uansett å øke aktivitetsnivået og redusere inntak av karbohydrater

(ikke kutte helt ut selvfølgelig, men redusere).

 

Hvis du gjør en del styrketrening på de største muskelgruppene vil du også øke

stoffskiftet/ forbrenningen (selv når du sover) så da går alt raskere når det gjelder

vektreduksjon.

 

Mitt tips er hoppetau. Forbrenner veldig mye kalorier på kort tid, og bruker mye

muskulatur. Fint som innslag i en styrketrening.

 

Lykke til :-)

 

er ikke noe vits i å redusere carbo nivået så drastisk, på deff får jeg i meg litt over dobbelt av kroppsvekt via carbo, hvis du har prøvd å trene med carbo innabords så hadde du skjønt hva jeg hadde ment

Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...