Gå til innhold

Omnia FAQ - Tips og Triks


Anbefalte innlegg

Den siste softwaren er offisiell ja. Lever den inn til f.eks. Elkjøp og si du vil ha oppgradering av software. Du mister ikke garantien.

 

Btw så fikset den også en bug som gjorde om lengden på sms fra 160 til 70 tegn hvis du brukte Æ,Ø eller Å i sms.

 

Så man kan ikke offisielt laste ned og ordne dette selv uten at garantien ryker. Hva koster seansen ?

 

Sliter med at feltet der du skriver melding er så f.. lite. Er dette fikset i oppdatering ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den siste softwaren er offisiell ja. Lever den inn til f.eks. Elkjøp og si du vil ha oppgradering av software. Du mister ikke garantien.

 

Btw så fikset den også en bug som gjorde om lengden på sms fra 160 til 70 tegn hvis du brukte Æ,Ø eller Å i sms.

 

Så man kan ikke offisielt laste ned og ordne dette selv uten at garantien ryker. Hva koster seansen ?

 

Sliter med at feltet der du skriver melding er så f.. lite. Er dette fikset i oppdatering ?

 

Mener du feltet når du skal svare på en melding? Sånn at du bare kan se en linje av det du har skrevet? Enig, veldig irriterende! Dette er ikke Samsung sin feil, men slik er WM 6.1. Det finnes imidlertid en måte å gjøre den større på. Har gjort det før, men glemt det nå. Poster om jeg finner det.

 

EDIT: How do I increase the text message input box in windows mobile 6.1

Endret av Marcyss
Lenke til kommentar

En annen ting som jeg har lagt merke til i den nye versjonen: tastaturlås ved samtale.

 

Jeg er nesten dønn sikker på at jeg selv kunne velge om skjermen skulle tastaturlåses eller ei, i instillinger før. Nå finner jeg ingen steder for det, og når jeg søker på nettet er det mange som er frustrerte og mener det aldri har vært slik.

 

Skulle gjerne fjernet den tastelåsen. Nesten alle service/booking/support har jo "tast 1 for.." og så videre, så det hadde vært greit å slippe å åpne låsen for dette.

Lenke til kommentar
Kan jeg få telefonen min tilbake til en original ROM? Altså offisiell fra Samsung. Jeg har altså flashet telefonen. Det er bare å kjøre på?

Egentlig så går vel garantien bort hvis du har en annen enn orginal rom, men hvis det ikke er skyld i noen problemer en innlegging av offisiell rom ordner opp i så er det ikke noen problemer. Bare send inn og si du vil ha en oppdatering av rom.

 

Så man kan ikke offisielt laste ned og ordne dette selv uten at garantien ryker. Hva koster seansen ?

Jeg vet ikke hvorfor den ikke ligger ute, men hvis du finner den så kan du fint laste den ned. Husk at det må være godt med strøm på batteriet. Hvis du sender den inn, så ordner de det kjapt.

 

En annen ting som jeg har lagt merke til i den nye versjonen: tastaturlås ved samtale.

 

Jeg er nesten dønn sikker på at jeg selv kunne velge om skjermen skulle tastaturlåses eller ei, i instillinger før. Nå finner jeg ingen steder for det, og når jeg søker på nettet er det mange som er frustrerte og mener det aldri har vært slik.

 

Skulle gjerne fjernet den tastelåsen. Nesten alle service/booking/support har jo "tast 1 for.." og så videre, så det hadde vært greit å slippe å åpne låsen for dette.

 

Dette funker helt fint hos meg? Jeg trykker på museknappen og velger Tastatur. Da kan jeg taste de tallene jeg vil, og det piper i den andre telefonen.

Lenke til kommentar
Jeg har lagt inn Windows Mobile 6.5 som ligger her:

http://www.samsung-omnia.org/shokka9's...st-build-21215/

 

Denne fungerer helt fenomenalt, og gir en helt ny (og forbedret) opplevelse av telefonen. Det eneste denne mangler er norsk T9 ordbok. Noen her som vet hvor jeg kan få tak i det?

 

alt bedre ? Har f.eks. SMS vinduet ved svar på melding blitt bedre/større ? Lett å installere og kan man reversere prosessen om man angrer og vi sette telefonen tilbake til utgangspunktet f.eks ved salg ? Har lest meg til at jeg ved salg kan bli gjenstand for reklamasjon i 2 år etter salg og da er det greit å ha 5 års regelen i bakhand...

Lenke til kommentar
alt bedre ? Har f.eks. SMS vinduet ved svar på melding blitt bedre/større ? Lett å installere og kan man reversere prosessen om man angrer og vi sette telefonen tilbake til utgangspunktet f.eks ved salg ? Har lest meg til at jeg ved salg kan bli gjenstand for reklamasjon i 2 år etter salg og da er det greit å ha 5 års regelen i bakhand...

