Gå til innhold

Fra PC til X-BOX?


Anbefalte innlegg

Sitter her og funderer på drastiske tiltak. Har 15 år med PC-spilling bak meg og jeg har aldri eid ett eneste konsoll. Under bordet står en rimelig grei spill-PC, halvåret gammel med nytt 8800GT kort såvidt ute av pakka. Hele greia skulle vel gå glatt "brukt" for en 10.000 kr.

 

Så kunne jeg kjöpe meg en XBOX 360 og en billig PC for internettbruk. Å kunne sitte avslappet i sofaen og spille höres spesielt lokkende ut, mediasenter i stua hörer med og DVD'en her er ödelagt også så der slår jeg eventuelt to fluer i en smekk.

 

Billig-PC'en kunne jeg så fylle med gamle klassikere og i verste fall WOW, om jeg ikke skal si opp hele kontoen nå dager för WOTLK.

 

Noen andre som har byttet fra PC til konsoll, og har noen erfaringer og dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, byttet vel aldri helt, men PC'en min var småødelagt så jeg brukte den kun til MSN, sørfing, og Football Manager 2008, og klassikere som Deus Ex, Baldur's Gate-serien, System Shock 2, Planescape: Torment, osv. Kjøpte meg en 360 Premium i juni og brukte kun den til å spille "nyere spill" med. Kjøpte meg siden en PS3, og en high-end PC til 13 000 for en uke siden, så nå bruker jeg egentlig alt. Det finnes ingen negative sider ved tankegangen din. Alt som kommer av spill til PC kommer også til 360, ihvertfall flesteparten.

 

Nå kommer det jo litt ann på hvilke typer spill du liker og. FPS-spill er selvfølgelig foretrukket på PC, og det samme med RTS-spill og MMORPG's. Football Manager 2009, som jeg elsker, kommer heller ikke ut på konsoll. Du sier at du har tenkt til å anskaffe deg en middelmådig PC til internett. Denne PC'en kan du nok helt sikkert kjøre WoW med også, i og med at WoW ikke krever noe særlig.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar

Post gjerne PC speca dine, for jeg tviler sterkt på at den er verdt 10000 kr når du bare har 8800 GT. Men jeg vil anbefale deg å se på hvem spill du spiller/liker. Jeg ville aldri droppet spillpcen for konsoll, men heller da enten hatt begge deler eller kun PC, men det er fordi jeg finner meste parten av spillene jeg liker på PC, og av de som både kommer på PC og konsoll er som regel PC versjonen bedre. Alikevel bruker jeg PCen til mye annet å da.. jeg har også en PS3, men det er helt klart at PCen brukes 95 % mer.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til at de fleste nyere spill som jeg liker kommer ut i flere formater, mens de gamle klassiske spillene for PC som jeg har fint kan kjöre på hva som helst. Vurderer samtidig å bytte til bærbar PC, noen runder med Heroes III på toget hadde ikke vært dumt det heller.

 

 

Hvordan er det med ytelse på XBOX spill generelt, opplever man til tider lav FPS på spill for eksempel?

Lenke til kommentar

Jeg satt i samme stol som deg, for å putte det på den måten! Jeg kjøpte meg en xbox 360 istede for å putte penger i ny hardware. Nå sitter jeg heller med en rimelig kraftig laptop, en 42" TV, surroundanlegg og en Xbox 360, og en bråte med spill, og jeg har aldri angret!

 

Jeg savner ikke PC-spill i det hele tatt, spesielt ikke nå som det kommer så mange "killer-titler" til konsoll. Det er noe eget med å slenge seg i sofaen med stort bilde og skikkelig lyd, og gjerne med noen venner (føler at flerspiller på en skjerm/TV fungerer mye bedre på konsoll enn på PC). Det ble en liten overgangsperiode, spesielt når man spiller FPS, men det går seg til.

Lenke til kommentar

Går jo an å koble opp pc'en til tv'en da ^^ Huhu

 

Jeg for min del har hatt pc siden jeg var rundt 4 år gammel, og jeg har hatt noen konsoller. Foretrekker å spille på pc dog.

 

Har 360 Elite, 32" HD-Ready tv (lite rom) og en pc til ca 14000 som drar det meste ^^

Endret av Northern
Lenke til kommentar

Jeg gjorde som du vurderer. Jeg kjøpte meg xbox istedenfor å oppgradere maskinen. Greit nok, jeg kjøpte Premium utgaven da xbox360 ble lansert. Kosta meg vel 4000 tror jeg. Kunne sikkert oppgradert rimelig bra for de penga, men valgte som sagt xbox. Har nå "billig" stasjonær som kjerringa bruker til å lese mailen sin og legge kabal på. Alt av spill tar jeg på xbox'en faktisk. Er uten tvil ett av kjøpene jeg har angra minst på. Synes Xbox er en konge maskin. Og nå er det bare 4 dager igjen til Gears of War 2. ( Har allerede bestilt bord på resturant på fredag for kjerringa og ei venninne, så får jeg litt game-ro :-)

Endret av brekkmiddel
Lenke til kommentar

Hohoho.

 

Hva koster 10 360 spill?

 

Hva "koster" 10 pc spill?

 

Easy math.

