Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

skal få lagd nettbutikk, webhotellet er gjennom Domeneshop.no deres servere støtter ikke ASP

leverandør for nettbutikken sier at de vil utvikle nettbutikken på Microsoft plattform og vil derfor ikke støtte UNIX servere.

og dermed vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. skal jeg bytte webhotellleverandør eller nettbutikkleverandør eller kan man gjøre noe annet?

takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kjøre ASP må du skifte webhotell ja.

 

Ikke nok med at de ikke støtter ASP, men de mener også at det er en gammel standard, dårlig ytelse, dårlig sikkerhet og taper terreng. (Noe som ikke medfører riktighet)

 

Ref domeneshop faq:

Våre webservere kjører utelukkende Unix, da dette gir langt bedre ytelse og stabilitet. Mange mener at ASP er en gammeldags standard som er i ferd med å tape terreng.

 

Noen webhoteller som støtter ASP:

- fastname.no

- webhuset.no

- active24.no

Endret av muttok
Lenke til kommentar
takk for svar muttok.

nå ble jeg kjempe usikker. fleste jeg spør sier at unix er mer stabil, det er sikkrere og bedre enn microsoft. Jeg vil ha et produkt som det ikke blir problemer for først og fremst kunden også meg.

Hva med å be disse menneskene om å begrunne det de sier? Totalt idioti fra unix fanboys.

Lenke til kommentar

Fra en annen fanboy? Sa jeg at de SKULLE bruke windows-teknologi? Alt til sin tid. Slutt å tillegge meg meninger jeg ikke har. Hold kjeft hvis du ikke har noe bra å komme med.

 

På generell basis vil jeg gjerne at du kan komme med noen tester som viser at det ene eller det andre er bedre, annet enn i akkurat spesielle tilfeller.

 

Det ene er bra til noe, det andre til noe annet. Slik er det bare.

 

Her er det nok enkelte som har lagt meg for hat som er idioten.

Lenke til kommentar
Våre webservere kjører utelukkende Unix, da dette gir langt bedre ytelse og stabilitet. Mange mener at ASP er en gammeldags standard som er i ferd med å tape terreng.

 

Skulle likt å se litt fakta bak denne uttalelsen. At ASP er et ferdigutviklet språk basert på en gammel standard er ikke ensbetydende med at det er dårlig. Du kan si en ting med stor sikkerhet om de som enda sverger til klassisk ASP: De vet nøyaktig hvilke begrensninger programmeringsspråket har og de har sansynligvis skrevet noen hundre meter med kode i sin tid. Satt opp mot en av de mange 100 som kaller seg utviklere så fort de klarer å laste ned og skinne en joomla løsning er valget enkelt for min del.

 

Dette som står om ytelse og stabilitet kjenner jeg meg ikke igjen i.

Jeg har erfaring med begge plattformer både som kunde, utvikler og administrator hos en leverandør av begge.

 

Det er utrolig lett å kritisere microsoft når man selv ikke tilbyr hosting på windows. De som påstår at det er et bevisst valg basert utelukkende på hva som er best og sier de er helt upåvirket av det at Bill vet å ta seg perverst godt betalt og at man enten trenger folk med kompetanse på begge områder eller dobbelt så mange ansatte tror jeg ikke på.

 

Personlig ville jeg satset på windows med mssql backend og jeg har testet noen av de nye produktene fastname lanserer på 2008 server etter nyttår og er veldig imponert av det jeg har sett. Disse støtter begge utviklingsmiljøene nærmest 100% ved hjelp av fastcgi støtten i 2008.

 

Var jeg deg ville jeg fulgt nettbutikkleverandøren dersom du liker produktet de tilbyr. Det er det produktet de tilbyr som har størst betydning for det endelige resultatet.

Lenke til kommentar
Våre webservere kjører utelukkende Unix, da dette gir langt bedre ytelse og stabilitet. Mange mener at ASP er en gammeldags standard som er i ferd med å tape terreng.

 

Skulle likt å se litt fakta bak denne uttalelsen. At ASP er et ferdigutviklet språk basert på en gammel standard er ikke ensbetydende med at det er dårlig. Du kan si en ting med stor sikkerhet om de som enda sverger til klassisk ASP: De vet nøyaktig hvilke begrensninger programmeringsspråket har og de har sansynligvis skrevet noen hundre meter med kode i sin tid. Satt opp mot en av de mange 100 som kaller seg utviklere så fort de klarer å laste ned og skinne en joomla løsning er valget enkelt for min del.

 

Dette som står om ytelse og stabilitet kjenner jeg meg ikke igjen i.

Jeg har erfaring med begge plattformer både som kunde, utvikler og administrator hos en leverandør av begge.

 

Det er utrolig lett å kritisere microsoft når man selv ikke tilbyr hosting på windows. De som påstår at det er et bevisst valg basert utelukkende på hva som er best og sier de er helt upåvirket av det at Bill vet å ta seg perverst godt betalt og at man enten trenger folk med kompetanse på begge områder eller dobbelt så mange ansatte tror jeg ikke på.

 

Personlig ville jeg satset på windows med mssql backend og jeg har testet noen av de nye produktene fastname lanserer på 2008 server etter nyttår og er veldig imponert av det jeg har sett. Disse støtter begge utviklingsmiljøene nærmest 100% ved hjelp av fastcgi støtten i 2008.

 

Var jeg deg ville jeg fulgt nettbutikkleverandøren dersom du liker produktet de tilbyr. Det er det produktet de tilbyr som har størst betydning for det endelige resultatet.

 

tusen tusen hjertelig takk for en meget utfyllende svar. valget ble windows plattform

Lenke til kommentar
Hvordan er sikkerheten for delt-server på windows-platformen hvor sensitive opplysninger som visa informasjon etc må lagres? Antar du ikke har råd til en dedikert server siden du ville bruke domeneshop.

jeg vet ikke hvordan sikkerheten er på delt server. og dedikert blir for dyrt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...