Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Crysis går dårlig på uber PC


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny PC med følgende stats:

 

Core 2 duo 3.16 ghz prosessor

nvidia sitt 280 kort (1024mb) (overclokked)

2x 2gb ram brikker (DDR2)

750 watts strømforsyning

 

Saken er.. Jeg kjøpte meg crysis warhead for noen dager siden. Satser å kjøre det på ganske så max grafikk, men ble litt skuffet.

Det hjalp å ta av Vsync og antialiasing, men likevel er jeg ikke helt førnøyd. Litt små-delay på generelt beveging av bilde.

 

Sjekket at alle oppdateringer var nyeste versjon, satte opp full ytelse, men likevel er det ikke helt som jeg hadde forventet for en PC til 15 tusen.

 

 

Trenger da altså hjelp/tips til hva jeg kan gjøre for å kjøre spillet bedre, selv om grafikken er på max (untatt Vsync og antiali..)

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyeste driver: http://downloads.guru3d.com/GeForce-Forcew...nload-2109.html

 

Hvilken oppløsning kjører du egentlig?

 

AA dreper ytelsen i Crysis, uansett åssen pc man har.

 

Med oppløsning 1680*1050 får jeg ca 45 fps (average) i gpu testen. Dette med dx10 og alt på VeryHigh 64bit.

 

Maskinvare er da: e8500 @ 4,4 ghz 2x4870 cfx

 

For å sammenlikne er det jo greitt at du kjører den testen du også :)

Lenke til kommentar

Har nyeste driver til alt av maskinvare jeg har.

 

Bruker en 22" skjerm (wide) med 2ms respons tid. En veldig god skjerm egentlig. Kostet full pris 4000spenn for ca 3-4 mnd siden.

 

Prøver å oppdatere crysis nå da. Satser på det hjelper. Vet ikke om oppdateringen er for crysis warhead, men det vil fort vise seg :)

Lenke til kommentar

Det var da altså ikke en update til warhead versjonen... Da vet jeg ikke lenger hva jeg kan prøve for å få det til bedre.

 

Btw, er den en command som gjør at jeg kan følge med på FPS o.l. mens jeg spiller? Hadde vært nyttig.

 

Og det patchen jeg trodde var til Crysis Warhead, var altså da bare for vanlige versjonen. Noen som har en link til en eventuel patch hvis det finnes noen? Har hørt at patching til spill hjelper mye på ytelse.

Lenke til kommentar

Det som kanskje er det letteste, er å se om egentlig dataen hans yter som den skal i 3dmark 06. Dette er veldig lett å sammenlikne iallefall, i forhold til tilsvarende datamaskiner. Yter den sånn som skal i 3dmark, kan det være driverfeil eller patchproblemer. Eller brukerfeil :p

 

 

Forresten, 1 stk gtx 280 er ikkje såå bra, at man kan spille crysis på fullt (aa/af very high) i meget høy oppløsning.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Crysis er det tyngste grafiske spillet på markedet. Om du må ha 40+ fps for å føle at det flyter, kjør det high innstillinger.

 

Eller du kan prøve å tweake litt, om det mye framedrops når det er mye eksplosjoner osv, prøv å sitt ned 'montion blur' osv, ligger masse crysis tweak guides på nettet.

 

Kjører selv et 4870x2, og har spilt igjennom hele spillt på det høyestet, og det er merkbare framerate drops når det skjer mye action på en gang. Å spille det på high innstillingene gir en bedre opplevelse.

 

Tester på hardocp.com osv viser at du må kjøre 2x280gtx i sli for å kunne kjøre det på høyeste nivå på alt.

Endret av FooKer
Lenke til kommentar

Du kan også legge inn en mod, Mster sin mod. søk på Mster crysis mod på google. han har laget en sykt bra mod på alle mapsene. vet ik den funker så bra på Warhead, men på første crysis fikk jeg veldig bra resultat. kjører 30-40 fps med 1920x1200 ingen AA.

mine specs er da Ati 3870x2 amd 9950 black ed. 3,2gz. du kan også bare vente til eller sjekke om det har kommet en ny patch til warhead, er ikke sikker om det har kommet enda men følg med om det kommer.

 

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/236706.html se den filmen, det er filmen på hva resultatet ble md den modden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...