 

Nei noen enorm revolusjon er det ikke. SMS-funksjonen er stort sett som før, bare litt mer distanse mellom meldingene i innboksen. Det går ann å aktivere HTC sin frontmeny, noe som gjør at meldingene kan leses der. Dette er vell bare kosmetisk, og har ikke all verden av nytteverdi. Hovedsaken er vell at alt går glattere og ser mye penere ut.

 

Jeg har ikke prøvd å gå tilbake til eldre firmware fra denne, men har gjort det før uten problemer. Dette er ikke offisiell firmware så garantien vil nok ryke om det blir oppdaget.

Lenke til kommentar
Jeg har lagt inn Windows Mobile 6.5 som ligger her:

http://www.samsung-omnia.org/shokka9's...st-build-21215/

 

Denne fungerer helt fenomenalt, og gir en helt ny (og forbedret) opplevelse av telefonen. Det eneste denne mangler er norsk T9 ordbok. Noen her som vet hvor jeg kan få tak i det?

 

alt bedre ? Har f.eks. SMS vinduet ved svar på melding blitt bedre/større ? Lett å installere og kan man reversere prosessen om man angrer og vi sette telefonen tilbake til utgangspunktet f.eks ved salg ? Har lest meg til at jeg ved salg kan bli gjenstand for reklamasjon i 2 år etter salg og da er det greit å ha 5 års regelen i bakhand...

 

Jeg har skrevet hvordan du kan gjøre SMS-vinduet større ved svar på melding tidligere i tråden …

Lenke til kommentar

OK - da har vi to metoder for å få større vindu - får vel få ut f å få fiksa det...

 

Fant ut noe annet rart her om dagen. Liker å gå tur og da er mobilen sef med og bruker den da til å spille MP3. Synes den drar mye strøm når den spiller musikk. Forsket litt her om dagen og ser at når jeg bruker MP3 spiller (media player/touch player/pocket music)så dimmes skjemen men den slås ikke av. Ikke rart den bruker strøm - skal det være slik ?

Lenke til kommentar
OK - da har vi to metoder for å få større vindu - får vel få ut f å få fiksa det...

 

Fant ut noe annet rart her om dagen. Liker å gå tur og da er mobilen sef med og bruker den da til å spille MP3. Synes den drar mye strøm når den spiller musikk. Forsket litt her om dagen og ser at når jeg bruker MP3 spiller (media player/touch player/pocket music)så dimmes skjemen men den slås ikke av. Ikke rart den bruker strøm - skal det være slik ?

 

Trykk på "standby"-knappen på toppen så slår du av lyset. Irriterte meg også noe grusomt helt til jeg fant dette ut.

Lenke til kommentar
Noen som hvet om det kommer en ny fw til Omnia og hva som blir nytt på den? Lastet ned min siste fw rundt midten av februar.

 

Håper at noen kan svare på alle spørsmålene mine som er ubesvart i tråden så langt!

 

secondarykid

 

 

Heisann

 

Jeg leter også etter nyeste FW til min omnia, har ikke funnet den i900XBIC1 som det refereres til i denne tråden.

 

er det noen som vet hvor man finner den nyeste versjonen og kan gi en link?

 

Mvh

 

Tor inge

Lenke til kommentar
OK - da har vi to metoder for å få større vindu - får vel få ut f å få fiksa det...

 

Fant ut noe annet rart her om dagen. Liker å gå tur og da er mobilen sef med og bruker den da til å spille MP3. Synes den drar mye strøm når den spiller musikk. Forsket litt her om dagen og ser at når jeg bruker MP3 spiller (media player/touch player/pocket music)så dimmes skjemen men den slås ikke av. Ikke rart den bruker strøm - skal det være slik ?

 

Trykk på "standby"-knappen på toppen så slår du av lyset. Irriterte meg også noe grusomt helt til jeg fant dette ut.

 

Et lite tips. I innstillinger, velg slik at kun power button kan vekke mobilen når den er i standby. Nå har du også en tastelås. Det enkle er ofte det beste! Jeg har imidlertid hatt et problem: Når jeg setter den i standbymodus, stopper windows media player etter hver sang og starter ikke på neste før etter flere minutter. Dette skjer ikke hvis man velger å skru av skjermen med menyknappen på siden. Der har jeg derimot opplevd at skjermen merker når jeg tar på den og gjør kommandoer uten at lyset er på. Noe er galt, any idea?

