AVandelay Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 (endret) Hei. Holder på med en oppgave hvor jeg skal deklarere en tabell x i main funksjonen, og jeg skal lage en funksjon (void) hvor jeg skal fylle denne tabell x med verdier. Hvordan utfører jeg det? Det jeg har prøvd på er: void Trekk() { int i, tall; for(i=0;i<=6;i++) { tall = rand () % 35; x[i]=tall; } } int main() { int x[7]; ......... } Men dette fungerer jo tydeligvis ikke:p.... Vet ikke om det her var forståelig men setter i hvertfall pris på all hjelp på området:) Dette er bare en liten del oppgave av en større innleveringsoppgave. Endret 9. november 2008 av AVandelay
NevroMance Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Du er nødt til å sende x som en peker til funksjonen din for å kunne legge til tall i x.
GeirGrusom Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Hei. Holder på med en oppgave hvor jeg skal deklarere en tabell x i main funksjonen, og jeg skal lage en funksjon (void) hvor jeg skal fylle denne tabell x med verdier. Hvordan utfører jeg det? Det jeg har prøvd på er: void Trekk() { int i, tall; for(i=0;i<=6;i++) { tall = rand () % 35; x[i]=tall; } } int main() { int x[7]; ......... } Men dette fungerer jo tydeligvis ikke:p.... Vet ikke om det her var forståelig men setter i hvertfall pris på all hjelp på området:) Dette er bare en liten del oppgave av en større innleveringsoppgave. Dette ser mistenkelig mye ut som innleveringsoppgaven vår i DATFE40 Problemet er at x ikke er tilgjengelig fra i andre funksjoner med mindre du gir dem som et parameter. Definer funksjonen med et parameter: int* tabell int Trekk(int* tabell) Deretter kaler du funksjonen trekk slik: Trekk(x);
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå