Gå til innhold

Omnia FAQ - Tips og Triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Touchresponse er et program som gjør at telefonen vibrerer hver gang du trykker på skjermen. Så kan du disable Samsung sin løsning, som ikke virker i alle programmer osv. Du kan nok ikke oppdatere til WM 6.5 offisielt, men helt sikkert flashe mobilen din til en lignende løsning. Vi får se om noen uker.

Lenke til kommentar

Jeg har et microSDHC Lexar kort på 4GB, men min Omnia sier at lagringskapasiteten bare er på 2 GB! Har jeg fått feil kort, sevl om emballasjen sier 4 GB? Når jeg tar minnekortet ut for å sjekke hva PC'n sier, klarer ikke PC lese kortet! Kanskje jeg må formatere kortet for at det skal bli korrekt? Men da bør jeg vel helst formatere kortet i telefonen, og jeg har ikke funnet ut hvordan det gjøres... Anyone?

Lenke til kommentar

+ Perfekt størrelse, ikke for stor/liten.

+ Optisk mus (bruke tlf med en hånd, erstatter stylus)

+ Stor minnekapasitet (størst?)

 

<s>- Dårlig følsomhet på skjermen (produksjonsfeil på min)</s>

- Dårlig skjermoppløsning

 

Det var litt av det jeg kom på i farten. Siden konkurrentene kjører WM 6.1, tar jeg ikke med tastatur, divx, programmer som mangler osv. Man kan forandre veldig mye på disse telefonene, men noen ting kan man bare ikke forandre.

 

EDIT: Siden konkurrentene _også_ kjører WM 6.1

Endret av Marcyss
Lenke til kommentar
Siden konkurrentene kjører WM 6.1, tar jeg ikke med tastatur, divx, programmer som mangler osv. Man kan forandre veldig mye på disse telefonene, men noen ting kan man bare ikke forandre.

Nå er det vel WM 6.1 på Omnia også - i alle fall på den jeg har...

 

Er det forøvrig mulig å oppdatere dette? Hvordan?

 

Windows 6.5 er ikke offisielt lansert ennaa, Om Samsung vil komme med en offisiell 6.5 oppgradering for Omnia er uvisst. (Ikke saa sansynelig siden de maa betale Microsoft lisens avgift for dette)

 

Men det vil helt sikkert bli mange uoffesielle WM6.5 baserte ROM versioner gjort tilgjengelig fra entusiaster paa div. forum. (En WM 6.5 Beta bsert ROM er allerede tilgjenglig for Omnia fra PDAVIET)

Lenke til kommentar
Siden konkurrentene kjører WM 6.1, tar jeg ikke med tastatur, divx, programmer som mangler osv. Man kan forandre veldig mye på disse telefonene, men noen ting kan man bare ikke forandre.

Nå er det vel WM 6.1 på Omnia også - i alle fall på den jeg har...

 

Er det forøvrig mulig å oppdatere dette? Hvordan?

 

Jeg mente at siden både Omnia og konkurrentene kjører samme OS, er det mye likt, og mange muligheter som er like.

 

Det finnes ikke WM 6.2, nei. Neste versjon er 6.5 og deretter er det ventet en "revolusjonerende" versjon 7.

 

EDIT: mobilehappy, er det denne du mente?

Endret av Marcyss
Lenke til kommentar
Har oppdatert ROM-en, men har ikke merket noe forskjell. Bruker XCPUScalar for å overclocke CPU-en, så min har vært relativt rask hele tiden. Det kan hende responsen på skjermen har blitt bedre, men jeg har brukt noen triks og tror ikke jeg kan få den bedre enn jeg har nå. De er som følger dersom noen lurer (det finnes masse om dette på xda osv, men kanskje lurt å ha det på denne siden og).

 

For det første er det noen tweaks man kan gjøre i registret

[ H K E Y _ L O C A L _ M A C H I N E \ \ H A R D W A R E \ D E V I C E M A P \ T O U C H ]

” C l i c k ” = d w o r d : set to 2000 (former 1280)

[ H K E Y _ L O C A L _ M A C H I N E \ \ H A R D W A R E \ D E V I C E M A P \ T O U C H ]

” D o w n U p ” = d w o r d : set to 750

soft reset required

 

Så er det visst mye å hente ved å kalibrere skjermen ordentlig. Man gjør dette slik det er nevnt på den første siden (synes godt man kunne sagt hva jeg skulle bruke for å kalibrere, hva er egentlig et semi-spisst objekt?). Jeg har lest at noen bruker en blyant og trykker lett på skjermen, det har jeg og gjort. Ellers kan man endre "calibration data" i registret.

