Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

psilocybe skrev tideligere i tråden at du kunne fjerne en fersk tatovering ved å tatovere over med maskinen fylt med sterilt vann. Men det etterlot arr akkurat slik fjening med laser gjør. Pris vet jeg ikke noe om. Når det gjelder å tatovere over pleier folk å si at det er enklest hvis de ser et bilde først med tanke på størrelse og detaljer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et bilde hadde vært greit for å se hva som kan gjøres. Består motivet av tynne linjer og lite fyll, er det forholdsvis lett og billig å få det fjernet. Er det derimot mye fylte områder og mørke farger/sort, vil det kanskje være enklere å få det dekket over, eller få linjene korrigert. Gå iallefall tilbake til studioet og si ifra, det er godt mulig at noen av de mer erfarne tatovørene vil fikse på den når den er grodd.

 

Edit: skulle ikke være noe voldsomt problem å fikse på den. Linjene rundt øynene må bli litt tykkere for å gjøre dem jevnere. Jeg vet ikke om du strekker hånden på bildet, men det høyre øyet ser litt høyere ut enn det andre.

 

Glimti: når det gjelder en kjetting, så er ikke det noe jeg ville anbefalt å gå med over lengre tid. Man går tross alt på do i løpet av dagen, og, vel.. hvis du ser utløpet på enkelte takrenner, så har de kjettinger som går ned i bakken for å lede regnvannet. Jeg antar du skjønner hvor jeg vil hen. Jeg tror heller ikke kjettingen vil fungere slik du håper, med mindre du har en veldig spretten gange, ingen underbukser og særdeles romslige bukser (eller skjørt/kilt).

 

Men, en gullsmed kan antageligvis fikse biffen. Du kan også sjekke www.wildcat.co.uk, jeg vet de har en del snuskete fetish-artikler i tillegg til piercingsmykker.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn
Et bilde hadde vært greit for å se hva som kan gjøres. Består motivet av tynne linjer og lite fyll, er det forholdsvis lett og billig å få det fjernet. Er det derimot mye fylte områder og mørke farger/sort, vil det kanskje være enklere å få det dekket over, eller få linjene korrigert. Gå iallefall tilbake til studioet og si ifra, det er godt mulig at noen av de mer erfarne tatovørene vil fikse på den når den er grodd.

 

Det står i kontrakten at hvis noen av de erfarne tattovørene skal fikse på den må man betale fullpris igjen.. Jaja, da vet jeg hvertfall ikke hvor jeg skal gå neste gang.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Starlight i drammen. Hørt mye bra om de, men jeg får litt mistillit selv om det var en lærling jeg var hos. Når de sier hun er flink og har tattovert lenge så forventer jeg at tattoveringen skal være bedre enn dette.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn
OUCH! Håper du fikk den billig.

 

600.. Spørs om ikke noen av de andre forbarmer seg over den når jeg skal ned og få den retta opp.. Siste gang jeg betaler før jeg tar den..

 

Den forrige jeg tok fikk jeg beskjed om at jeg skulle betale etterpå for ble det noe galt kunne jeg i det minste "argumentere" på det

Endret av AnnChristin
Lenke til kommentar
Glimti: når det gjelder en kjetting, så er ikke det noe jeg ville anbefalt å gå med over lengre tid. Man går tross alt på do i løpet av dagen, og, vel.. hvis du ser utløpet på enkelte takrenner, så har de kjettinger som går ned i bakken for å lede regnvannet. Jeg antar du skjønner hvor jeg vil hen. Jeg tror heller ikke kjettingen vil fungere slik du håper, med mindre du har en veldig spretten gange, ingen underbukser og særdeles romslige bukser (eller skjørt/kilt).

 

Men, en gullsmed kan antageligvis fikse biffen. Du kan også sjekke www.wildcat.co.uk, jeg vet de har en del snuskete fetish-artikler i tillegg til piercingsmykker.

 

Fælt så pessemistisk da. Du jobber jo selv med piercing, liker du ikke å prøve ut nye ting? Jeg kan jo hekte av lenken når jeg er på do og kan ha en dobbel lenke el. med litt krimskrams på som klinger og klirrer. Må bare sørge for at det ikke er for tungt. Har du sett Senseless foresten? Var der jeg fikk ideen fra.

Lenke til kommentar

Tror heller realistisk er et bedre ord å bruke. Jeg kan skryte på meg flerfoldige tiårs erfaring med undiker og bukser, og den eneste måten jeg ser for meg at en kjetting skal lage lyd, er om du går med boxershorts som er fem størrelser for stor, og selv da tror jeg ikke den vil lage nevneverdig lyd. Den vil være i kontakt med tøy eller hud, og det vil redusere mengden lyd enda mer. Har du tatt på en ringeklokke på f.eks. en sykkel mens du laget lyd? Samme greien.

 

Ellers har jeg vært i nærheten av nok intimpiercinger til å skjønne at kombinasjonen krimskrams (ujevne overflater, "diamanter" som ligger litt for løst i uthulte metallkuler) og urin ikke er den beste kombinasjonen. Det setter seg i sprekker og gjenger og du ender opp med å lukte død uteligger.

 

For øvrig, jeg jobbet som piercer. Jeg jobber som kokk nå.

Lenke til kommentar

Skal prøve uansett. To lenker med kuler el. som dunker borti hverandre kan da lage lyd nok til at det høres. Du skjønner som sagt ideen hvis du ser Senseless. Riktignok er det en film og slike ideer er mest for show sa det på det vante studioet jeg går på, men er selv sikker på at ideen kan funke så lenge lenken(e) ikke er for teng(e).

