Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hadde det vært flere som hadde sett ut som lizzard man og med et godt renomè, hadde det ikke vært noe forskjell for min del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Folk med synlige tattoveringer og piercinger er stygge mennesker som ikke gjør en god nok jobb så lenge disse ulumskhetene synes! De får mer oppmerksomhet så lenge de ikke ser ut som alle andre og det tar fokus vekk fra jobben de skal gjøre.

Virkelig tragisk at det finnes slike fordommer i verden den dag i dag. Trodde vi skulle ha kommet lenger i år 2009.

Forøvrig så har jeg selv tatovering på både hals og fingre og får mer positive enn negative komentarer. Men det er gjerne ute på pub og ikke på jobb vel å merke.

Håper du ikke tok meg seriøst der..:p

Skulle finnes et emoticon med ironi tattovert i panna.

Niks, forsto at du var ironisk. Ville bare få sagt hva jeg mener om kroppskunst og fordommer.

Jobbar med reklame- og motefotografi.

Det er vel til ein viss grad meir akseptert i "kunstneriske" yrker reknar eg med. Er du advokat vert det vel noko anna. =P

Edit: Men det er jo faktisk litt for mykje å forlange at absolutt alle skal tykkje at tatoveringar er allment akseptert enda, for det er det ikkje. Den kunstforma i i alle fall her i den vestlege verda er fortsatt veldig ny og er fortsatt knytt av mange til kriminelle og å ha ei tøs i kvar ei hamn og tre horer i dei andre. Det er jo sjølvsagt synd at det er slik, men det er det faktisk. Det er ikkje sikkert at det er arbeidsgivaren som har noko imot tatoveringar, men han kan risikere at evt. kundar osv. ikkje er så positive til det, og det kan ein i mange yrkesgreiner rett og slett ikkje risikere om ein tenkjer økonomisk. Hvis ein arbeidsgivar kan tene betre på nokon andre enn deg har han ikkje nokon grun til å velgje deg foran nokon andre. Det er bizninz, og det kan eg forstå.

Ja, det er for mye å forlange den dag i dag, men nå har tatoveringer og piercinger begynt å bli litt mer akseptert så vi får se med tiden.

Hadde jeg valget mellom å ansette en advokat som så ut som the Lizzard Man eller en som ser ut som Bill Clinton, hadde jeg gått for sistnevnte.

Hva hvis han så ut som George W. Bush da? :D

Skrevet
Fra spøk til halvor...det er sjefer som ikke vil ansette gjennomhulla og tattoverte folk som er med på å skape fordommer. Blir det ansatt "sånne" i alle yrkesgrupper ville folk bli mer vant med å se det og dermed akseptert. Ser ikke helt hvorfor en advokat ikke kan ha trynet fullt av tattoveringer og kroppen fullt av piercinger.

Hvis ALLE hadde gjort det , så kunne det kanskje ha hjulpe til ein viss grad, ja. Men kvifor risikere det økonomske aspektet ved det? Det er det ingen som vil. Det hadde ikkje eg gjort heller. Let's face it. hvis no teoretisk sett to like gode advokatar (sidan vi først var inne på akkurat det) kunne ta tent deg og selskapet ditt henholdsvis 1 og 1.5mill i året. Kven hadde du ansatt? Den tatoverte fyren berre fordi han var tatovert, men likevel tente mindre? Neppe. Det er som sagt litt leit at det er slik, men det er sånne ting ein må tenke gjennom før ein gjennomfører noko slikt. Kanskje, om 20 år er tatoveringar sett på som normalt av allmenheita og mindre oppsiktsvekkande. Den kommersielle dekninga av tatoveringsmarknaden som f.eks miami ink og slikt hjelper jo på og aukar bevisstheita rundt temaet hos mannen i gata, men likevel kan ein ikkje forvente at alle skal vere åpne og inkluderande. For slik fungerer vi ikkje, folk har meiningar, og enkelte må ta hensyn til andre sine meiningar og ikkje berre sine eigne. Når eg om nokre år forhåpentlegvis startar for meg sjølv og skal ansette f.eks ein assistent trur eg ikkje at eg hadde ansatt ein fyr med ansiktstatoveringar. Ikkje fordi eg ikkje likar det sjølv, men fordi eg kan risikere at eg mistar kundar på grunn av det. Det har faktisk vore tilfelle der eg bevisst har skjult tatoveringane mine for ikkje å risikere negative reaksjonar. Når ein fotograferer ledelsen i ei milliardbedrift der gjennomsnittsalderern er mellom 50 og 60 har ein rett og slett ikkje råd til å risikere det. Det kunne ha hendt at dei unnlot å leige oss inn neste gong enn kor bra resultatet vart, fordi kanskje enkelte følte seg ukomfortable. For "oss" kan det nesten samanliknast med at det sitter ein naken chubby dude i kassa på kiwi. (Okay, ikkje heilt :green:)

Skrevet

Ok, kan være med på at det i noen tilfeller er sånn også når det blir mer akseptert. I noen yrkesgrupper er det utseende man selger. Jeg ville ikke handlet på kiwi om det hadde sitti en naken chubby dude der, selv om det hadde vært akseptert av andre, så jeg er kanskje litt fordomsfull.

