Gå til innhold

Hvordan er veien til pilot?


petter268

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Faren min er pilot i SAS. Han tjener bra men kjeder livet av seg. Han sammenligner seg selv med en bussjåfør. Å være helikopter pilot skal vist være mye mer spennende.

 

Godt sagt,du sitter hovedsakelig å kontrollerer at alt går som det skal. Med dagens utvikling innen teknologi så går det denne veien med alt, til slutt sitter du der kun for å overvåke flymaskinen mens den automatisk flyr fra A til B. Men kystovervåking fra fly, businessflyging mm. Skal visstnok være mer variert enn vanlig kommersiell flyging i SAS, NAX mm.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Faren min er pilot i SAS. Han tjener bra men kjeder livet av seg. Han sammenligner seg selv med en bussjåfør. Å være helikopter pilot skal vist være mye mer spennende.

 

SAS skiller seg litt ut fra de fleste andre selskap med at det er mange der som ikke er interessert i flyging.

 

En bekjent som flyr både fly og helikopter sier om helikopter at "det er som å kjøre gravemaskin, det bråker og rister, og du kommer ingen steder!" ;)

 

Til det som er sagt tidligere om lønn, du skal være lenge i et av de største selskapene for å tjene det dere snakker om. Hvis jeg sier at du starter på 200k i små selskaper og 400k i store selskap så er vi litt mindre på jordet. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...