Gå til innhold

Omnia FAQ - Tips og Triks


Anbefalte innlegg

Hmm. Får sjekke etter cden etterpå. Da er det sikkert at ALT blir tilbake til det vanlige??

 

Hallo!

ALT blir jo ikke tilbake til det vanlige når du oppdaterer ROM uansett. Personlige innstillinger på mobilen blir jo borte, så de må du jo eventuelt legge inn igjen.

 

Hallo!

Ville bare legge til at det finnes et bra backup program på CD'n som fulgte med Samsung Omnia, Mits Wizard. Fungerer glimrende, selv om CD'n som fulgte med min telefon var defekt da jeg mottok den. Fikk bare feilmelding "setup.exe har et problem og må lukkes"

 

Mvh

Kongbalder

 

Tar denne med musikk og filmer også???

 

Hallo!

Har ikke filmer på min mobil, men musikken som jeg har på den er i hvertfall kommet med.

Det er jo bare å prøve programmet, ta backup og deretter kan du gå backup mappene på PC'n og se hva du har fått med deg.

 

Mvh

Kongbalder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg tror det er en bug med den nye rom, når jeg skal lese sms får jeg error i shell.exe

 

men kan lese sms via hovedmeny->melding

 

dette gjelder i "today 2"-meny

 

nå har jeg mistet automatisk tastelås, noen som vet hvordan man får aktivisert automatisk tastelås, foruten å installere s2u2 eller holde ned legg-på-knappen?

 

Nå har Samsung kommet med en ny nordisk ROM her. Ser ut til at versjonsnummeret er XBHL1.

 

 

 

Jeg får ikke til å laste ned den nye rom versjonen. det står at jeg skal skrive ned versjonen på telefonen. Når jeg da skriver XBHJ1 får jeg beskjed om at det er feil versjon. Hvordan laster jeg den ned?

 

valgte du nordic under menyen?

 

 

 

Mulig jeg er helt blind og dum :p Men jeg kan ikke få lastet ned noen ny rom jeg. Finner ikke nordic under country. Snodig. Ingen som bare kan sende den til meg da :p HeHe.

Lenke til kommentar

nei, du er ikke dum

 

det ser ut til at de har fjernet rom for nordic.... hmmm RART

 

kanskje den ikke var ferdigutviklet alikevel??????

 

men jeg har den liggende på pc, vet ikke hvordan jeg skal få sendt deg fil på 105mb

 

ang bug tidligere idag med sms, slo den av og på og så virker den plutselig igjen... uansett så virker jeg mer fornøyd med den nye rom enn den opprinnelige (placebo-effekt??) kanskje snåsakailen har i900 oxo? hehe

Endret av dragon
Lenke til kommentar
nei, du er ikke dum

 

det ser ut til at de har fjernet rom for nordic.... hmmm RART

 

kanskje den ikke var ferdigutviklet alikevel??????

 

men jeg har den liggende på pc, vet ikke hvordan jeg skal få sendt deg fil på 105mb

 

ang bug tidligere idag med sms, slo den av og på og så virker den plutselig igjen... uansett så virker jeg mer fornøyd med den nye rom enn den opprinnelige (placebo-effekt??) kanskje snåsakailen har i900 oxo? hehe

 

Det var no dritt :( Da er det bare å smøre seg inn med tolmodighet å vente videre da. Jeg som hadde virkelig sett frem til en ny rom til mobilen min :( JaJa

Lenke til kommentar
nei, du er ikke dum

 

det ser ut til at de har fjernet rom for nordic.... hmmm RART

 

kanskje den ikke var ferdigutviklet alikevel??????

 

men jeg har den liggende på pc, vet ikke hvordan jeg skal få sendt deg fil på 105mb

 

ang bug tidligere idag med sms, slo den av og på og så virker den plutselig igjen... uansett så virker jeg mer fornøyd med den nye rom enn den opprinnelige (placebo-effekt??) kanskje snåsakailen har i900 oxo? hehe

 

Det var no dritt :( Da er det bare å smøre seg inn med tolmodighet å vente videre da. Jeg som hadde virkelig sett frem til en ny rom til mobilen min :( JaJa

 

Dersom du er villig til å flashe telefonen din og miste all garanti, kan du få hvilken som helst ROM du vil. Det er laget veldig mange bra ROM-versjoner der ute, med blant annet youtube (flash) rett i nettleseren og andre morsomme funksjoner.

Lenke til kommentar
Direkte links til den nye Nordic firmware (som er forsvundet fra den officielle side - http://www.samsungmobile.com/support/omnia/index.jsp)

 

Har installeret og den virker!