 

Hvorfor skulle det lukte å til de grader urin hvis man fjerner lenken(e) når man urinere`? Har ikke harr det problemet med prins albert og vanelig hygiene. Går selvsagt også ann å skylle lenken(e).

 

Hvordan går det med jobb som kokk og såpass mye piercinger? De likte det ikke på kokkeskolen jeg gikk på.

Lenke til kommentar

For all del, du må bare prøve og se om det fungerer for deg. Det virker som mye arbeid for litt klirring. Underbukser er generelt sett i et klamt og lite velduftende område. Jeg skriver bare om mine erfaringer fra tiden som piercer, og det er en klar sammenheng mellom dingeldangel og lite heldige lukter. Selvfølgelig, det var nok av dem som hadde helt enkle smykker og likevel ikke luktet av blomster og fioler, men nå vet du iallefall om at det kan bli et problem.

 

Ingen reaksjoner på piercinger som kokk. Begge stedene jeg har jobbet, har det vært andre med en tilsvarende eller høyere mengde piercinger enn hva jeg har. Det ble kommentert på før et slakterkurs jeg skulle på, men da argumenterte jeg med at alt jeg har er gamle, grodde piercinger, ingen sårvæske som skvetter i alle retninger, og at jeg, som et resultat av jobben som piercer, har utmerket kjennskap til krysskontaminasjon. Det at kokker faktisk kutter seg på fingrene og går med halvgrodde sår som vaskes (holdes fuktig) ørti ganger per dag, samt pakker hendene inn i hansker (mer fukt, lite luft) er langt verre.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål om å bli tattovørlærling. Jeg vet det ikke er noe krav om utdannelse osv for å bli det, men så vet jeg også at tattovører gjerne tar ting i betraktning om de skal ta inn en lærling.

Det jeg lurer på er, er det et veldig stort pluss om du f.ex har utdannelse innen kunst o.l? Eller er det nok at du er dyktig som tegner/maler og har innsikt i tattoo bransjen?

Lenke til kommentar

Absolutt pluss om du har kunstutdannelse, ja. Du trenger å kunne mer enn å følge oppmerkede streker og fylle dem inn. Lys, skygger, fargebruk, komplimentærfarger, forskjellige stiler (f.eks. karrikatur og portrett), anatomi, typografi, alt får du bruk for. Det beste du kan gjøre, er å sette sammen en portefølje med så variert arbeid som mulig, gjerne også halvferdige skisser og bilder av malerier.

Lenke til kommentar
For all del, du må bare prøve og se om det fungerer for deg. Det virker som mye arbeid for litt klirring. Underbukser er generelt sett i et klamt og lite velduftende område. Jeg skriver bare om mine erfaringer fra tiden som piercer, og det er en klar sammenheng mellom dingeldangel og lite heldige lukter. Selvfølgelig, det var nok av dem som hadde helt enkle smykker og likevel ikke luktet av blomster og fioler, men nå vet du iallefall om at det kan bli et problem.

 

Ingen reaksjoner på piercinger som kokk. Begge stedene jeg har jobbet, har det vært andre med en tilsvarende eller høyere mengde piercinger enn hva jeg har. Det ble kommentert på før et slakterkurs jeg skulle på, men da argumenterte jeg med at alt jeg har er gamle, grodde piercinger, ingen sårvæske som skvetter i alle retninger, og at jeg, som et resultat av jobben som piercer, har utmerket kjennskap til krysskontaminasjon. Det at kokker faktisk kutter seg på fingrene og går med halvgrodde sår som vaskes (holdes fuktig) ørti ganger per dag, samt pakker hendene inn i hansker (mer fukt, lite luft) er langt verre.

 

Det går da ann å vaske, rense piercinger samt at man dusjer hver dag. Tror bare det er din naturlige skeppsiss. Mener du at dette har vært et stort problem du har opplevd som piercing?

 

Underlig med tanke på kokkegreiene. På kurset jeg var på sa de at det aldri ville gå i det virkelige yrkesliv. Selv ringer på fingrene skulle av. Når det gjelder sår og kutt så sykemeldes man dersom det ikke er annbefalt å jobbe før sårene har grodd. Iallefall på seriøse steder.

 

Absolutt pluss om du har kunstutdannelse, ja. Du trenger å kunne mer enn å følge oppmerkede streker og fylle dem inn. Lys, skygger, fargebruk, komplimentærfarger, forskjellige stiler (f.eks. karrikatur og portrett), anatomi, typografi, alt får du bruk for. Det beste du kan gjøre, er å sette sammen en portefølje med så variert arbeid som mulig, gjerne også halvferdige skisser og bilder av malerier.

 

Piercinglærling da?

Lenke til kommentar

Jeg fikk beskjed om og lage en mappe som Psilo sier og så gå rundt og spørre alle plasser, man må regne med og ofte få nei, men da må man bare tegne mer og gå tilbake. Men det var litt av poenget fikk jeg fortalt for de som ser etter lærlinger vil ha en som står på.

 

Men jeg har ikke selvtilliten til og gjøre det, selv om jeg har sett lærlinger tegne dårligere enn det folk har sagt jeg klarer.

Men jeg klarer ikke og tro at jeg hadde klart og bli lærling.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Spørsmål til om å bli tattovør.. INb4 kjeft, jeg spør bare ut av nysgjerrighet. Penger er ikke så veldig viktig for meg, men ønsker at mine framtidige barn skal få ha litt av det samme hjemmet jeg selv har. Dere ser kanskje hvor dette går hen. Altså, jeg vet at tattovører har forskjellig lønn ut ifra hvordan bedriften går, men hva kan man si kan være en gjennomsnittlig årslønn for en tattovør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...