 

1. Open your Registry Editor(PHM Registry Editor)

2. Go to HKEY_LOCAL_MACHINE/HARDWARE/DEVICEMAP/TOUCH/

3. Click on CalibrationData

4. Value Data change to > 519,503 177,881 182,129 847,127 849,872

5. Click OK to save it.

 

Får rett og slett ikke skjermen følsom nok til å bruke tommelen skikkelig uten å trykke alt for hardt. Bruker neglen og da går det veldig greit.

 

EDIT: Amobil kritiserte jo kameraet for å være dårlig, mens andre skryter veldig av det. De nyeste ROM-versjonen har fikset dette i f.eks. Tyskland, ble kameraet bedre i denne versjonen?

 

 

Hei.

 

Tusen takk for tipset. Dette funket kjempe bra. Men hvor langt opp kan man stille?? Hvis jeg ønsker enda bedre touch følelse kan jeg justere opp høyere da??

Lenke til kommentar
Hei.

 

Tusen takk for tipset. Dette funket kjempe bra. Men hvor langt opp kan man stille?? Hvis jeg ønsker enda bedre touch følelse kan jeg justere opp høyere da??

 

Det vil jeg ikke tro. Dersom man kunne stilt høyere for å få bedre følsomhet på skjermen, tror jeg nok at dette ville gjort kjent. Det er disse tallene som gjelder på forum som xda-developers og modaco. Dette er et hardwareproblem, og ikke noe man kan gjøre med i softwaren. Ellers er det bare å prøve og poste videre her i tråden!

Lenke til kommentar

Ett par kjappe spørsmål:

 

1. Finnes det noen sider om avanserte spesifikasjoner på Omnia, ala Nokia Forum?

 

2. Har ikke en egen data som fungerer for øyeblikket, så lurte på om det er mulighet for å innstalerer direkte på mobilen slik det er mulighet for i symbian? Er det .exe-filen som innstalerers eller er det .cab-filen? Kommer sannsyligvis til å laste ned en del via wlan på mobilen.

 

3. Har det kommet en oppdatering for Adobe flash lite v. 3.0 på Omnia? Finnes det en side ala All About Symbian for å følge med oppdateringer og lignende!

 

Secondarykid

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar
Ett par kjappe spørsmål:

 

1. Finnes det noen sider om avanserte spesifikasjoner på Omnia, ala Nokia Forum?

 

2. Har ikke en egen data som fungerer for øyeblikket, så lurte på om det er mulighet for å innstalerer direkte på mobilen slik det er mulighet for i symbian? Er det .exe-filen som innstalerers eller er det .cab-filen? Kommer sannsyligvis til å laste ned en del via wlan på mobilen.

 

3. Har det kommet en oppdatering for Adobe flash lite v. 3.0 på Omnia? Finnes det en side ala All About Symbian for å følge med oppdateringer og lignende!

 

Secondarykid

 

 

Modaco Omnia Forum

 

 

Hvis du onsker a laste programmer ned til mobilen og installere dem direkte derfra saa velg cab versionen.

 

(exe er for installinering via PC)

Lenke til kommentar

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen få problemer:

 

Tok å satte i sim-kortet for første gang i går og skiftet litt på temaet, og etterpå var widgets borte selv om det er huket av for "i dag" siden.

 

Får ikke til å legge inn operatørinnstillinger og får derfor ikke datanedlasting til å fungere. Trenger å registrere noen programmer.

 

TCPMP fungerer ikke hos meg. Får bare opp "crash.txt" rapport

 

Secondarykid

Lenke til kommentar

Lurte på om noen hadde en mer konkret side KUN om spesifikasjonen hos Omnia. Mente jeg hadde lest noe hos developer.samsungmobile.com for det krevdes registrering. Tenkte meg noe helt konkret og avansert info, istedenfor "pr-stæsj"! Takk uansett for linkene til forumene, de ble nyttige!

 

Lurte på også om tips til spesielle freeware-program jeg ser etter:

 

*Torrent

*Rar/ Zip

*Adobe Acrobat eller lignende

*Flere widgets

*Themes

 

Forresten, er det mulighet for å redigere i mobile office, eller må jeg oppgradere?

 

Secondarykid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...