Gå til innhold

HTC Touch HD tråden


Anbefalte innlegg

Denne telefonen er ikke lenger i ryktestadiet, og tiden er kommet for at verdens første kommersielle Touch HDer er mulig å få tak i.

Personlig har jeg gledet meg som et lite barn for denne telefonen, og gleden er derfor stor når jeg nå sitter med et helt nytt eksemplar i mine hender.

 

Etter hvert blir vel dette en tråd for de av oss som har mobilen, men jeg er kanskje den eneste brukeren på forumet som har fått den hittill?

Inntil videre kan jeg svare på noen spørsmål fra de av dere som venter på den eller vurderer å kjøpe.

Om en uke eller to kommer amobil med sin test, og jeg lurer på om de må utvide antall øyne på terningen!

 

Førsteintrykket er at den innfrir forventningene.

Det første som slår meg er at skjermen er utrolig detaljerik og har rask responstid. Dette I tillegg til at skjermen er så stor gjør at det er gøy å bruke den nesten uansett hva man gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hungry hippe: Om du virkelig har fått denne herligheten er det bare å finne frem videokameraet! (Altså et kamera du kan filme HD-en med). Ikke fordi jeg ikke tror deg, men fordi jeg er nygjerrig på en del ting.

 

1. Kunne du filmet mobilen på skrå fra siden, slik at vi ser skjermen OG fingeren din mens du navigerer deg frem i menyer? Gjerne en tur innom galleriet og muskkspilleren da dette er det jeg og mange andre kommer til å bruke mye tid på.

 

Det jeg er ute etter her, er altså sensitiviteten til skjermen! :)

Lenke til kommentar
1. Kunne du tenke deg å teste ut noen basic applikasjoner?

2. Kan man få Æ Ø Å på "hovedtastaturet", altså slik at man slipper å gå via "Special Characters", eller hva det heter?

1. Jeg har testet det meste som er av medfølgende apps, som er en god del. Det meste fungerer bra. Jeg synes UI når man ringer ikke var særlig pen, HTC har jo forbedret det meste andre så det ser bra ut. Google maps fulgte ikke med på min, noe jeg synes var rart. Dette er dag en med telefonen, så jeg får vel gått litt mer i dybden de neste dagene.

2. Nei. Men det finnes programvare som gjør at man kan få dedikerte ÆØÅ på full qwerty tastaturet, jeg skal teste ut dette snart. Førøvrig er det ganske mange måter å skrive på: Phone keypad, compact QWERTY, full QWERTY, Transcriber, Block recognizer, Keyboard, Letter Recognizer.

 

Melder meg på her. Kan du slenge opp noen bilder, kanskje ved siden av andre telefoner?

Jeg har prøvd å ta litt bilder, men jeg ender opp med å få så mye refleksjoner i skjermen, får se om jeg får det til bedre etter hvert.

 

En ting jeg lurer på og som jeg enda ikke har fått ordentlig svar på, er oppløsninga på videokameraet bak (ikke "3G-kameraet" foran, altså). Kunne du svart meg på det? Legg gjerne ut et klipp filmet med telefonen også :)

 

Man kan velge å ta opp i mpeg4 eller h.263. Man har valg for oppløsning på videoen, CIF, S, M, L. Jeg tar noen sample videoer og skal sjekke hva oppløsningen blir på PCen..

 

 

Forresten så fant jeg nettopp ut at det følger med en slags invisible shield (beskyttelsesfilm) tilpasset front. Det var nytt for meg. Andre ting i esken: 8 GB scandisk micro SD, svarte HTC øretelefoner, svart soft pouch (akkurat slik jeg liker å oppevare slikt utstyr, fordi den ikke gjør mobilen større, og holder den ren og fin), samt data/ladekabel, 2 stk stylus og software.

Lenke til kommentar
Forresten så fant jeg nettopp ut at det følger med en slags invisible shield (beskyttelsesfilm) tilpasset front. Det var nytt for meg. Andre ting i esken: 8 GB scandisk micro SD, svarte HTC øretelefoner, svart soft pouch (akkurat slik jeg liker å oppevare slikt utstyr, fordi den ikke gjør mobilen større, og holder den ren og fin), samt data/ladekabel, 2 stk stylus og software.

 

Ah, gledelige nyheter. Den utstyrspakken var akkurat det jeg hadde ønsket meg, iallefall.

Takk for at du gjør ventetiden enda verre. :(

Lenke til kommentar
Forresten så fant jeg nettopp ut at det følger med en slags invisible shield (beskyttelsesfilm) tilpasset front. Det var nytt for meg. Andre ting i esken: 8 GB scandisk micro SD, svarte HTC øretelefoner, svart soft pouch (akkurat slik jeg liker å oppevare slikt utstyr, fordi den ikke gjør mobilen større, og holder den ren og fin), samt data/ladekabel, 2 stk stylus og software.

 

Ah, gledelige nyheter. Den utstyrspakken var akkurat det jeg hadde ønsket meg, iallefall.

Takk for at du gjør ventetiden enda verre. :(

 

 

Hvor mangen lapper måtte du ut med? Hadde vært kos med en link til siden du kjøpte mobilen fra:)

Lenke til kommentar

Som en før meg nevner - du gjør ventetiden verre! ;)

 

I påvente av flere tilbakemeldinger fra hungry hippo kan denne tråden sjekkes ut: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=441489

 

Der er blant annet den engelske manualen lagt ut, og trådstarter mener at det er den beste modellen HTC har kommet med (han har/har hatt: HP Jornada 680--> Casiopeia E 105--> Ipaq 3630--> Ipaq 3970--> Toshiba E800--> Qtek 2020--> Imate Jam--> Ipaq HX4700--> Imate Jasjar (WM6)--> Imate KJAm--> Imate Jamin--> HTC P3600-->HTC P4350--> ETEN X500+--> HTC TyTN II--> HTC touch plus--> HTC Touch Pro -->HTC Touch Diamond + HTC X7500 + Iphone 16 GB White + HTC Touch HD).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...