Gå til innhold

Angående falskt brukernavn og troverdighet (OcShoot-saken)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn det virker for meg etter å ha lest det meste jeg kom over på diskuter.no (alle linker osv. inne i tråden) så er det stort sett Yummy, eller Vidar Fagerjord som har stått for det meste fra ok.no sin side.

Derfor trekker jeg den konklusjonen at dette er _en_ person og ikke en hel side. Det blir jo også fra ocshoot sin side skrevet en beklagelse overfor forrige daglige leder ved ok.no, for de problemer de muligens har laget for han (i denne metatag saken)

 

På begge sider av gjerdet sitter disse "lederne" og oppildner "sine" forumbrukere. Dette er både uklokt og lite profesjonellt.

Det er allikevel skrekkelig synd at en daglig leder kan tillate seg selv å gjøre noe så lite proft, og så ødeleggende for egen side.

 

Likevel skjønner jeg ikke helt hva en beklagelse fra "høyeste hold" i hw.no nettverk skal ha og si. De styrer vel (desverre i denne anledningen) ikke hva deres ansatte, og mennesker med tilknytning til nettverket gjør på fritiden?

 

syns saken bør legges død, fra alle hold. Slik at energien kanskje kan brukes på noe mer nyttig, som utvikling av _egen_ side.

 

Er også enig med Osse-Mon, det er heltheten som teller. Og jeg får meg ikke til å tro at alle medarbeiderne hos hw.no nettverket, og heller ikke hos Ocshoot har lyst til å krangle med hverandre, fremfor å gjøre det de liker best; diverse datating.

 

molly

Lenke til kommentar

Derfor trekker jeg den konklusjonen at dette er _en_ person og ikke en hel side.

Dette er det jeg også har oppfattet. Dessverre når det er den daglige lederen så sverter dette hele sidens troverdighet.

 

På begge sider av gjerdet sitter disse "lederne" og oppildner "sine" forumbrukere. Dette er både uklokt og lite profesjonellt.

Enig, det er mange måter en kunne håndtert dette på mer profft. Men det er tydelig at begeret har rent over for begge sidene. Da blir det gjerne vanskelig..

 

Likevel skjønner jeg ikke helt hva en beklagelse fra "høyeste hold" i hw.no nettverk skal ha og si. De styrer vel (desverre i denne anledningen) ikke hva deres ansatte, og mennesker med tilknytning til nettverket gjør på fritiden?

 

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg ønsker. Jeg ønsker derimot at Vidar kommer med en grundig uttalse, helst i form av en unnskyldning. Dersom dette ikke skjer, ønsker også at "høyeste hold" pusher frem dette. Søstersiden skal jo stå for det samme som modersiden right? Hvis ikke så synes jeg søstersidene kan skilles fra HW.no

Lenke til kommentar

Svar:

 

1: Nei, jeg har IKKE brukt _falskt_ brukernavn. Du fremlegger dette på feil måte. Jeg _har_ opptrådt som "chilly" på forumet til Ocshoot. Jeg innser at det var et - for å si det veldig pent - "uheldig" valg, og det beklager jeg på det aller, aller sterkeste. Det vil aldri gjenta seg, noe jeg forstår er felles innstilling for alle oss i Overklokking.no og hardware-nettverket generelt.

 

2: Nei, jeg stengte ikke den tråden. Jeg gir alltid begrunnelse når jeg stenger tråder, selv om det antagelig finnes noen tråder der jeg har glemt dette.

 

3: Nei, jeg slettet ikke den tråden. I det hele tatt er det ingen som vet hvem som slettet den, så jeg kan ikke svare på det dessverre.

 

4: Jeg kjenner ikke igjen den tråden, så jeg kan ikke svare på det. Men jeg gjør oppmerksom på at noen har brukt min login-info, og når tråden er slettet kan jeg ikke sjekke det. Jeg tror kanskje jeg startet den tråden, da jeg rotet litt med flytting av en tråd som var feilpostet under "nyheter". Jeg måtte rekonstruere samtlige innlegg manuelt, basert på en cachet side. Jeg flyttet en tråd til korrekt kategori, men glemte å fjerne haken der det står "behold speilet kopi". Når jeg så slettet den tråden som lå under "nyheter", forsvant begge. :(

 

5: Ja, jeg skrev det. Beklageligvis ble mailen skrevet i sinne, etter at jeg mottok en mail fra Nils Gjendem som i daværende kontekst var temmelig frekk - all den tid mine sensitive opplysninger var lagt ut offentlig. Du sa jeg ikke skulle nevne det, men det er faktisk en _meget_ alvorlig sak som jeg ikke tar lett på.

