Gå til innhold

Fallout 3 + SecuROM = Epic fail


Anbefalte innlegg

Jeg regner med at noen har hatt dette problemet før meg, men den briljante søkefunksjonen gir meg tomme resultater.

 

Det har seg slik at fallout 3 dumpet ned i postkassa i dag. Når jeg installerer det får jeg denne gladmedlingen:

 

"SecuROM™ has determined that emulation tools like 'Alcohol 120%' or 'Daemon Tools' are running. Please be informed that SecuROM™ protected applications will not work with such tools.

 

 

Please unmount your image, close these emulators, and insert the original disc in order to start the application.

 

If the application still won't start, please send a SecuROM™ analysis file to [email protected] (see Support Info section on how to prepare and send an analysis file)."

 

http://www.securom.com/message.asp?m=emu&c=2500

 

Jeg har slettet alt jeg kan finne av disse programmene, alikevell vil den ikke la meg installere, med samme feilmelding! Argh, hva skal til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde Fallout kom uten SecuROM og nasty DRM. Jaja, enda et spill hvor utviklere og utgivere ikke kommer til å tjene et øre på meg. Hvorfor kan ikke Gamer.no nevne dette i spill anmeldelsene, akkurat nå er dette den viktigste faktoren om jeg kjøper spillet eller ikke.

 

(For ordens skyld, jeg piratkopierer det heller ikke, har alt for lite tid til å spille som det er, så konsentrer jeg meg heller om et annet spill)

Lenke til kommentar

Fallout 3 bruker kun secuRom under instalasjonen for å sjekke om du har en orginal dvd plate. Altså det blir ikke lagt inn på pcen som når du installerer Spore eller lignende.

 

En løsning du (trådstarter) kan prøve å er kjøre exe fila direkte fra plata og ikke gå via launcheren.

Lenke til kommentar
Steam får med Sercurom de og ja, står værtfall slik på Bioshock..

 

Steam spill *kan* komme med securom ja - men Fallout 3 gjør det altså ikke.

 

Securom er forøvrig fjernet fra Bioshock også selv om det stemmer at det opprinnelig var med der. Crysis har derimot securom fra Steam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...