Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Latias, hvorfor boikotter du hopp?

På grunn av...

 

1...den østerriske juryen.

2...den østerriske dominansen.

3...den idiotiske "regelen" at man skal starte omgangen på nytt med en gang noen andre enn østerrikerne hopper godt (evt. at østerrikerne hopper dårlig).

4...at man setter ned farten hele tiden, ergo ingen lange hopp.

5...den elendige norske innsatsen, selv om de har forbedret seg fra i fjor.

6...at man gir hopp til Sapporo rett før OL. Ingen reiser dit uansett rett før OL for man har ikke lyst til å forstyrre døgnrytmen. Pluss at man kan slite med jetlag når man er tilbake.

7...???

8...Trenger jeg mer?

 

1) Juryen er ikke utelukkende østerrikisk.

 

2) Javel? Da burde du jo boikotte sporter som telemark (ja, jeg vet at det ikke sendes på tv) og sprint klassisk for herrer da, pga norsk dominans. Siden du ikke liker dominans mener jeg. Østerrikere kan jo ikke noe for at de er bedre.

 

3) Det er tydelig at østerikkerne ikke har nok makt, da den nye regelen er vedtatt.

 

4) Det er satt en del bakkerekorder i år. Zakopane og Lillehammer for å nevne to. Grunnen til at det er lav fart for de nest beste er at de beste er såpass gode at de hopper forbi alle de andre med 10-15m lett. Dersom de andre hopper bakkestørrelse da, blir jo det helsefarlig å hoppe for Schlieri og Amman.

 

5) Bjørn - Einar Romøren ligger på 7. plass i V-cupen sammenlagt og har 2 pallplasser i år hvorav en er seier. Jacobsen og Remen Evensen har også pallplasser og Jacobsen vant siste renn i Oberstdorf.

 

6) Alle V-cuprenn er frivillige, og "rett før OL" er vel mer enn en måned før OL? Døgnrytmen henger vel ikke i en måned?

Lenke til kommentar

For østerrikernes beste? De står jo ikke akuratt å styrer vinden inn i bakken med engang Gregor og Loitzl hopper. Noen av de er bedre under lavere fart og noen av de er gode under mye fart. F.eks Koch og Gregor er gode til å fly langt under høy fart, mens Morgenstern og Loitzl er mer stilhoppere i små bakker. Det er bare det at de har en bredere stall enn nordmennene og de har i hvertfall en hopper som kan hevde seg under så og si hvilke som helst forhold.

Lenke til kommentar

La oss si at f.eks en random kar fra Slovenia eller Polen ( Lukasz Rutkowski eller en annen ukjent fyr) hopper bakken ned. Bakkestørrelsen er på 140 og karen lander på 138-139. Da må jo juryen foreta seg grep for at ikke folk som i utgangspunktet er myebedre enn han ikke skal bli skadet. Schlieri og Ammann hopper jo vanligvis 15-20m lenger enn disse folkene og da kan det bli seriøse skader hvis de lander så langt nede på sletta.

Lenke til kommentar
La oss si at f.eks en random kar fra Slovenia eller Polen ( Lukasz Rutkowski eller en annen ukjent fyr) hopper bakken ned. Bakkestørrelsen er på 140 og karen lander på 138-139. Da må jo juryen foreta seg grep for at ikke folk som i utgangspunktet er myebedre enn han ikke skal bli skadet. Schlieri og Ammann hopper jo vanligvis 15-20m lenger enn disse folkene og da kan det bli seriøse skader hvis de lander så langt nede på sletta.

Men hva med Evensen da? Er det ikke du som skrev at han har pallplasseringer?

Lenke til kommentar

Tja, nå slipper vi det problemet med de nye reglene. Og ja, jeg hadde gjort det samme om jeg var i juryen.

 

Evensen synes jeg også var litt rart faktisk, mtp at han har gjort det skarpt i skiflygnig. Tydelig at juryen ikke var helt klar over det eller at de rett og slett ikke turte å sende Ammann og Schlieri med den farten.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Kommer det mer x-games i nærmeste tid? (Slopestyle, freestyle, pipe, osv)

 

Har på følelsen av at jeg har gått glipp av alle konkurransene som faktisk interesserer meg :(

 

X-Games er ferdich for i år. Går 1 gang i året dvs i 4 dager i januar. Gikk denne helga. Hvis du har Tv2-sumo abbonement kan du se alt fra X-games i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...