Jeg vet ikke hvem det var som logget seg på vårt forum som meg, men Nils Gjendem er indirekte skyld i at det skjedde.

Uansett var det en mail som ble skrevet i sinne - ergo ble ordvalget mindre pent. Det er bare til å beklage, men jeg var oppriktig provosert da.

 

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har begått en primaltabbe. Men samtidig synes jeg det er betenkelig at dette benyttes i så stor utstrekning for å sverte meg spesielt og Overklokking.no / HW-nettverket generelt. Det er fortsettelsen på en gammel vise, der en rekke personer i HW-nettverket har fått gjennomgå. Vi har forsøkt å ta det med fatning, men uten at det hjelper.

 

Ja, jeg ser på det hele som en bagatell. Det har ikke vært nødvendig å bedrive en slik heksejakt, og det har blitt skutt spurv med kanon fra flere hold.

 

Corn, i ditt innlegg framstiller du meg på nokså skjev måte. Du tar sitater fra meg ut av sammenheng, så la meg korrigere deg litt:

 

Vet du hva? Jeg håper virkelig at Nils Gjendem legger ned hele siten. Så får vi en slutt på de barnslige tilstandene som hersker her. Jeg har lest en god del innlegg her, og er lei av å lese hets av andre sider. Dersom Ocshoot er så mye bedre enn andre sider, er det ingen som trenger å kommentere det. Da framgår det av seg selv.

 

Jeg må si jeg forstår Nils meget godt når jeg ser på forumet her. Det er bare altfor patetisk. Synd at Ocshoot skal bli offer for brukernes tull. For jeg tror at brukerne av dette forumet har ødelagt temmelig mye for Ocshoot. Og det er synd!

 

Nils: Du har min støtte, uansett hva du gjør. Men du har en gylden mulighet til å stoppe dette tullet. Og gjør du det, vil du bli husket av mange som en meget seriøs mann!

PS: det er da ingenting som stopper deg fra å starte med blanke ark igjen?

 

Det jeg mente med dette innlegget, var at jeg skjønte Nils Gjendem godt. Det er overhodet ingen hemmelighet at Ocshoot / Diskuter.no har vært arena for ekstremt mye usaklighet, barnslighet, tåpelighet og generell idioti - alt i form av hetsing og vage hentydninger mot andre siter. Det synes jeg er utrolig synd, for det er mer enn én gang bevist at gjengen bak Ocshoot _kan_ sine ting. De har sine feil, på samme måte som oss - men generelt mener jeg at miljøet i norge er tjent med at begge sidene eksisterer. Det er utrolig synd at enkelte brukere av nevnte forum ikke kan oppføre seg som folk. Enda verre er det når Nils Gjendem uttaler seg på samme måte. Eller er det bare meg som ser dette?

 

Et annet sitat fra "chilly" som betegner denne situasjonen temmelig bra:

 

Det fine er at dersom det kan råde fred og fordragelighet, blir dette miljøet så mye hyggeligere. Slik det har vært til nå, kan man jaggu meg sammenlikne med Bandidos / Hells Angels. Og er det verdt det? Nope!

 

Mitt høyeste ønske er at Ocshoot og Overklokking.no kan forholde seg til hverandre på en bra måte. Vi får snart opp et system som gjør det meget enkelt for oss å publisere nyheter i form av linker til andre siter. Jeg har intet problem med å linke til Ocshoot, men akter ikke å gjøre det dersom det ikke er mulig å få til en grei løsning slik at våre siter kan fungere side om side.

 

En annen ting jeg synes bør tas opp, er at Nils Gjendem ved flere anledninger har uttalt seg om forhold som ikke er sanne, samt omtalt meg på forskjellige nedlatende måter. For eksempel:

dette er tester utført av personer med adskillig mer erfaring enn personen som utførte testen for Overklokking har eller noengang vil få.

 

Jeg ser på slikt som meget uheldig praksis. Slike uttalelser, samt det som nå har skjedd, gjør at jeg ser på hele "nedleggelsen av Ocshoot" som noe suspekt. For det virker sånn.

 

Og forresten: Hvordan fikk Nils tak i min IP-adresse når:

Vi logger ikke ip adresser - hos Diskutér tror vi på ytringsfrihet og vil ikke leke politi for "BSA eller andre tilsvarende aktører som måtte be om dette" !

