Gå til innhold

gtx 260 holder i masse vis folkens!


theman85

Anbefalte innlegg

Dette er til alle gamere der ute!!:)

 

Har både gtx 260 og gxt 280 fra xfx,ja du kan lure på hvorfor men fikk 280 ganske billig:)

 

Gxt 280 er meget godt egnet for de som spiller på 1900*1200 med 4 aa på en 30 tommer skjerm vil merke de exstra små fps mere.

 

Testet kortenen på min 8400 clocket til 4ghz, 4gig med ocz 6400 ,xfx 3way sli 780i hovedkort,ocz 600w power og et lian li kabinet

 

På crysis på 1600*1200 med patch 1,2 i xp (er ikke spesielt fan av vista)

 

tok jeg den innebyggde benchmarken fikk jeg 40-44 med gtx 260 og kjørte samme test med 280 og overraskende nok gikk jeg bare fra 40-44 til 47-50 avg!

 

du tenker faen det var ikke verst men med 48 shaders mere en lille bror og mye høyere clock ble jeg ganske overrasket at jeg ikke fikk mere faktisk med tanke på pris og at det skal være nvidias topp kort til rundt 3500kr

 

hvis du ikke er sykt opphengt i 2560*1900 med 4 og 8 aa holder "lillebror" 260 i masse hvis!

 

spiller crysis på 1600*1200 alt på high,merker ikke NOE som helst lagg uannsett hvor mye action det er på skjermen! ikke en gang siste brettet lager og det sier litt om "bare" gtx 260!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjenner en som driver en databutikk og han sier som deg at det nest beste er det du egentlig ska gå for pga de færreste gamer på såpass høye oppløsninger at toppkortet gir merkverdig ytelsesforskjell.

 

jeg kan ihvertfall si til dere at dette er siste gangen jeg ska ha SLI eller Crossfire for den saks skyld med toppkortene. starta pent med ati x1950pro 512mb (agp),så ble det 8800GTS 640mb, derfra gikk jeg rett til 2x8800GTX i SLI, så til 2x8800GTS 512mb i SLI (aner ikke hvorfor jeg gadd å bytte) og nå har jeg 2xGTX280 i SLI. de nest beste korta gir mer enn nok for de fleste.

 

neste gang jeg ska fikse nye skjermkort så driter jeg i multigpu krøll, det ser barskt ut i kabinettet og er svindyrt,men ytelsen er ikke så god som man kan forvente dessverre:(

Lenke til kommentar

Har et Evga GTX 260 selv klokket til 740 gpu, 157x shader og 1260 mem. Klarer å spille Fallout 3 i 1440x900 oppløsning og grafikk på ultra uten noen som helst tegn til lagg. Dette er da på en Q6600 @ 4GHz og 4GB DDR2 @ 890MHz.

 

Supert kort som kostet meg rett over 1800kr og liker å bli overklokket (flashet kortet med modifisert bios som matet gpu med 1.18v)

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Hehe,kult at endelig noe som hører på meg hehe:)

 

Spiller crysis på 1600*1200 uten aa vel og merke,men merker ikke et eneste lagg en eneste gang gjenom hele spillet!det er det man kaller nice going nvidia!

 

Teste 3dmark 06 med noe overclocket gpu,orginalt fra 576,999,1250 tror jeg til 640,1150,1350 og gikk ifra 17658 (med overlocket e8400 til 4ghz vel og merke) til 18965...

 

Ikke sykt mye men er go fornøyd til å nesten å klare 20000 med en singel gpu:)

 

Hadde to 8800gt i sli før og synes seriøst ikke det hjalp så sykt mye???

 

Test dead space folkens!!!JÆVLIG BRA SPILL :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men Very High derimot.... krever langt mer, og ser langt bedre ut. ;)

Hverken GTX 280 OC, HD 4870X2 eller GTX 260 klarer å kjøre Crysis tilfredstillende på 1920x1200 og 0xAA... :(

 

det har vel også noe med at crysis er dårlig programert. GTX280 skal i teorien klare crysis på very high. det har man jo bevist med farcry 2 f.eks. er jo 0 progblem å kjøre det på maks med 8aa osv. aa kunne man jo glemme i crysis

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke fordi det er så fryktelig dårlig programert. Og hvordan kan du si at GTX 280 i teorien skal kunne dra Crysis?

Very High er faktisk bedre kodet enn "high" i Crysis.

 

DX 10 i Crysis trenger nesten ikke AA, da den gir en viss form for AA i seg selv. De bruker en form for "blur" på kantene på f. eks trær og gress, som fungerer meget bra. Dette krever dog en del ytelse, så i praksis så kjører man egentlig med en form for AA.

 

Far Cry 2 sin grafikk er flott men er nesten ikke sammenlignbar mot Crysis sin, som er på et høyere nivå. Crytek har lagt en del mer vekt på detaljer enn det utviklerene til Far Cry 2.

 

 

 

Vannet i FC2 er på nivå som vanneffektene på LOW i Crysis, og skyggene er på alle grafikkstadiene dårlgiere enn på Crysis. Avstanden på vegetasjon og objekter er også en del lengre.

Du kan se betydelig mer detaljerte ansikt i Crysis, og du har en "grain"-effekt som gjør det mer realistisk på en måte. Det er også mer detaljert gress osv.. (selv om det kanskje ikke er like høyt).

Og mye mer...

 

 

Lenke til kommentar

Det skal huskes at Crysis ble en del bedre etter nyere drivere og nyere patcher. Sammenligner jeg et oppdatert Crysis, mot Crysis Warhead, så synes jeg perosnlig ikke at det er noen særlig forskjell.

 

Grunnen til at mange ikke synes det er særlig bra kodet kan være:

 

Man kjører på lavere grafikkinstillinger. Som igjen gjør utslag ved at spillet ikke er særlig optimalisert (jo lavere grafikknivå en kjører på, des dårigere optimalisert) Og ettersom Crysis holder en såpass høy standard, så må også de fleste kjøre på lavere grafikknivåer, og en får rett og slett ikke nytt spillet fullt ut.

 

Uansett så blir vel dette i gråsonen av hva denne tråden handlet om. ;)

Lenke til kommentar

Tenkt å dele dette med dere siden det ser ut som at GTX260 har snudd seg mye i forhold til 4870...ser bra ut med nye 55nm

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...9&Itemid=40

 

 

Håper det går greit at det er på engelsk...

 

Edit: Håper jeg ikke går offtopic.. les også http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...8&Itemid=65

Endret av Divisor
Lenke til kommentar
Tenkt å dele dette med dere siden det ser ut som at GTX260 har snudd seg mye i forhold til 4870...ser bra ut med nye 55nm

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...9&Itemid=40

We tested the new driver with the hottest holiday games out there, at least according to Nvidia. The illustrious five are: FarCry 2, Dead Space, Fallout 3, Call of Duty World at War and Left 4 Dead.

Det er også de fem spillene nVidia har levert ut til reviewere og også de spillene 180 driveren viser størst forbedring i. Synd at de fleste andmeldelsene av 180 release drivene har holdt seg til disse fem spillene i stedet for gi et mer nyansert bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...