Men tanken min er at så lenge man er best på det man driver med er det et fett hvordan du ser ut. Jeg ville leid inn det firmaet som hadde de beste resultatene å vise til.

Skrevet

Jeg gir for det meste f i hvordan andre kler seg/velger å se ut, det betyr riktignok ikke at jeg synes alt ser bra ut, tvert i mot. Jeg forstår meg for eksempel lite på de som velger å putte stål inn under huden eller dekke ansiktet med piercinger/tatoveringer, men jeg bryr meg ikke nevnverdig mye.

Men, denne diskusjonen er jo en av hovedgrunnene til at jeg ikke har bestemt meg for om jeg skal tatovere meg enda (Har lyst til å ta forarmene, men et godt stykke unna hendene)

Skrevet

Jeg har valgt å være litt bakpå i jobbsammenheng det året som har gått nå. Dvs, jeg har gjerne brukt genser/langermet tshorte, i stedet for å flashe tattoos. Nå ser det ut som at jeg havner på 2xfull sleeve, godt i gang egentlig, og tenker da jeg skal høre med sjefen om han ønsker jeg fortsetter å tar hensyn, eller om han er enig i at kundene burde tåle det (ingen planer om vagina eller penis tattoos).

Vet det er flere jeg jobber med som har tattoo, men de er gjerne på rygg/overarm/andre skjulte steder.

Skrevet

Det er en synd og en skam at det endte som det gjorde. Har fulgt BMEzine omtrent fra starten (14 år siden eller så), og jeg opplever alt veldig likt som han beskriver. Det begynte som en ressurs, nå er det bare en haug med dramaqueens igjen.

Skrevet
Jeg har valgt å være litt bakpå i jobbsammenheng det året som har gått nå. Dvs, jeg har gjerne brukt genser/langermet tshorte, i stedet for å flashe tattoos. Nå ser det ut som at jeg havner på 2xfull sleeve, godt i gang egentlig, og tenker da jeg skal høre med sjefen om han ønsker jeg fortsetter å tar hensyn, eller om han er enig i at kundene burde tåle det (ingen planer om vagina eller penis tattoos).

Vet det er flere jeg jobber med som har tattoo, men de er gjerne på rygg/overarm/andre skjulte steder.

Selv så er jeg ikke i risikogruppen ang. folk som må ta hensyn til kunder når det gjelder tatovering, piercing eller andre typer kropskunst. De kommentarene jeg har fått på mine egne synelige tatoveringer ( på fingre og hals) har stort sett vært positive, men det har stort sett vært på pub og ikke i jobbsamenheng. Det er selvsagt en forskjell der.

Har selv snakket med et tatoveringsstudio jeg bruker og de har sagt ja til å ta ansiktstatovering, men de anbefalte det ikke. Har også spurt dem om øyetatovering, men det gjorde de ikke.

Da hadde jeg valgt Bush. ;)

Har du ingen smak eller moral jente?

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet
(...)

Jeg tror aldri tatoveringer i generell forstand kommer til å bli akseptert som noe normalt av alle, på samme måte som menn helst ikke skal bruke skjørt. Tatoveringer er like individuelle som klærne du har på deg. Det er forskjell på en genser og en g-string. Noen vil aldri akseptere det sistnevnte på en gutt. Jeg tror det er større sjanse for at tatoveringer vil bli godtatt i yrkeslivet om folk faktisk får seg motiver som ser bra ut. Hvis det nå er sånn at tatoveringer er allmenn akseptert om 20 år, kommer fortsatt tribal på korsryggen til å være noe som forbindes med jenteturer til Bulgaria.

Skrevet (endret)

Eier både moral og smak (håper jeg), men er det utseendet på en advokat det er snakk om så blir det nok Bush. Er ikke ellers sånn kjempefan.

Det er en synd og en skam at det endte som det gjorde. Har fulgt BMEzine omtrent fra starten (14 år siden eller så), og jeg opplever alt veldig likt som han beskriver. Det begynte som en ressurs, nå er det bare en haug med dramaqueens igjen.

IAM er veldig myspace-ish, som du har påpekt.

Dæven.

57722-med.jpg

Endret av Aidskake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...