Gå til innhold

Oppfør deg som en idiot på EAs forum og de sperrer deg ute fra spillene dine - AVKREFTET

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ideen er jo ikke helt bak mål da, selv om det høres litt vel drastisk ut. "Oppfør deg, ellers.." får en helt ny betydning, siden det kan stå ganske mye på spill. Så lenge det fungerer uten at trigger-happy moderatorer stenger ute folk for bagateller, synes jeg det er et spennende prosjekt som kan være verdt å følge nærmere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Blir du nektet på et EA spill av en eller annen grunn, blir resten av EA spillene dine også låst; i tillegg til tilgang til EA forumet. Så man kan fint bli utestengt fra EA forumet uten å være et forumtroll.

Jeg lurer litt på hvordan man skal kunne bli bannet fra et spill uten å ha oppført seg som en idiot.

Skrevet

Men alså , øømmh.. speachless av dette jeg

Hvor vil de hen ?

Hva forventer de av slike demonstrasjoner mot gamere som tross alt har fått dem dit de er i dag?

Tror EA at de vil få mer kontroll over hvem som kopierer spillene ?

Vil flere kjøpe spillene når de legger restriksjoner av alle slag på spillene?

Er det årsresultatene som går nedover med noen få skrale millioner som gjør det ?

Hvordan har de råd til å produsere nye spill vist "pirater" ødelegger for dem?

Å ikke minst , hvor lenge tror de i sin fantasi at de kan holde på slik ?

A million questions , not a damn answer!

Skrevet (endret)
"Oppfør deg, ellers.." får en helt ny betydning, siden det kan stå ganske mye på spill.

Jepp :) Jeg vet hvor jeg skal få tak i min utgave av Red Alert 3. EA: oppfør dere, ellers...

Edit:

Jeg lurer litt på hvordan man skal kunne bli bannet fra et spill uten å ha oppført seg som en idiot

Det jeg svarte på gikk vel på at det var greit å utestenge forumtroll fra forumet. Som jeg peker på er det fullt mulig å bli stemplet som forumtroll og følgelig utestengt med en eller færre poster på forumet. Not bad.

Endret av freke
Skrevet (endret)

Har sluttet å kjøpe spill ifra EA jeg. Et Fifa Spill og NHL så jeg har noe å spille med kompiser på playstation og thats it. VEl utenom BF3 når enn det kommer da :p

Men dette er jo som å be om at folk skal pirat kopiere. Det er mange som ikke vil ha SECU -Rom eller all den annen driten på datan. Besides så ser det aldri ut til å hjelpe :) Spill kommer alltid ut på pirat kopierings nettsteder uansett. Ea bare låser muligheten for folk med mindre erfaring på data å piratkopiere, men det finns da utrolig mange genier der ute :)

Endret av Zimmerh
Skrevet
Jeg lurer litt på hvordan man skal kunne bli bannet fra et spill uten å ha oppført seg som en idiot.

Om du har spillet Counter-Strike så vet du dette er fult mulig. Bare å drep adminen som styrer serveren eller en som har admin rettigheter så er den saken i boks.

Skrevet

Må si meg fullt ut enig i denne kommentaren på dagbladet.no: "Har du kjøpt spillet på lovlig vis har du rett til å bruke det når du vil, uavhengig om du oppfører deg som en snørrunge på et gratisforum."

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet. Er man så idiot at de blir nødt til å reagere får man en advarsel. Om man ikke gidder høre etter og fortsetter å leke idiot blir man bannet. Det sier seg selv at man ikke blir bannet fra å spille single-player, og folk som blir bannet har jeg ikke interesse av å møte på nettet uansett. Dette er faktisk en av de bedre tingene EA har gjort. :)

Skrevet
Men nå er folk som kommenterer under artikler på db.no stort sett mentalt 12-åringer også.

Jeg tolker det som at du er uenig? Og mener at det faktum at du har kjøpt og betalt et spill, ikke bør ha noen innvirkning på ditt eierskap på din utgave av spillet? Når EA sier du ikke får bruke eiendelene dine, bør de samtidig gi tilbake alle utlegg man har hatt i forbindelse med kjøp. Eller, slik synes man det bør være når man ikke lenger er vant til å få lekene sine inndratt av foreldre som straff for at man ikke bar ut søpla.

Skrevet

Jeg mener folk skal slutte å være trassige drittunger på forumer og lære og oppføre seg. Ikke gå amok bare fordi noen prøver å disiplinere dem litt.

Skrevet
Jeg mener folk skal slutte å være trassige drittunger på forumer og lære og oppføre seg. Ikke gå amok bare fordi noen prøver å disiplinere dem litt.

Greit nok, men å få ban fra alle EA spilla man har er litt over grensa. Folk vil alltid oppføre seg som drittunger uansett

Skrevet
Men nå er folk som kommenterer under artikler på db.no stort sett mentalt 12-åringer også.

Og brukerne på dette forumet er vel svært så voksne? :p

Nå liker jeg ikke forumtroll spesielt mye mer enn andre, men å frata kunder muligheten til å spille ALLE spill fra EA online fordi de har oppført seg som idioter på et forum er kanskje litt ekstremt? I tillegg står det ikke noe om hva som skal til før en blir utestengt på forumhjelpen eller EAs term of use.

link til bloggen Dagbladet hentet saken fra.

Skrevet

Ja det er slik man bygger gode kunderelasjoner. Disipliner kundene dine. Sågar straff kundene dine. Slik er man sikret at kundene fortsetter å kjøpe dine nye produkter, og piratene finner annet å drive med. For hvem vil vel ikke støtte et selskap som disiplinerer og straffer sine kunder? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...