(hentet fra dennetråden)

 

 

Men vær nå klar over en ting - jeg har sitert Nils Gjendem for å vise til mine poenger - jeg anbefaler at man leser hele saken før man gjør seg opp en mening.

 

Igjen vil jeg beklage det inntrufne på det sterkeste. Jeg gjorde en skikkelig blunder, og har dessverre ventet nokså lenge med å gjøre opp for det. Årsaken er at jeg har fulgt en langvarig strategi der jeg tier ting ihjel - uten brensel slukkes ilden. I denne saken var det ikke korrekt framgangsmåte.

 

Jeg har nå framlagt min uforbeholdne unnskyldning - jeg skulle gjerne gjort det på Ocshoot's forum, men tror jeg skal la være å regge et nytt nick nå... :lol:

 

Nå håper jeg bare at alle de som har slengt dritt om meg, ønsket meg dit pepper'n gror, kalt meg for det ene og det andre og mobbet meg, kan være voksne og seriøse nok til å komme med en unnskyldning. Videre oppfordrer jeg til fred og fordragelighet, og at moderatorene på Ocshoot / disktuter.no opptrer ansvarsbevisst og stopper videre tilløp til hetsing. Det er det som vil vise om de tar ansvaret.

 

Kan jeg så forvente at tingene legges død, og forholdene roer seg ned? Eller vil jeg oppleve det samme som mange ganger før - dette innlegget blir roten til enda mer bråk. Jeg har etterhvert opparbeidet en naturlig skepsis...

 

La meg legge til en siste ting:

 

Overklokking.no er IKKE kjøpt og betalt av noen! Det er meg bekjent heller ikke tilfelle med Ocshoot. Men både Overklokking.no og Ocshoot.no er relativt avhengige av komersielle annonsører. For vår del er det slik at 3DFx ikke annonserer hos oss. Men vi får låne produkter av dem, selv om det ikke har vært mye av det i det siste. Jeg kan garantere at tester utført av meg er til å stole på, selv om jeg har gjort en blunder med "chilly"-saken. Det samme gjelder tester og artikler utført av alle andre i Overklokking.no.

 

Da anser jeg meg som ferdig med dette, og ønsker alle sammen en fin dag videre.

 

Igjen: jeg beklager det som har skjedd, og lover at det ikke vil gjenta seg.

 

Med vennlig hilsen

Vidar Fagerjord.

 

 

 

Edit: fikset BBCode på en URL.

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje jeg startet den tråden, da jeg rotet litt med flytting av en tråd som var feilpostet under "nyheter". Jeg måtte rekonstruere samtlige innlegg manuelt, basert på en cachet side.

 

Stemmer det. Da regner jeg også med at det var du som var "yummy" alle de 3(?) gangene i det innlegget, inkludert det siste som er screenshotta. Jeg gidder uansett ikke henge meg mer opp i det.

 

Takk for et tilfredstillende svar som klargjør mine tanker.

 

(Er fullt klar over at mitt innlegg var "partisk", hence the " Du VIL få et skjevt blikk" part. Var vel egentlig meningen at alle skulle lese hele ocshoot tråden, men det er det jo ikke alle som gidder)

Lenke til kommentar

Jeg sendte nettop følgende mail til Nils Gjendem, som siste del av min beklagelse:

 

Hei, Nils.

 

Jeg beklager på det dypeste at jeg har registrert meg som "chilly" på deres forum. Dette var en lite gjennomtenkt handling som jeg beklager sterkt. Jeg lover at det ikke skal gjenta seg, og ønsker med dette å be deg og "dine" om unnskyldning. Jeg beklager at dette har tatt litt for lang tid, og har tatt dette til etterretning.

 

Samtidig ønsker jeg å legge striden mellom våre sider død og begravet, slik at vi på sikt kan leve i fredelig sameksistens.

 

Jeg kjenner ikke deg, og du kjenner ikke meg. Derfor mener jeg at vi to bør forholde oss til hverandre på en profesjonell og saklig måte heretter. Jeg forstod deg dit hen at du var luta lei av at deres forum blir brukt som skytebane mot blant andre oss - dette er jeg også grundig lei av.

 

Jeg gir deg mitt ord på at jeg ikke har gått til dine annonsører og forsøkt å stille deg i et dårlig lys. Jeg har etter beste evne forsøkt å gjøre det som er til beste for Overklokking.no, uten å bevisst ødelegge for Ocshoot. Noe annet ville være under en hver kritikk, og ville ikke vitne om en seriøs holdning fra vår side.