Lenke til kommentar

go morn :-)

 

har hatt en snedig feil på min omnia og lurer om andre har hatt tilsvarende, til meg virker det som om et hjørne på skjermen sluttet og fungere, resatte den til fabrikk innstillinger og fikk ikke kalibrert skjermen etterpå, prøvde sikkert å kalibrere den 30-40 ganger, skjermkalibrering kom bare opp igjen og igjen osv... har levert den inn no da og ba også om at de la inn nyeste rom på den.

 

håper det ikke tar ukesvis før jeg får den igjen..noen som veit hvor lenge de bruker på å fixe den?

 

T.

Lenke til kommentar
go morn :-)

 

har hatt en snedig feil på min omnia og lurer om andre har hatt tilsvarende, til meg virker det som om et hjørne på skjermen sluttet og fungere, resatte den til fabrikk innstillinger og fikk ikke kalibrert skjermen etterpå, prøvde sikkert å kalibrere den 30-40 ganger, skjermkalibrering kom bare opp igjen og igjen osv... har levert den inn no da og ba også om at de la inn nyeste rom på den.

 

håper det ikke tar ukesvis før jeg får den igjen..noen som veit hvor lenge de bruker på å fixe den?

 

T.

 

Jeg leverte den inn hos Mcare og de har vel ca 10 dager som maks. Jeg fikk imidlertid mobilen tilbake akkurat sånn som jeg leverte den ... Har et problem med skjermen, trenger dobbelt så mye kraft for å trykke i midten som i kantene. Derfor blir det vel en stor sak ut av det, og må klage videre. Men lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg leverte den inn hos Mcare og de har vel ca 10 dager som maks. Jeg fikk imidlertid mobilen tilbake akkurat sånn som jeg leverte den ... Har et problem med skjermen, trenger dobbelt så mye kraft for å trykke i midten som i kantene. Derfor blir det vel en stor sak ut av det, og må klage videre. Men lykke til!

 

Kan noen av dere prøve dette: Bruk samme trykk hele tiden og trykk rundt på nummertastene (call-button). På meg kommer bare 7-4-1-2, de andre trenger litt mer trykk på seg. Det samme gjelder å skrive meldinger med tommelen. Et siste eksempel er å dra en widget ut går fint, men hvis du plasserer den i midten og skal trykke på den, trengs det plutselig mye trykk. Alt dette gjelder for bruk med tommelen, noe spisst går uten problem. Men telefonen skal da ikke være slik? Jeg leverte den på verksted, men de sendte den tilbake med kommentar at den var helt ok. Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Jeg leverte den inn hos Mcare og de har vel ca 10 dager som maks. Jeg fikk imidlertid mobilen tilbake akkurat sånn som jeg leverte den ... Har et problem med skjermen, trenger dobbelt så mye kraft for å trykke i midten som i kantene. Derfor blir det vel en stor sak ut av det, og må klage videre. Men lykke til!

 

Kan noen av dere prøve dette: Bruk samme trykk hele tiden og trykk rundt på nummertastene (call-button). På meg kommer bare 7-4-1-2, de andre trenger litt mer trykk på seg. Det samme gjelder å skrive meldinger med tommelen. Et siste eksempel er å dra en widget ut går fint, men hvis du plasserer den i midten og skal trykke på den, trengs det plutselig mye trykk. Alt dette gjelder for bruk med tommelen, noe spisst går uten problem. Men telefonen skal da ikke være slik? Jeg leverte den på verksted, men de sendte den tilbake med kommentar at den var helt ok. Håper på svar! :)

 

Min fungere helt fint. Regner med at du mente å slå nummer. Startet på topp og 1234567890 kom opp ved lette trykk med tommel.

Lenke til kommentar
Jeg leverte den inn hos Mcare og de har vel ca 10 dager som maks. Jeg fikk imidlertid mobilen tilbake akkurat sånn som jeg leverte den ... Har et problem med skjermen, trenger dobbelt så mye kraft for å trykke i midten som i kantene. Derfor blir det vel en stor sak ut av det, og må klage videre. Men lykke til!

 

Kan noen av dere prøve dette: Bruk samme trykk hele tiden og trykk rundt på nummertastene (call-button). På meg kommer bare 7-4-1-2, de andre trenger litt mer trykk på seg. Det samme gjelder å skrive meldinger med tommelen. Et siste eksempel er å dra en widget ut går fint, men hvis du plasserer den i midten og skal trykke på den, trengs det plutselig mye trykk. Alt dette gjelder for bruk med tommelen, noe spisst går uten problem. Men telefonen skal da ikke være slik? Jeg leverte den på verksted, men de sendte den tilbake med kommentar at den var helt ok. Håper på svar! :)

 

Min fungere helt fint. Regner med at du mente å slå nummer. Startet på topp og 1234567890 kom opp ved lette trykk med tommel.

 

Det var det jeg håpet på. Får levere den inn igjen da …

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...