Gå til innhold

Plextors nye 40x12x40x superbrenner !!


Anbefalte innlegg

Min erfaring er at CD-brennere ikke leser så fort som angitt, men at CD-brennere faktisk ser ut til å skrive i oppgitt hastighet. Fra 24x til 40x er et veldig stort skritt i lesehastighet. Tror dere denne brenner faktisk skriver i 40x hastighet? Noen som har funnet noen tester av denne brenneren? Tenker på å kjøpe ny brenner (sitter på en 4x :razz: )

 

mvh Espen Thøring

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med BURNproof eller lignende teknologi er jo buffer underrun ikke katastrofe lenger da. Men hvis man får det hele tia blir det ikke kjappere likevel.

Lurer på åssen en gammel 1x eller 2x-CD takler 40x brenning, hvis man setter laseren til å brenne hull tvers gjennom CDen så kunne det kanskje gå...

Lenke til kommentar

Sitat fra Nordichardware:

 

"Som de andra brännarna som bränner över 20X så kan denna brännare inte bränna en hel skiva i 40X. Den använder Z-CLV tekniken för att inleda skrivningen i 20X för att efter en stund öka till 24X och efter det kommer 32X och slutligen när skivan nått ungefär 54min så växlar den upp på maxfarten 40X"

 

Det skulle vel være et bra svar på spørsmålet mitt :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-16 20:24, TST skrev:

Er det ikke på grensen til at IDE harddisken ikke klarer det også?



En litt oppegående ATA33 disk klarer 6-10MB/s ganske greit. Ikke noe problem det der.

 

CD-ROM'er som klarer å lese mer enn 20-30x kontinuerlig er vel heller mangelvare, så akkurat det med å "kopiere en cd på 3 min" blir litt abstrakt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har litt erfaring med Plextor, men det er

16x og den er kjempe bra, men Plextor er jo en av de

beste brennerene i verden.

så jeg kan anbefale å annskaffe deg en Plextor.

Men jeg har hørt at des fortere du brenner

jo mer ujevn blir brenningen, men jeg har ikke erfaring

med 40x

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-10 05:00, jochen skrev:

Plextor 40x gjenkjenner og tilpasser seg automatisk mediet. Hvordan det virker vet da fåglarne, men det funker. Platene brennes i henhold til den hastigheten de støtter.



 

Plextor gjenkjenner platene med noe de kaller "automatic media detection".

Men dette er noe du kan overstyre, gå inn i "new compilation" inn på headeren merket "burn" og sørg for at det ikke er huket av i "determine maximum speed".

Brenneren skal da brenne på max speed uansett.

 

Men husk at også 24x brenneren bruker Z-CLV teknologien

Lenke til kommentar

Quote:


Men husk at også 24x brenneren bruker Z-CLV teknologien


 

Ja... saa summa sumarum har en cd samme datatetthet i alle (omdreinings-)spor, som gir oekende omdreiningshastighet jo lenger ut paa plata man kommer, ettersom diameteren paa sporet blir lengre.

 

Foelgelig leser en cd-rom mer data per tid ytterst paa plata - omvendt av en hd, som trenger konstant omdreiningshastighet og fikser det med aa lagre data tettere innerst.

 

ALTSAA er det bare juks og bedrag aa si '40X' fordi dette er YTTERST PAA PLATA( JEG-ROPER-IKKE ).

Gjennomsnitzel lese(el. skrive-)hastighet blir da saann "mer enn 24, mindre enn 40".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...