 

http://fus.samsungmobile.com/omnia/NE/XEE/...dater_vista.exe

http://fus.samsungmobile.com/omnia/NE/XEE/..._updater_xp.exe

 

Dette er den orginale Rom'en? ikke noe fake? Jeg ønsker ikke å ødelegge garantien på telefonen skjønner du :)

Lenke til kommentar
Direkte links til den nye Nordic firmware (som er forsvundet fra den officielle side - http://www.samsungmobile.com/support/omnia/index.jsp)

 

Har installeret og den virker!

 

http://fus.samsungmobile.com/omnia/NE/XEE/...dater_vista.exe

http://fus.samsungmobile.com/omnia/NE/XEE/..._updater_xp.exe

 

Dette er den orginale Rom'en? ikke noe fake? Jeg ønsker ikke å ødelegge garantien på telefonen skjønner du :)

Den er direkte fra samsungs servere så den kan vel ikke blive mere original... :roll:

 

Jeg har installeret den og den virker i hvert fald fint i Danmark (og ja den har også Norsk sprog som en mulighed!) :)

 

Jeg fandt den her http://www.modaco.com/content/i9x0-omnia-r...xbhl1-rom-here/

Endret av supremas
Lenke til kommentar
Har oppdatert ROM-en, men har ikke merket noe forskjell. Bruker XCPUScalar for å overclocke CPU-en, så min har vært relativt rask hele tiden. Det kan hende responsen på skjermen har blitt bedre, men jeg har brukt noen triks og tror ikke jeg kan få den bedre enn jeg har nå. De er som følger dersom noen lurer (det finnes masse om dette på xda osv, men kanskje lurt å ha det på denne siden og).

 

For det første er det noen tweaks man kan gjøre i registret

[ H K E Y _ L O C A L _ M A C H I N E \ \ H A R D W A R E \ D E V I C E M A P \ T O U C H ]

” C l i c k ” = d w o r d : set to 2000 (former 1280)

[ H K E Y _ L O C A L _ M A C H I N E \ \ H A R D W A R E \ D E V I C E M A P \ T O U C H ]

” D o w n U p ” = d w o r d : set to 750

soft reset required

 

Så er det visst mye å hente ved å kalibrere skjermen ordentlig. Man gjør dette slik det er nevnt på den første siden (synes godt man kunne sagt hva jeg skulle bruke for å kalibrere, hva er egentlig et semi-spisst objekt?). Jeg har lest at noen bruker en blyant og trykker lett på skjermen, det har jeg og gjort. Ellers kan man endre "calibration data" i registret.

 

1. Open your Registry Editor(PHM Registry Editor)

2. Go to HKEY_LOCAL_MACHINE/HARDWARE/DEVICEMAP/TOUCH/

3. Click on CalibrationData

4. Value Data change to > 519,503 177,881 182,129 847,127 849,872

5. Click OK to save it.

 

Får rett og slett ikke skjermen følsom nok til å bruke tommelen skikkelig uten å trykke alt for hardt. Bruker neglen og da går det veldig greit.

 

EDIT: Amobil kritiserte jo kameraet for å være dårlig, mens andre skryter veldig av det. De nyeste ROM-versjonen har fikset dette i f.eks. Tyskland, ble kameraet bedre i denne versjonen?

 

Hei.

Hvordan ble batterilevetiden din etter at du tok i bruk XCPUScalar?

Lenke til kommentar

Etter en hel natt med nedlasting (samme hva jeg gjorde, så begynte nedlastingen på 250 kb/sec, så gikk den ned til 20!!) kunne jeg endelig prøve dette ut i dag tidlig.

 

Jeg har Vista.

 

Den ber meg sjekke at mobben er fullt ladet og koblet til. Check. Så trykker jeg på "Bekreft Enhet" og den sier "Trykk OK for å tilbakestille enhet".

 

Og så restarter telefonen. Venter. Venter. Ingenting. Gjort dette 3 ganger nå. Det skjer ingenting annet enn at den restarter Omnia?

 

Jeg har begynt å laste ned XP-oppdateringen i tilfellet det er bugs i Vista-versjonen, men det kan jo bli spennende for nå har jeg 20 kb/sec i nedlastingshastighet igjen. :wallbash:

 

Jeg hadde tenkt å levere mobilen til reparasjon fordi jeg stadig vekk får null dekning/telefon-delen er av, uten at jeg kan se det. Jeg oppdager det ved tilfeldighet når jeg prøver å ringe ut, det går ikke. Skrur av og på, og andre har prøvd å nå meg i timesvis. Putter jeg sim-kortet i andre mobiler, på samme lokasjon, ingen problemer.

