Gå til innhold

xbox for de rike?


Anbefalte innlegg

det virker som folk anbefaler tv til minst 30000 kr, anlegg til minst 100000kr, kabler til minst 1000kr og håndkontroll til minst 1500kr for å få det maximale utav boksen, og at mange sammenligner xbox med ekstrautstyr for noen hundre tusen så ps2 på en billig 14" tv...

jeg har en 28" billig tv og bruker den til lyden, jeg bryr meg lite om forskjell på lyd og dvd-kvalitet da mellom konsollene og dvd-spillere, tviler på jeg er alene om dette. poenget er at ikke alle som kjøper konsoll har godt nok anlegg eller tv til å utnytte ps2 engang og det blir feil å prakke xbox på folk som meg fordi den har bedre lyd, kan like gjerne si til en bonde som ikke har mulighet for å få bredbånd at xbox er best pga den har bredbåndsstøtte...

og, det finnes 5 milliarder mennesker på jorden med hver sin grunn til hvorfor den konsollen de liker er best, dette er ikke noen konsoll krangel, bare litt til ettertanke :wink: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snowman: kan ikke du bare lage en gigantisk "xbox suger, ps2 eier, cs eier, awp suger, starcraft eier, conker bad fur day eier"-post helt for deg selv, og så kan du sutre om alt som er galt i verden og hvor mye ps2 ruler verden. kanskje du klarer å overbevise deg selv om at ps2 virkelig eier så mye.

 

selv har jeg xbox'en min koblet opp til en flunkende ny 28" panasonic widescreen til 4000. bruker også den til lyd, og det funker helt ypperlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

seriøst, det virker som om du endelig har fått det inn i hodet ditt at xbox faktisk ligger et lite hakk foran, men av frykt for å innse det så tvinges du til å fortsette å lage talentløse topics på gamer.no i et desperat forsøk på å fortsette i go tro om at ps2 er best.

Lenke til kommentar

:lol:

 

Hvis du tror PS2en din ikke funker bedre med prosjektor og anlegg til flere hundre tusen, men kun på 14¨ så tar du litt feil!

Bare p.g.a at man kan kjøre en helt syk oppløsning på Xbox med f.eks prosjektor betyr ikke dette at det er tabu å ha noe annet i verden!

 

Xbox duger like fint på ditt 14¨ som PS2en din duger på det, og lyden er like bra som på ps2. Selv om Xbox har muligheten til å kjøre bedre oppløsning, og bedre lyd betyr ikke det at Xboxen ikke duger på noe annet!

 

Du bør seriøst teste en Xbox en gang. Du snakker som om du hadde mer peiling enn det du egentlig har. Tror du ville blitt overrasket om du hadde bare sett på "den store, stygge, dumme, ondskapsfulle, fordomsfulle" Xboxen i butikken en gang.

Ikke snu deg vekk hver gang "åååå, neeei Xbox.. Søren, den er så dårlig, tør ikke se på den" :'(

 

jesus

Lenke til kommentar
:lol:

 

Hvis du tror PS2en din ikke funker bedre med prosjektor og anlegg til flere hundre tusen, men kun på 14¨ så tar du litt feil!

Bare p.g.a at man kan kjøre en helt syk oppløsning på Xbox med f.eks prosjektor betyr ikke dette at det er tabu å ha noe annet i verden!

 

Xbox duger like fint på ditt 14¨ som PS2en din duger på det, og lyden er like bra som på ps2. Selv om Xbox har muligheten til å kjøre bedre oppløsning, og bedre lyd betyr ikke det at Xboxen ikke duger på noe annet!

 

Du bør seriøst teste en Xbox en gang. Du snakker som om du hadde mer peiling enn det du egentlig har. Tror du ville blitt overrasket om du hadde bare sett på "den store, stygge, dumme, ondskapsfulle, fordomsfulle" Xboxen i butikken en gang.

Ikke snu deg vekk hver gang "åååå, neeei Xbox.. Søren, den er så dårlig, tør ikke se på den" :'(

 

jesus

 

jeg er hos en venn og spiller xbox med hjemmekino, mye kulere det enn å se film eller spille med dårlig anlegg og dårlig tv. men det virker som at folk tror xbox har like bra lyd på dårlig tv som i en hjemmekino, å kjøpe en xbox pga dd 5.1 når man har fissen anlegg er som å kjøpe xbox fordi den har bredbånd når man ikke har bredbånd.

Lenke til kommentar
evil_snowman: Vi driter i deg! Forstår seriøst ikke hvorfor du gidder. La nå folk få kose seg med sine respektive maskiner uten slikt tåpelig drittsnakk fra deg. Ok? OK.

 

poenget med posten, la folk kose seg med den konsollen de har uten innblanding fra andre... la folk kose seg med xbox om de liker den, la folk kose seg gc og ps2 uten å måtte lese på forumet at ps2 har flest og best spill, xbox har best grafikk, gc har mest spesielle spill... folk bryr seg ikke hvilken konsoll folk har for de har selv kjøpt den de liker best selv.

Lenke til kommentar
poenget med posten, la folk kose seg med den konsollen de har uten innblanding fra andre... la folk kose seg med xbox om de liker den, la folk kose seg gc og ps2 uten å måtte lese på forumet at ps2 har flest og best spill, xbox har best grafikk, gc har mest spesielle spill... folk bryr seg ikke hvilken konsoll folk har for de har selv kjøpt den de liker best selv.

 

hva med å bruke litt mindre energi på oss (vi har det tydeligvis bra med våre respektive konsoller), og bruke litt mer energi på deg selv. practice what you preach, som de sier på fint engelsk.