 

Ellers sitter jeg med både en high end pc og 360. Har bare kjøpt to spill til 360 og er usikker på hva jeg tenkte når jeg kjøpte tingen. Det begynner vel å nærme seg et år siden innkjøp, og den har kun blitt brukt til å runne Mass Effect.

 

Moralen her er vel, om du liker konsoll spill så kjøper du deg en 360. Om du hater konsoll kontroll og er lei av å finne ut hva som er opp og ned etter at noen har vært og slått av invert-y axis så holder du deg til PC.

 

360 koster vel bare 1500, så det er jo ikke en alt for dyr investering akkurat.

Lenke til kommentar
Noen andre som har byttet fra PC til konsoll, og har noen erfaringer og dele?

Jeg har lenge vært datagamer (spilte hovedsaklig på Atari ST, så Amiga, så PC) i ca. 20 år og var egentlig en slags konsollmotstander selv om jeg har eid en rekke konsoller. Jeg har alltid følt at konsollspillene føltes litt tilbakestående i forhold til PC-spill, som var ofte rettet mot et mer modent publikum som krevde mer av spillene. Ville jeg ha "skikkelige spill" måtte det være på PC, mens konsoll var bare lett underholdning.

 

Men 360'en er en drømmekonsoll, som egentlig er konsollen som "ligner mest" på en PC hva spillbibliotek og brukergrensesnitt angår. Det er en rekke gode spill som finnes på PC som er faktisk bedre å spille på konsoll... Som f.e. gode bilspill à la Test Drive Unlimited med Xbox-rattet, Oblivion/Fallout 3 (slike kosespill med sterk exploring-faktor er best i sofaen), Condemned, gamle spill som Doom og Duke 3D osv.

 

Likevel synes jeg det er viktig å beholde et OK gamer-PC! FPS passer best til PC med tanke på kontrollmåte. Går du fra mus+tastatur til gamepad kommer du til å grine. Det funker fint i gamle spill som ikke krever vertikal sikting (Doom, Duke) men ellers er det uansett mindre nøyaktig enn musen.

 

Som andre sier er konsollspill dyrere, men hvis du kjøper deg en 360 og billige gode spill som TDU og Gears of War er det egentlig ikke så store penger. Det er definitivt verdt det. Men tenk før på hva slags spill du liker, for mange typer spill er som sagt bedre på PC.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Behold PCen, kjøp Xbox 360 Elite (mener jeg så den på komplett for kun 2,500, kan ha sett feil dog :hmm: ) og kos deg, rett og slett.

 

Jeg gikk også fra PC til Xbo360, og har egentlig aldri angret.

Man slipper stresset med å oppdatere PCen for å få spilt de beste titlene, man får et (erfaringsmessig) et superbt online tilbud via xbox-live, og man har tilgang til nesten alle de store titlene som kommer til PC uansett.

 

Ja, Xbox 360 spill er dyre, men de er verdt det uten tvil.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Enda en her som har vært i akkurat samme sko som deg. Spillhorisonten på PC ble over tid mindre og mindre mens konsollgamerne frydet seg med masse storspill. Tok steget over på konsoll og angrer absolutt ikke.

 

Selvfølgelig er det mer presist å bruke mus og keyboard enn stikka på en 360 kontroller, men det går faktisk ikke så mye ut over spillbarheten. Man slipper litt av frustrasjonen man får av at mange FPS gamere på PC kan snipe nesa di så raskt den er inne på skjermen deres, og spillene flyter på en helt annen måte på konsoll.

 

Perfekt tid for å kjøpe 360 nå også, på fredag blir det Gears of War 2 som kommer til å få hodet ditt til å eksplodere av glede.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke langt unna å kjøpe gamer-pc selv, men valgte å gå for en Xbox 360 istedenfor. Kan ikke si jeg har angret!

Det er mange som sier at pc er overlegent på FPS, men der er jeg helt uenig. Det er kanskje mer presist å bruke mus, men opplevelsen blir ikke den samme som på konsoll. Når det gjelder fps har jeg alltid syntes det har vært mer naturlig å styre med kontroll enn med tastatur og mus. Men dette er nok noe som varier fra person til person.

Når det gjelder strategispill er nok pc'en overlegen. Tastatur og mus får gjort ting mye kjappere enn en xbox-konroller...

En av de mange fordelene til konsoller er at du ikke trenger å tenke på oppgradering av drivere og hardware. Når du kjøper et spill til konsoll, så er det lagd til den konsollen. Med pc er det tusenvis av komboninasjonsmuligheter, og ting blir mye mer komplisert.

Konsoller er jo også gjerne billigere enn pc'er (dersom du har en grei tv fra før av).

Lenke til kommentar

Er nok lite MMO'er på horisonten til konsoller, er vel ingen som har prøvd å satse på det skikkelig enda. Man sikter med en stikke og beveger seg med en annen, holder man sikteknappen inne så strafer man da med bevegelses-stikka. Vet ikke noe annen måte å forklare det på, men det funker veldig greit.

 

Det er sant som werner sier, RTS tronen er PC med mus og tastatur, og det kommer aldri til å forandre seg. De krever vanligvis ikke monster-PC for å kjøre (unntatt supcom) så det går jo greit på en middelmådig maskin. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...