 

Håpet oppdateringen på ROM kunne ordne dette for meg på egenhånd. Jeg får vel smøre meg med tålmodighet og regne med at Samsung lanserer en Vista-versjon som fungerer. Kanskje derfor de tok den vekk? At den ikke fungerte for alle.

Lenke til kommentar
Etter en hel natt med nedlasting (samme hva jeg gjorde, så begynte nedlastingen på 250 kb/sec, så gikk den ned til 20!!) kunne jeg endelig prøve dette ut i dag tidlig.

 

Jeg har Vista.

 

Den ber meg sjekke at mobben er fullt ladet og koblet til. Check. Så trykker jeg på "Bekreft Enhet" og den sier "Trykk OK for å tilbakestille enhet".

 

Og så restarter telefonen. Venter. Venter. Ingenting. Gjort dette 3 ganger nå. Det skjer ingenting annet enn at den restarter Omnia?

 

Jeg har begynt å laste ned XP-oppdateringen i tilfellet det er bugs i Vista-versjonen, men det kan jo bli spennende for nå har jeg 20 kb/sec i nedlastingshastighet igjen. :wallbash:

 

Jeg hadde tenkt å levere mobilen til reparasjon fordi jeg stadig vekk får null dekning/telefon-delen er av, uten at jeg kan se det. Jeg oppdager det ved tilfeldighet når jeg prøver å ringe ut, det går ikke. Skrur av og på, og andre har prøvd å nå meg i timesvis. Putter jeg sim-kortet i andre mobiler, på samme lokasjon, ingen problemer.

 

Håpet oppdateringen på ROM kunne ordne dette for meg på egenhånd. Jeg får vel smøre meg med tålmodighet og regne med at Samsung lanserer en Vista-versjon som fungerer. Kanskje derfor de tok den vekk? At den ikke fungerte for alle.

Jeg har opdateret min Omnia fra Windows XP SP2 - og det fungerede. Måske er opdateringen fjernet fra http://www.samsungmobile.com/support/omnia/index.jsp hvor man kunne finde kortvarrigt fordi den ikke virker korrekt i Vista. Det er bare en tanke...

 

Håber det virker for dig med opdatering i XP...

Lenke til kommentar

Jeg har nå funnet en ting som er rettet i den ny firmwaren; en kalkulator som virker! Når jeg tastet inn "200-10%" på den forrige så fikk jeg til svar "1,9". Nå så får jeg altså "180". Hvis man tilter på telefonen på den forrige fw, så fikk man samme kalkulator, men på den nye får man en slik avansert en med sin og cos og gud-vet-hva. :)

Lenke til kommentar
Hei.

Hvordan ble batterilevetiden din etter at du tok i bruk XCPUScalar?

 

Jeg har ikke målt eller tenkt noe over batteritiden før og etter. Noe av grunnen til dette er at erfaringen min at jeg må lade hver natt uansett (så slipper jeg å bekymre meg hele neste dag for at batteriet skal gå tomt). Jeg bruker imidlertid telefonen mye, musikk store deler av dagen, litt film og wi-fi og lar den generelt ikke være så mye i fred :p I tillegg har jeg lagt inn TouchResponse. Det som hvertfall er sikkert er at telefonen ble raskere, og at batteriet hvertfall varer en dag.

 

Forøvrig bruker jeg M2D04 og ikke den nyeste nordiske ROM-versjonen, som egentlig ikke var så veldig revolusjonerende.

Lenke til kommentar
Hei.

Hvordan ble batterilevetiden din etter at du tok i bruk XCPUScalar?

 

Jeg har ikke målt eller tenkt noe over batteritiden før og etter. Noe av grunnen til dette er at erfaringen min at jeg må lade hver natt uansett (så slipper jeg å bekymre meg hele neste dag for at batteriet skal gå tomt). Jeg bruker imidlertid telefonen mye, musikk store deler av dagen, litt film og wi-fi og lar den generelt ikke være så mye i fred :p I tillegg har jeg lagt inn TouchResponse. Det som hvertfall er sikkert er at telefonen ble raskere, og at batteriet hvertfall varer en dag.

 

Forøvrig bruker jeg M2D04 og ikke den nyeste nordiske ROM-versjonen, som egentlig ikke var så veldig revolusjonerende.

 

Hva er TouchResponse? øker det Touch følelsen på telefonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...