Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Mumsen: Skal til Oslo 20. oktober, men da skal venstrearmen fortsettes på.

Blir vel litt ny oppstreking denne gangen:)

 

Satser du på Otc neste år også?

Blir vel og høre om vi kan ta en 11 timer igjen pluss det er litt billigere på conventions.

Gleder meg til å se oppdateringen på den armen også!

Skal på otc neste år også ja, da blir det fortsette på den jeg begynte på i år. Man kan vel kalle det et otc prosjekt da kanskje :p Gleder meg allerede til å få den ett skritt nærmere ferdig ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder øyenbryn, så er de i praksis en overflatepiercing, og har mye lettere for å gro ut enn andre "vanlige" piercinger. Det å begynne med ring gir piercingen et dårligere utgangspunkt for å gro skikkelig, men det er ikke en avgjørende faktor, ei heller rensing. Du må rett og slett ha et egnet øyenbryn, og det er langt ifra alle piercere som klarer å avgjøre det. Veldig mange tenker at "så lenge de kan få en klype på, så går det greit", men da tenker de heller ikke lengre enn å få smykket i øyenbrynet og ta imot pengene dine. Det skal faktisk gro også.

Lenke til kommentar

At kroppen, istedenfor å danne en hudhylse mellom smykket og sårflaten, finner det for godt å støte ut smykket. Mellomrommet mellom inngangs- og utgangshullet vil da, i løpet av dager/uker, bli mindre og mindre, til det bare er en liten hudflik som holder smykket på plass. Oppegående mennesker pleier å stikke innom et piercingstudio for å få det tittet på innen det skjer, men jeg har fjernet smykker som har vært et vindpust unna å falle ut. Problempiercinger er øyenbryn, brystvorter (ofte på barmfagre piker, grunnet press fra pupp og BH) og navler (på kvapsete piker).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Når det gjelder øyenbryn, så er de i praksis en overflatepiercing, og har mye lettere for å gro ut enn andre "vanlige" piercinger. Det å begynne med ring gir piercingen et dårligere utgangspunkt for å gro skikkelig, men det er ikke en avgjørende faktor, ei heller rensing. Du må rett og slett ha et egnet øyenbryn, og det er langt ifra alle piercere som klarer å avgjøre det. Veldig mange tenker at "så lenge de kan få en klype på, så går det greit", men da tenker de heller ikke lengre enn å få smykket i øyenbrynet og ta imot pengene dine. Det skal faktisk gro også.

Aner du om det er noe man f.eks. smører på for at det gror bedre/hindre "arr"?

Lenke til kommentar

Niks. Det er i bunn og grunn avhengig av kroppen din. Noen får arr lett, andre slipper helt unna. Om du nettopp har tatt ut et smykke fra en halvgrodd problempiercing, er det beste du kan gjøre å kjøpe sånne øyedråper (sterilt saltvann i engangsbeholdere med en spiss tupp du vrir av), sette tuppen inntil såret og spyle gjennom et par ganger. Ellers bare lar du det være i fred og fjerner sårvæske som kommer ut.

Lenke til kommentar
http://www.lucky7tattoos.no/

 

Går du etter 12 på dagen så skal det være åpent, husker ikke åpningstidene de har.

 

Da tar jeg nok en tur til tirsdag da. :)

Hvem av tattovørene der er flinkest til detaljerte ting i farger? Har tenkt på å ta en svale, og vil gjerne at den skal være realistisk og detaljert...

 

Eller er det kanskje en annen tattoo sjappe som har folk som har flinkere til sånt som dere vet om...?

Lenke til kommentar

Personlig så tror jeg at det blir vanskelig å rangere studioene og artistene. Har aldri sett en "Topp ti beste tattovører i Norge\Verden" eller " Den offisielle studiorankinga 2009". Så når folk ber om anbefalinger for slikt her på forumet, blir det bare synsing. Det bli litt tilfeldig for å si det sånn. Bare sånn at, i dette tilfellet, kalli vet det.

 

Har også sett at de fleste studio som blir anbefalt, holder til i Oslo. Oddiz fra Purple Pain eller Elton fra Flaming Heart blir aldri nevnt:) Begge holder til i Trondheim for øvrig. Tror ikke de er dårligere enn f.eks. Electric Linda eller Lucky7. Ikke i mine øyne i alle fall.... Så jeg slår et slag for de to jeg nevnte:)

 

Kom til å tenke på det at det kanskje hadde vært smart å få inn noen anbefalinger på artister\studioer i førsteposten, ettersom det er mange spørsmål om det... Hva syns dere? Lurt?

