Gå til innhold

Lang ventetid på oppkjøring, ta den et annet sted?


Tmz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg fyller 18 nå om et par uker og driver å fikler med lappen. Har snakket litt med kjørelæreren min og han sa det var fullbooka med oppkjøringer frem til midten av desember, greit nok tenkte jeg, midten av desember passet ganske bra da jeg ikke hadde fått kjøpt bil enda heller. Jeg sa at jeg ville ta teorien dagen etter og gjerne ville at han skulle bestille oppkjøring med en gang da, så jeg tok teorien og bestod, ringte inn og de sa det var greit. Da regnet jeg med å få i midten av desember, men da jeg snakket med kjøreskolelæreren igjen nå på tirsdag hadde de faen meg ikke bestilt oppkjøring enda. Jeg hadde blitt ført opp på en liste så de venter til den er full og så tar de alle samtidig, hva faen liksom, jeg er nok på etterskudd allerede og ville ha den bestilt asap, så lar de det gå en uke uten å gi beskjed engang... ikke nok med det, men han hadde dobbeltbooka 2 av kjøretimene mine så jeg fikk ikke de heller... ble jævli irritert der og da, siden jeg trodde at de skjønte at de som tar lappen som 18åringer helst vil ha den så fort som mulig...

Nå var det forresten kø frem til 13. januar. og jeg har ikke hørt noe enda, så er ikke sikkert oppkjøring er bestilt enda

 

Men er det muligheter å ta oppkjøring på en annen trafikkstasjon som muligens har mindre kø? Noen som har erfaringer med noen steder feks? Bor i oslo området, mer spesifikt skedsmo, så helst ikke noe i trondheim ol. :p

Må jeg leie bil eller kjører skolen min dit? Hørt drammen har mindre kø, noen som har erfaringer?

 

Når jeg skulle ta teorien hadde jeg enda ikke sendt inn søknad om førekort, så jeg måtte fylle ut skjema så måtte dama på trafikkstasjonen ringe ned på politikammeret for en godkjennelse, noe jeg da fikk. Men jeg har enda ikke fått noe ref. nr som jeg ser jeg trenger hvis jeg feks skal bestille time på nett.. må jeg vente til jeg får svar på søknaden min da eller?

 

 

På forhånd takk =)

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei.. jeg ringte sjåførlæreren min rett etter jeg var ferdig med teorien..

 

fikk ingenting før den 9. des!!!!!!!!!! dette er i bergen da, vil tro det er større pågang i osloomr.

 

er i gjennomsnitt ca en måneds ventetid på oppkjøring i stort sett hele landet nå har jeg fått med meg.. mangel på sensorer skal være en årsak, kombinert med at mange tar lappen på denne årstiden.

Lenke til kommentar

Jeg bor også i området, jeg tok teorien i oktober en gang, og da sa jeg at jeg ville ha lappen raksest mulig. Da endte jeg opp i midten av desember, på hønefoss... Og kjøreskolen kjørte jo dit, så det var ikke noe problem. Du MÅ ikke ta lillestrøm eller oslo selv om det er de nærmeste. Du kan jo ta den i Drøbak, Jessheim, Billingstad, Drammen, Hønefoss, etc.

 

Men alt kommer an på hvor langt kjøreskolen gidder å kjøre.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Jeg som må betale uansett, hvis han ikke "gidder" er det litt dårlig synes jeg... Eventuelt kan jeg leie bil av en annen kjøreskole? Er mer 2 og en halv måned ventetid her.... 1 måned hadde passer ganske bra faktisk.

 

Jeg regner med jeg får beskjed når oppkjøring er bestilt og jeg har ikke hørt noe enda....

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Jeg som må betale uansett, hvis han ikke "gidder" er det litt dårlig synes jeg... Eventuelt kan jeg leie bil av en annen kjøreskole? Er mer 2 og en halv måned ventetid her.... 1 måned hadde passer ganske bra faktisk.

 

Jeg regner med jeg får beskjed når oppkjøring er bestilt og jeg har ikke hørt noe enda....

 

Ja, bil kan leies av annen kjøreskole, men da har du ulempen av å kjøre en "ukjent" bil på oppkjøringen. Men si til kjørelæreren din at du ikke kan vente så lenge, og true med det at du heller bytter kjøreskole om han ikke tar seg sammen :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problem som trådstarter. Dog jeg tok lappen i Ski, men er så heldig å ha en "hytte" på Toten. Så jeg ringte opp til trafikkstasjonen på Gjøvik, og orga et par timer med den lokale kjøreskolen.

Funka fett, var ikke 1ukes ventetid en gang. Dette begynner å bli en liten stund siden though, så det kan hende at ting har endra seg.

 

Men prøv Gjøvik, det er ca 2.5t fra Oslo.

Lenke til kommentar

jeg kan ikke skjønne noe annet en at det er deres feil.. fikk lappen min på dagen etter å ha begynt med kjøringen min ganske så tidelig. februar tror jeg det var, og da kjørte jeg 1 gang i mnd og når vi begynte på mai tidene var det fult kjør. NULL STRESS. bare å passe på at man kan bestille oppkjøring fortest mulig..

Men over til noe annet.

ser det er nevnt gjøvik her, vil nok tro at det ikke er dumt å ta en telefon for å høre. vet det er mange fra oslo traktene som har dratt til gjøvik for å ta oppkjøring. derfor jeg vet det er fordi jeg bor på raufoss og tok lappen hos svein svendsen ;)

Lenke til kommentar

Jeg ringte mye rundt i starten av september, men fikk ikke oppkjøringsdato før ut i november, så jeg til slutt tok Notodden (1,5t unna Oslo), hvor jeg kunne allerede få den 29. september ;) Det lønner seg å fikse oppkjøringa selv, siden kjørelæreren bare lager rot med det og du vil selv vite mulighetene du har.

Lenke til kommentar

Men jeg hadde ikke levert søknad om godkjenning av førekort før jeg tok teorien, sendte søknaden samtidig som jeg tok teorien, trodde dama på trafikkskolen fiksa det, men jeg fikk et brev om at søknaden var mottatt i posten noen dager seinere, enda ikke fått noe svar etter dette, kan jeg alikevel bestille nå?

Lenke til kommentar
Men jeg hadde ikke levert søknad om godkjenning av førekort før jeg tok teorien, sendte søknaden samtidig som jeg tok teorien, trodde dama på trafikkskolen fiksa det, men jeg fikk et brev om at søknaden var mottatt i posten noen dager seinere, enda ikke fått noe svar etter dette, kan jeg alikevel bestille nå?

 

hei du må ha bestått teorien og ha trafikalt grunnkurs, så er det bare å bestille oppkjøring om du har hatt alt det obligatoriske på kjøreskolen, samt at læreren har tid den dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...