Gå til innhold

Slack 9.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er mitt screenshot. Window manageren jeg bruker nå er waimea.

Jeg bruker ikke slackware da ;)

 

Kanskje du kan svare meg på et lite spørsmål om Waimea. Jeg har ett problem som forhindrer meg i å bytte ut Fluxbox og det er Waimeas manglende evne til å huske hvilket vindu som sist hadde fokus på hvert av desktopene. Fluxbox/Openbox (Fluxbox default, Openbox med 'rememberFocus' (eller noe i nærheten) config variablen) gjør dette, men jeg har ikke fått det til i Waimea. Vet du om dette er mulig?

 

ps. gentoo forever :wink:

Lenke til kommentar
Alle skjermskuddene jeg har sett her er jo stygge som rævva!  Mørke som natten, slik at man knapt nok kan se hva som er hva, eller ekle mørke gråfarger som gir ikonene stygge kontraster, og terminalvinduer med skrikende neon-farger mot den beksvarte bakgrunnen...

:yes: -- :yes: -- :yes: -- :yes:

:woot::woot::woot::woot:

Lenke til kommentar
Kanskje du kan svare meg på et lite spørsmål om Waimea. Jeg har ett problem som forhindrer meg i å bytte ut Fluxbox og det er Waimeas manglende evne til å huske hvilket vindu som sist hadde fokus på hvert av desktopene. Fluxbox/Openbox (Fluxbox default, Openbox med 'rememberFocus' (eller noe i nærheten) config variablen) gjør dette, men jeg har ikke fått det til i Waimea. Vet du om dette er mulig?

Jeg har aldri tenkt på det før, for jeg er så vant til å ha musa over det vinduet som skal ha fokus. Jeg brukte fluxbox før, og det var veldig uvant å bytte. Men siden waimea kan scriptes til det meste, så er det sikkert en eller annen mulighet for å få waimea til å huske hvem vindu som var aktivt. Jeg angrer ikke på at jeg bytta :)

 

 

ps. gentoo forever :wink:

Helt enig :woot:

Lenke til kommentar

aterm -tr +sb -rv -tint red -fg grey -title '@Darknight'

^

|

|

dette er koden jeg bruker til å kjøre opp min aterm i alle fall. Du kan jo lage denne koden som et script hvis du vil, men det gidder ikke jeg i alle fall. Jeg bare kjørte bbconf og skrev det inn der.

 

-tr gjør den transparent, +sb : aner ikke.... (fikk koden med en kamerat av meg), -tint red er fargen, -fg grey sier at fargen er grå (da kan skriften skimtes gjennom den hvite markøren), og title er tittelen på vinduet. Hvis noen vil ha en SU term kan de stjele litt kode fra meg:

aterm -tr +sb -rv -tint blue -fg grey -title 'Superuser!' -e su

 

igjen så er dette en kode som er stjålet (I did NOT bother to read the man-page....) :D

 

og ikke hevd at det er neon farger!!!!! :grumpy:

det er en transparent aterm med en "tint of red" i seg.

fargene som duger er: blue, orange, green, blue, cyan. det er sikkert flere også da (du kan bruke light og dark i tilegg til fargene, men det er stygt som f.......... dvs. -tint lightblue)

 

Min bakgrunn er forresten en av få som IKKE er særlig mørk.

 

[apropos neon farger: hvordan ser windows XP ut????? jeg bare spør altså, litt til ettertanke for windows brukere :wink: ]

Lenke til kommentar
aterm -tr +sb -rv -tint red -fg grey -title '@Darknight'

^

|

|

dette er koden jeg bruker til å kjøre opp min aterm i alle fall. Du kan jo lage denne koden som et script hvis du vil, men det gidder ikke jeg i alle fall. Jeg bare kjørte bbconf og skrev det inn der.  

 

-tr gjør den transparent, +sb : aner ikke.... (fikk koden med en kamerat av meg), -tint red er fargen, -fg grey sier at fargen er grå (da kan skriften skimtes gjennom den hvite markøren), og title er tittelen på vinduet. Hvis noen vil ha en SU term kan de stjele litt kode fra meg:  

aterm -tr +sb -rv -tint blue -fg grey -title 'Superuser!' -e su

 

igjen så er dette en kode som er stjålet (I did NOT bother to read the man-page....)  :D  

 

og ikke hevd at det er neon farger!!!!!  :grumpy:  

det er en transparent aterm med en "tint of red" i seg.  

fargene som duger er: blue, orange, green, blue, cyan. det er sikkert flere også da (du kan bruke light og dark i tilegg til fargene, men det er stygt som f.......... dvs. -tint lightblue)

 

Min bakgrunn er forresten en av få som IKKE er særlig mørk.  

 

[apropos neon farger: hvordan ser windows XP ut????? jeg bare spør altså, litt til ettertanke for windows brukere  :wink: ]

 

+sb tar vekk scrollbaren...

Jeg bruker -trsb, som gir en semitransparent scrollbar.

-ls gir login-shell.

 

Jeg kan være enig at endel desktoper ser litt mørke ut (min blant annet), men jeg er fornøyd med den jeg har...

Jeg ser det jeg trenger å se, og det ser ikke helt rævva ut heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...