 

Jeg rekker med dette fram en hånd, og ber om fred mellom oss. Nå må det nesten bli opp til deg hvordan du vil forholde deg til dette; fra mitt ståsted vil jeg opptre åpent og ærlig.

 

Igjen uttrykker jeg de sterkeste beklagelser for det som har skjedd.

 

 

Med dette ønsker jeg deg en fortsatt fin dag, og ønsker deg og dine medarbeidere lykke til videre. Jeg går ut fra at dere gjør det samme som oss: gir flatt jern! Det er datamiljøet i Norge tjent med!

 

Best regards,

Vidar Fagerjord,

Daglig leder / Managing director at www.overklokking.no

 

--

Vidar Fagerjord

Snorres gt. 6

8514 Narvik

NORWAY

 

(+47) 76 95 25 08

(+47) 905 71 527

mail: mailto:[email protected]

www: http://www.overklokking.no/

Lenke til kommentar

Vidar har svart. Dette er heller ikke en sak der HW er involvert, men _en_ person fra Overklokking.no. Jeg stenger denne tråden og alle som evt skulle likne på OcShoot vs Hardware.no i HW sitt forum. Kast dritt i OcShoot sitt forum, eller et annet sted på nett.

 

Forøvrig:

Vi fra HWN har ikke mulighet til å svare på Diskuter.no da alt som har med HWN-kontoer har blitt slettet og bannet av Nils.

 

Jeg vil oppfordre alle som har brukerkontoer på Diskuter.no (og alle andre forum for den skyld) til å sørge for at dere ikke går i samme felle som Vidar og har likt passord på Diskuter.no som på andre nettjenester.

 

På diskuter.no kan en lese ut passordene til brukerne i klartekst!

 

Vidar hadde samme passord på Diskuter.no som på vårt forum der Vidar er moderator (som selvsagt ikke var smart av han).

 

Nils brukte den informasjonen til å få tilgang til våre systemer (forumadmin og hvem vet hva annet..).

 

Etter at han gjorde det postet han bevis (screenshot fra vårt adminpanel) på diskuter.no. Det ble litt senere påpekt at dette var brudd på norsk lov fra en bruker på diskuter.no. Nils redigerer da posten sin, og nå stammer alt fra "noen" som har sendt han en mail med screenshot fra vårt adminpanel... Vi har dog screenshots fra diskuter.no der Nils skriver at han gjorde det, og at han brøt en lov når han gjorde det.. Man får tro hva man vil..

 

Med andre ord: Bytt passord om dere skulle ha det samme der som andre steder... Det er selvsagt smart å skille viktige passord som til mail, servere m.m fra type forum-passord.

 

PS: Vårt forum lagrer forøvrig passord i kryptert form.

Lenke til kommentar

En aller, aller siste kommentar.

 

Jeg har akkurat snakket med Nils Gjendem på telefon, og vi har kommet til enighet om at vi skal forsøke å få slutt på denne striden. Det er plass til begge siter, og det er intet som tilsier at vi ikke skal kunne eksistere i fredelig sameksistens.

 

Det vi bør konsentrere oss om nå, er å få samlet miljøet slik at det ikke eksisterer noen "leirer". Fra min og Overklokking.no's side er alle feider lagt på is. Framover vil vi konsentrere oss om oss selv og utviklingen på vår side.

 

Med dette er saken avsluttet, og ting er ordnet opp i. Jeg forventer at folk respekterer dette.

 

Med vennlig hilsen,

Vidar Fagerjord

daglig leder ved www.overklokking.no

Lenke til kommentar

http://www.ocshoot.no/cgi-bin/ubb/ultimate...963;p=1#000013:

 

tjahhh -- vel dette som skjer nå er ¤meget¤ skadelig for alle parter.

Så ; vi har - mottatt en mail fra Vidar Fagerjord der han ber om unnskyldning for hva han har gjort. Og vi ber alle gjøre som oss - godta unnskyldningen. Og jeg ba Vidar om å ringe meg - og har nå snakket med ham på telefonen.

Vi har nå fått lovnad på at kampanjer mot oss er slutt - og JA - vi godtar dette og vi tror på dette...; dette er tiden for å ta oppgjør med dette en gang for alle og vi ber om at dere - som oss godtar unnskyldningen til Vidar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...