Coffey Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Enkelt og greit. Anyone? EDIT: Endret. Endret 30. oktober 2008 av KoffeinKanin
Fenixen Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) hmm et strategispill kanskje.. type red alert3 feks.. blir bare gjetning, men AI på slike spill er vel høy.. Når det gjelder skytespill er det vanskelig.. spill som COD, MOH, half life osv er jo 90% scripting og gir vel mer en illusjon av fantastisk AI? bare synser Endret 30. oktober 2008 av Fenixen
Comprade Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 F.E.A.R skal jo visstnok ha en usedvanlig god AI. Ellers vil jeg nevne Halo 3. Fiende i det spillet er så uforutsigbare. I ett øyeblikk står de bak cover og plukker deg ned fra avstand, og i det neste stormer de mot deg uten å tenke.
Isbilen Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Fiendene i Fear oppfører seg veldig troverdig, men hvor mye av det som er AI og hvor mye som er dyktig skripting vet jeg ikke. Men opplevelsen er jo den viktigste.
Allt í lagi Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 F.E.A.R har vel ganske smarte fiender såvidt jeg husker.
TCi Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Half Life - Til og med bedre enn mange av dagens spill 10 år etter. Return to Castle Wolfenstein - Husker de kvinnelige SS-soldatene var veldig vanskelige å ta. Crysis - Spill på delta Brothers in Arms: Hells Highway - Også grei strategi STALKER
RyanLennox Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Monolith, med blant annet NOLF og FEAR har vært kjent for å ligge langt fram på AI. FEAR var et av det første spillene til å benytte Goal Oriented Action Planning (GOAP). Dvs, at hver karakter gjør en slags investeringsanalyse før hver handling. Crytek var også banebrytende i Far Cry ved å gjøre informasjonen NPC'ene hadde mer realistisk. For eksempel ville ikke NPC-karakterene vite hvor du var, bare hvor de så deg sist. Crytek har imidlertid ikke overasket nevneverdig ved å videreutvikle AI'en i Crysis-spillene Personlig synes jeg Rainbow Six Vegas var bra. Du har tre NPC'typer som må kontrolleres på en gang. Teamet ditt, fiender, og sivile. Alle oppfører seg noenlunde troverdig, og å lage troverdige medspillere er visstnok vanskelig, ettersom de må "gjette" seg til hva du vil. Vegas 2, synes jeg ble litt dårligere igjen. Half-Life, var nok bra en gang i tiden, men Half-Life 2 AI'en var etter min mening dårlig i forhold til samtidige FPS'er
Sinusn Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Far cry 2 neida. Ai i crysis og warhead e ganske bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå