Gå til innhold

xbox for de rike?


Anbefalte innlegg

dere tar begge feil. halo støtter jo 480p, det er jo et av de første spillene som kom til boksen, og har allerede et mye bedre bilde enn standard 480i. dragons lair støtter 1080i, som eneste spill til noen konsoll. er flere spill som støtter 480p, noen som støtter 720p og et som støtter 1080i. bildet blir ikke skalert opp slik du tror windsor, søk litt rundt på nettet, så finner du ut det, jeg har ikke tid til å forklare det her, har noe med antall linjer som vises og gjøre, og om det er progressivt eller interlaced bilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dere tar begge feil. halo støtter jo 480p, det er jo et av de første spillene som kom til boksen, og har allerede et mye bedre bilde enn standard 480i. dragons lair støtter 1080i, som eneste spill til noen konsoll. er flere spill som støtter 480p, noen som støtter 720p og et som støtter 1080i. bildet blir ikke skalert opp slik du tror windsor, søk litt rundt på nettet, så finner du ut det, jeg har ikke tid til å forklare det her, har noe med antall linjer som vises og gjøre, og om det er progressivt eller interlaced bilde.

 

progressive og interlaced har jo ingenting med oppløsningen å gjøre da, hvis ikke jeg har misforstått noe fundamentalt, men jeg tok jo feil i at det ikke fantes spill som støttet HD-tv oppløsning native, det finns jo tydeligvis ett. Hvis bildet ikke blir skalert opp hva er det de gjør da?

 

La oss si du skal kjøre halo på en høyoppløsnings-tv eller prosjektor, no må den jo gjøre hvis bilde ikke skal være veldig lite.

 

AtW

Lenke til kommentar

Barnehage diskusjon, nå skal jeg komme med min subjektive mening

 

PS2: dårligst grafikk, best hånkontroll, GTA, GT og FF, MGS, 4 spill som er verdt konsollen alene.. MEN fyfaen korr den sliter med Fifa2003

 

XBOX: Best Grafikk, best lyd, Flest muligheter, Grei Håndkontroll, Ikke så mange super titler.. Splinter Cell og Panzer Dragon Orta er verdt konsolleb..

 

GC: Bra Grafikk, minst muligheter, ZELDA, METROID PRIME, MARIO...God kontroll

 

konklusjon: best: vanskelig men faller vell på GC, bare pga zelda

Xbox hakk i hæl, mens ps2 har vell strengt tatt ikke hatt en bra tittel det siste året... Min Mening, jeg har alle, men ps2 fusker.. Men for all del Ps2 med tif2003 og kompiser og et par øl er kasnkje den morsomte multiplayer opplevelsen EVER (bak Goal seff)

At folk ikke klarer å skjønne at det er individuelt hvilken konsoll som er best, er helt på trynet... GAMECUBE ER BEST :D synes jeg tett fulgt av xbox :woot:

Lenke til kommentar
dere tar begge feil. halo støtter jo 480p, det er jo et av de første spillene som kom til boksen, og har allerede et mye bedre bilde enn standard 480i. dragons lair støtter 1080i, som eneste spill til noen konsoll. er flere spill som støtter 480p, noen som støtter 720p og et som støtter 1080i. bildet blir ikke skalert opp slik du tror windsor, søk litt rundt på nettet, så finner du ut det, jeg har ikke tid til å forklare det her, har noe med antall linjer som vises og gjøre, og om det er progressivt eller interlaced bilde.

 

progressive og interlaced har jo ingenting med oppløsningen å gjøre da, hvis ikke jeg har misforstått noe fundamentalt, men jeg tok jo feil i at det ikke fantes spill som støttet HD-tv oppløsning native, det finns jo tydeligvis ett. Hvis bildet ikke blir skalert opp hva er det de gjør da?

 

La oss si du skal kjøre halo på en høyoppløsnings-tv eller prosjektor, no må den jo gjøre hvis bilde ikke skal være veldig lite.

 

AtW

 

hallo, må du ha det inn med teskje? 1080i (1920x1080), er ikke det en høyere oppløsning enn standard 480i? selvøfølgelig blåser en projektor opp bildet, men når det blir høyere oppløsning på det så blir det ikke så veldig kornete. dessuten er det null stress siden du sitter så langt unna en projektor, sitter du for nærme så får du jo screendoor.

 

les disse linkene som diskuterer noe av det jeg prøver å forklare deg.

 

http://www.alvyray.com/DigitalTV/Naming_Proposal.htm

http://www.ee.washington.edu/conselec/CE/k...n/hdtv/95x5.htm

 

kos :)

Lenke til kommentar

 

hallo, må du ha det inn med teskje? 1080i (1920x1080), er ikke det en høyere oppløsning enn standard 480i? selvøfølgelig blåser en projektor opp bildet, men når det blir høyere oppløsning på det så blir det ikke så veldig kornete. dessuten er det null stress siden du sitter så langt unna en projektor, sitter du for nærme så får du jo screendoor.

 

Jeg skjønner jo at 1080 er høyere oppløsning enn 480, jeg bare skjønte ikke hvorfor du plutselig begynte å mase om interlacing, og progressive scan, og du sier, selvsagt blåser en prosjektor opp bildet, med andre den skalerer det opp? Er ikke rart jeg blir forvirra når du sier en post tidligere at den ikke skalerer opp. Poenget mitt var tidligere var at det hjelper fint lite om xboxen støtter høy oppløsning når spillene uansett er i lav oppløsning, men nå viste det jo seg at faktisk fantes spill i høy oppløsning, selv om det var forsvinnene få.

 

AtW

Lenke til kommentar
Poenget mitt var tidligere var at det hjelper fint lite om xboxen støtter høy oppløsning når spillene uansett er i lav oppløsning, men nå viste det jo seg at faktisk fantes spill i høy oppløsning, selv om det var forsvinnene få.

 

AtW

 

 

De spillene jeg har sett har bare mulighet for å kjøre høyere oppløsning, men det er akkurat det samme grafikken, så det vil ikke bli spesielt mye bedre...

Lenke til kommentar

 

hallo, må du ha det inn med teskje? 1080i (1920x1080), er ikke det en høyere oppløsning enn standard 480i? selvøfølgelig blåser en projektor opp bildet, men når det blir høyere oppløsning på det så blir det ikke så veldig kornete. dessuten er det null stress siden du sitter så langt unna en projektor, sitter du for nærme så får du jo screendoor.

 

Jeg skjønner jo at 1080 er høyere oppløsning enn 480, jeg bare skjønte ikke hvorfor du plutselig begynte å mase om interlacing, og progressive scan, og du sier, selvsagt blåser en prosjektor opp bildet, med andre den skalerer det opp? Er ikke rart jeg blir forvirra når du sier en post tidligere at den ikke skalerer opp. Poenget mitt var tidligere var at det hjelper fint lite om xboxen støtter høy oppløsning når spillene uansett er i lav oppløsning, men nå viste det jo seg at faktisk fantes spill i høy oppløsning, selv om det var forsvinnene få.

 

AtW

 

blir mye quote her nå..heh.

 

tror poenget mitt egentlig falt bort langt oppi her. prøve å finne det frem igjen nå.

 

1. du sa at xbox støtter høyere oppløsning, men det er kun ntsc boksene som gjør det, ergo det blir dårlig argumentasjon her i norge å si at xbox er bedre enn ps2 pga ta den har høyere oppløsning, da xboxene i norge ikke støtter dette. modda pal bokser kan muligens støtte dette, jeg er ikke helt sikker, fint om noen vet det her, da jeg vurderer å modde min for å få 480p i halo.

 

2. det er stor forskjell på bildet når du kjører 480i og 480p, så og si alle spillene kan kjøres i 480p, noe som gjør xboxen overlegen de andre konsollene. det at den støtter 720p og 1080i er jo en ren bonus, og dragons lair på 1080i sies det at ser perverst bra ut. vi snakker om en oppløsning på 1920x1080 her, og det er ganske drøyt. snakker fremdeles om ntsc eller modda pal bokser her.

 

3. glem det jeg sa om interlaced og progressiv scan der oppe...

 

4. du henger deg litt mye opp i at bildet blir skalert opp, selvfølgelig blir det det når du kjører det på en større skjerm. er jo samme som om du kjører 800x600 oppløsning på en 21" skjerm, det blir også skalert opp. forskjellen er jo at når du sitter og spiller på en projektor, så sitter du ikke 1 meter fra lerretet, du sitter mellom 1,5x og 3x lerrets bredde. sitter du for nærme blir det for stort å se på, og du får screendoor, sitter du for langt fra blir det ikke så fett med stor skjerm lenger. sitter du derimot på de avstandene jeg nevnte der, så blir bildet skarpt, selv om det blir skalert opp. hvis du i tillegg da har muligheten for å kjøre en høyere oppløsning som 720p eller 1080i, så blir det perverst bra, men denne funksjonen har altså MS fjernet på pal xbox'er, fordi det ikke er så mange som har hdtv i europa og australia.

 

sånn...da tror jeg poengene mine kom frem.

 

btw...gleder meg til å spille steel battalion på 118" lerret i kveld, og med 5.1 Dolby Digital lyd...det tror jeg blir sinnsykt gøy :)

Lenke til kommentar
4. du henger deg litt mye opp i at bildet blir skalert opp, selvfølgelig blir det det når du kjører det på en større skjerm. er jo samme som om du kjører 800x600 oppløsning på en 21" skjerm, det blir også skalert opp. forskjellen er jo at når du sitter og spiller på en projektor, så sitter du ikke 1 meter fra lerretet, du sitter mellom 1,5x og 3x lerrets bredde. sitter du for nærme blir det for stort å se på, og du får screendoor, sitter du for langt fra blir det ikke så fett med stor skjerm lenger. sitter du derimot på de avstandene jeg nevnte der, så blir bildet skarpt, selv om det blir skalert opp. hvis du i tillegg da har muligheten for å kjøre en høyere oppløsning som 720p eller 1080i, så blir det perverst bra, men denne funksjonen har altså MS fjernet på pal xbox'er, fordi det ikke er så mange som har hdtv i europa og australia.

 

Hehe, da tror jeg at vi er enige, grunnen til mitt orginale poeng om oppskalering var at noen tidligere i diskusjonen sa at xbox støtter høyere oppløsning enn ps2, og dermed egner seg bedre enn ps2 til prosjektorer, mitt poeng var da, at det hjelper litet om spillet bare kjører i 480 "native". Forøvrif takk for infoen om dragons lari, trodde ikke det var noen spill på xboxen ennå som kjørte i så høy oppløsning.

 

AtW

Lenke til kommentar

Okay, jeg begynner rett på her, kan jo bruke X1 som et eksempel her da det er den jeg har også :D

 

X1 er en 800x600 prosjektor, uansett hvilken oppløsning spillet kommer til prosjektoren i, så har X1 bare ett valg her, det er og vise dette i 800x600, da dette ikke er oppløsningen det kommer i må den scalere bilde. Siden xboxen egentlig bare veit det den får vite av deg, så sniffer ikke den til seg at dette er den native oppløsninga til X1, så her er det prosjektoren som vil ta seg av scaleringa.

 

Og siden X1 har en utrolig bra linjerdobbler, og klarer en særdeles god scalerings jobb, så blir utfallet på lerretet veldig bra:) (blir X1 matet med et 1080i signal, så må dette scalers for og få den til og matche) og det samme gjelder jo PS2 (ikke det at den støtter det i første omgang, men dog).

 

Bildekilden får et signal, gjør det den vil med det, og prøver og vise det på best mulig måte, dette har like mye med hvor god bilde kilde du bruker som hva du skal spille av.

 

Så, inntil prosjektorene blir levert med flere enn 1 bilde brikke, så den har flere native oppløsninger, så vil det forekomme scalering, og dette vil være avhenig av hvor godt prosjektoreren klarer denne jobben. Det samme prinsippet gjelder jo med TV'er også.

 

I bunn og grunn, PS2 vil se bedre ut på en prosjektor, enn den gjør på en 21"'ers tv.. men XBOX vil mest sannsynligvis se enda bedre ut på den samme TV'n, eller prosjektoren for den saks skyld.

 

Jeg har enda til gode og se et spill på Xbox som ikke har vært penere enn det PS2'n klarer og vise det.

Lenke til kommentar
Barnehage diskusjon, nå skal jeg komme med min subjektive mening

 

PS2: dårligst grafikk, best hånkontroll, GTA, GT og FF, MGS, 4 spill som er verdt konsollen alene.. MEN fyfaen korr den sliter med Fifa2003

 

XBOX: Best Grafikk, best lyd, Flest muligheter, Grei Håndkontroll, Ikke så mange super titler.. Splinter Cell og Panzer Dragon Orta er verdt konsolleb..

 

GC: Bra Grafikk, minst muligheter, ZELDA, METROID PRIME, MARIO...God kontroll

 

Jippi! Det var en som hadde (nesten) samme meninger som meg. (konklusjonen likte jeg ikke no særlig)

 

Jeg liker nemlig PS2 best. Jeg har GC også, og må si at Metroid Prime rocker de fleste spill på markedet i dag. Men må nok si at jeg synes PS2 har et relativt større knippe spill som er virkelig bra. Kan ha noe med at jeg elsker FF og Xenosaga.

 

Jeg har faktisk Xbox også jeg. Synes vel GC og XB er sånn ca like bra. Venter meg at det kommer flere gode spill, nå maskinene har vært ute i godt og vel/snart et år. PS2-spillutvalget sugde/søyg i begynnelsen. Nå er det bra.

 

ok, da var det ferdig.. :)

Lenke til kommentar

Warelf: Jeg har brukt både PS2, GC og Xbox på prosjektoren jeg låner med fra jobb et par ganger (1024x768 Max). Har ikke sett noe til at Xboxen har noen høyere oppløsning enn GC eller PS2. Må man koble den til med noen spesielle kabler for å dra utnytte av HDTV-støtten?

Synes faktisk GC klarte seg best på lerettet.

Lenke til kommentar

Om GC klarer seg bedre har jeg null anelse om, never tried.

 

Xbox klarer seg bedre enn PS2.

 

Advanced avpacken som gjør at du for brukt komponent kablene er jo en fordel for og få utnyttet bilde i xboxen, burde i hvertfall gi et mye bedre resultat en både s-video eller komposit.

 

(PS: som nevnt over i tråden så må man jo også kjøre et av spille som støtter den høyeste oppløsningen hvis man vil dra nytte av den høyeste oppløsningen, og som sagt, dette er forsvinnende få)

Lenke til kommentar

dennis, leste litt av posten din, jeg bruker ett nick, ikke tre. jeg liker ps2 best ja, men alle har forskjellig smak... kan si xbox er den beste konsollen hardwaremessig, men jeg bryr meg ikke. jeg starter ikke xbox vs ps2 tråder, jeg sier man er dum hvis man ikke forstår at mennesker liker forskjellige ting, som spill, og det er ikke samme spill som er ute på alle konsollene... jeg har ikke noe imot xbox spillere, mange av vennene mine har xbox, jeg bare hater alle som tror at hardware er det eneste som teller og ikke klarer å skjønne at andre har andre meninger.

og mere var det ikke å si om den saken, eller?

Lenke til kommentar
dennis, leste litt av posten din, jeg bruker ett nick, ikke tre. jeg liker ps2 best ja, men alle har forskjellig smak... kan si xbox er den beste konsollen hardwaremessig, men jeg bryr meg ikke. jeg starter ikke xbox vs ps2 tråder, jeg sier man er dum hvis man ikke forstår at mennesker liker forskjellige ting, som spill, og det er ikke samme spill som er ute på alle konsollene... jeg har ikke noe imot xbox spillere, mange av vennene mine har xbox, jeg bare hater alle som tror at hardware er det eneste som teller og ikke klarer å skjønne at andre har andre meninger.

og mere var det ikke å si om den saken, eller?

 

Ja, men vi har skjønt det nå! :lol:

Lenke til kommentar
dennis, leste litt av posten din, jeg bruker ett nick, ikke tre. jeg liker ps2 best ja, men alle har forskjellig smak... kan si xbox er den beste konsollen hardwaremessig, men jeg bryr meg ikke. jeg starter ikke xbox vs ps2 tråder, jeg sier man er dum hvis man ikke forstår at mennesker liker forskjellige ting, som spill, og det er ikke samme spill som er ute på alle konsollene... jeg har ikke noe imot xbox spillere, mange av vennene mine har xbox, jeg bare hater alle som tror at hardware er det eneste som teller og ikke klarer å skjønne at andre har andre meninger.

og mere var det ikke å si om den saken, eller?

 

Ja, men vi har skjønt det nå! :lol:

 

sikker på det? vet du hva det vil si å ha skjønt noe? du kommer ikke til å poste flere poster om ting du dikter opp? isåfall er det jo bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...