Lenke til kommentar
poenget med posten, la folk kose seg med den konsollen de har uten innblanding fra andre... la folk kose seg med xbox om de liker den, la folk kose seg gc og ps2 uten å måtte lese på forumet at ps2 har flest og best spill, xbox har best grafikk, gc har mest spesielle spill... folk bryr seg ikke hvilken konsoll folk har for de har selv kjøpt den de liker best selv.

 

hva med å bruke litt mindre energi på oss (vi har det tydeligvis bra med våre respektive konsoller), og bruke litt mer energi på deg selv. practice what you preach, som de sier på fint engelsk.

 

det er ikke deg jeg bruker tid på, denne posten var ikke tenkt til alle som hadde konsoll, de det gjelder vet det sikkert selv...

Lenke til kommentar
evil_snowman: Vi driter i deg! Forstår seriøst ikke hvorfor du gidder. La nå folk få kose seg med sine respektive maskiner uten slikt tåpelig drittsnakk fra deg. Ok? OK.

 

poenget med posten, la folk kose seg med den konsollen de har uten innblanding fra andre... la folk kose seg med xbox om de liker den, la folk kose seg gc og ps2 uten å måtte lese på forumet at ps2 har flest og best spill, xbox har best grafikk, gc har mest spesielle spill... folk bryr seg ikke hvilken konsoll folk har for de har selv kjøpt den de liker best selv.

 

 

Det er greit at ps2 har flest spill, men kan du være så utrolig sikker på at de er best? Greit x-box har bra grafikk, men kan du være sikker på at den er best?

Og hva i all verden mener du med at GC har mest spesielle spill?

Er liksom flesteparten av GC-spillene tilbakestående eller?

 

Ingen seriøse diskusjoner her lenger eller?

(Hvis det noen gang har vært det da....)

Lenke til kommentar

Nå er det jo slik at xbox er den eneste konsollen som faktisk sender ut dekodet Dolby Digital fullrange lyd i 5.1 surround. Xboxen knuser faktisk pc her.

 

Så for de som har et hjemmekinoanlegg, fra kr 2500,- til +200k så er xboxen det beste valget når det gjelder lyd.

 

Men om lyd er så viktig i spill.....vel det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

det er alltid digg å ha heftig lyd i spill.

fishbpne du misforsto, det er andre på forumet som sier de tingene. jeg bryr meg ikke om konsollene, bryr meg ikke om design lyd eller noe, jeg sier ikke hviken konsoll som er best eller hvilken som har de beste spillene, jeg sier jeg liker ps2 med ps2 spillene best, det er forskjellige spill på alle konsollene og smaken som teller. men jg hater når en xbox hore, en som kjøper xbox fordi den er raskest begynner med gnålet om at xbox er det beste kjøpet og man er dum som ikke kjøper den raskeste konsollen.

Lenke til kommentar

Da kan jeg godt være enig med deg...

Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe en xbox, men da er det fordi jeg skulle chippa den og bruke den til litt av hvert. ikke bare spill...

Men nå har jeg ikke så mye penger at jeg kan gjøre det...

Det er jo noen bra spill til xbox sikkert, men ikke mange nok til at jeg vil vurdere å kjøpe en kun til spilling...

Lenke til kommentar
det er alltid digg å ha heftig lyd i spill.

fishbpne du misforsto, det er andre på forumet som sier de tingene. jeg bryr meg ikke om konsollene, bryr meg ikke om design lyd eller noe, jeg sier ikke hviken konsoll som er best eller hvilken som har de beste spillene, jeg sier jeg liker ps2 med ps2 spillene best, det er forskjellige spill på alle konsollene og smaken som teller. men jg hater når en xbox yrkeskvinne, en som kjøper xbox fordi den er raskest begynner med gnålet om at xbox er det beste kjøpet og man er dum som ikke kjøper den raskeste konsollen.

 

Ærligtalt evil, du kan ikke sitte her og påstå at det er dette du mener.

 

Da burde du i hvertfall ta en liten granskning av sjela de og gå igjenom de X'antall postene dine og faktisk lese hva du skriver.

 

Mulig du er jævlig dårlig til og formulere deg og at du har snorka igjenom de norsk timene du har fått på skolen hvor man skal ha lært dette.

 

I bunn og grunn, alt hva du skriver tilsier at du bryr deg i aller høyeste grad om konsollene,, errr, om ps2.

Du sier du ikke bryr deg om lyd og grafikk i det hele tatt, jepps, this makes you a strange man.

Lyd og grafikk har mye og si for hvordan man opplever et spill, at et spill har god grafikk er ikke et synonym på at gameplayet stinker.

Ja, xbox ser bedre ut på 14" TV enn ps2 ser ut på akkurat den samme tv'n, og ja, xbox høres mye bedre ut på et billig surround anlegg til 2000 kr (Dette kvalifiseres ikke som en hjemmekino for de rike), og nei, jeg har absolutt ikke noe i mot ps2 heller.

 

Jeg hadde både ps2 og xbox i en lang periode, helt til valget faktisk falt på og selge ps2'n til fordel for xboxen.

 

- Spillene ser såååå jææævlig mye bedre ut.

- Lyden er helt konge.

- Spillene, pr. dags dato er helt råe, xboxen har nok bra spill nå til og ha noe og spille 24timer i døgnet hvis man har tid eller ønske for det.

 

Etter og faktisk ha hatt begge i hus, så ville jeg anbefalt de fleste og kjøpe xbox istede for ps2, dette er vel mer man kan si om deg?

 

PS: Kan du være så vennlig og slutte og poste disse helt meningsløse postene dine som de fleste av oss helst kunne hvert foruten. Ja du klarer og provosere med de hvis det er det som er meninga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...