Lenke til kommentar

Jeg ser stor forskjell på Electric Linda sitt arbeid og Elton sitt arbeid, men det er en annen sak.

Syns ikke det blir tilfeldig hvis man intriserer seg for det og følger meg på hva som skjer. Så er det visse studioer som skiller seg seg.

Man har sine favoritter, men man kan også se på hva de har gjort.

Og det tok ikke lang tid før jeg så hvor foreks. Elton lå iforhold til Electric Linda. Men det er min mening=)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Jeg ser stor forskjell på Electric Linda sitt arbeid og Elton sitt arbeid, men det er en annen sak.

Syns ikke det blir tilfeldig hvis man intriserer seg for det og følger meg på hva som skjer. Så er det visse studioer som skiller seg seg.

Man har sine favoritter, men man kan også se på hva de har gjort.

Og det tok ikke lang tid før jeg så hvor foreks. Elton lå iforhold til Electric Linda. Men det er min mening=)

 

Er helt enig med Amanita. Men man kan også ta i betraktning at forskjellige tattovører er flinkere i enkelte stiler enn andre, når man anbefaler en tattovør. Så selv om en tattovør kanskje overall ikke er bedre enn en annen, kan han være bedre i den stilen du søker

Lenke til kommentar

Så Elton er kjempedårlig, eller er Linda bare best?

 

Men altså, er forskjellene så store at selv jeg bør se det, eller har dere gode øyne og vet hva dere skal se etter? Tror dere folk som bruker Elton kan begynne å angre etter at han har jobbet med dem?

 

Finner ikke flere artister i Trondheim, faktisk. Hører ord om at Purple Pain er best i byen forresten. Blir vel til at jeg bruker han, da det blir upraktisk på alle måter å dra ned til hovestaden:) Går i tanker om å risse inn runer på ryggen, også kan Oddiz tattovere rundt dem. Det bli sikkert tøft:)

Lenke til kommentar

Det har noe med stilen Vale, han hadde noen meget bra han Elton.

Men et eksempel, Pinhead-versjonen hans var dårlig og på det området er Linda meget flink.

Men han var flink på Old-School, skal ikke gå dypere:P

Jeg startet på bunnen av tattovører når jeg tok min første og etterhvert "bygget" meg oppover(lært av mine feil:P )

Men det viktigste er og velge tattovøren som passer det DU vil ha, Elton er en person jeg kunne gått til med tanke på Old-school. Han har jo vunnet flere priser.

Og angående potretter så er det en ting man burde kunne 100% hvis man skal tattovere det, hvis ikke så sier man nei. han som driver og jobber på venstre-armen min sier nei til potretter.

Purple Pain kan jeg anbefale utifra det jeg har sett og broren min tok en Japansk halv-sleeve der som ble ganske bra.

Og husk, komunikasjonen mellom deg og tattovøren er VIKTIG.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Hm, tror jeg kan ha stilt dette spørsmålet tidligere, men har helt glemt svaret eller hvor lenge siden det kan være ! Så, jeg spør igjen :grin:

 

Jeg har kiket mye på New School stilen og substiler rundt New School.. Det jeg lurer på er hvem er dyktig innen New School i Norge? Sikter mot noe som ikke er for langt unna stilene til typ Tony Ciavarro og Nick Baxter.

Lenke til kommentar

Har sett det, skjønner du...

 

Å anbefale et par seriøse studio i, til å begynne med, de fem største byene, er gjennomførbart. Hvis det er en artist som er spesielt god i f.eks. japansk stil, kan jo slike nevnes spesielt. Og det med mye jobb skal du ikke tenke på, Amanita Muscaria, Det er jo selvsagt psilocybe som skal gjøre det, i kraft av sin posisjon som moderator og trådstarter ;)

 

Men dette kommer jeg ikke til å mase mer med, for min del...

Lenke til kommentar

Nei, men jeg kunne foreks. laget listen og Psilo lagt den ut. Han jobber osv. så begrenset med tid han kan legge det ned i noe sånt.

Men jeg kan jo prøv og få til noe jeg:)

Så hvis folk har vært i studioer de liker og syns bør komme frem i lyset så send en pm til meg.

 

Tusen tusen takk til de som har sendt meg forslag til studioer:)

 

(hvis Psilo vil legge den ut i førsteposten da? )

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

hmm... er vanskelig å finne ut hvem som er flinkest til hva, når jeg ikke helt vet helt hvordan det skal se ut sjøl...

Går det an å bare gå inn i ett tattoveringsstudio å si at den som er flinkest til det jeg skal ha, skal gjøre det, eller må jeg ha bestemt meg for en bestemt tattovør før jeg drar dit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...