Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan fjerne dual boot meny?


Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt to OS'er installert på maskinen, og dual boot ved oppstart. Nå har jeg fjernet det ene OS'et (formaterte partisjonen), men får fortsatt dual boot menyen. Dvs, det er bare det ene valget som virker selvføgelig.

Hvordan kan jeg fjerne dual boot menyen?

 

Hovedkortet mitt er et gammet MSI MS-6380E, med AMI bios, hvis det skulle ha noe å si. Kjører XP SP3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror (det er en stund siden jeg gjorde dette her) at du må gå til system egenskaper (jeg bare høyreklikker på my computer ikonet for å komme dit) og så gå til til "advanced" (avansert fanen på norsk antar jeg at det heter), "Startup and recovery" og så begynne å fikle der.

 

Håper det hjelper

 

bman

Lenke til kommentar
Jeg tror (det er en stund siden jeg gjorde dette her) at du må gå til system egenskaper (jeg bare høyreklikker på my computer ikonet for å komme dit) og så gå til til "advanced" (avansert fanen på norsk antar jeg at det heter), "Startup and recovery" og så begynne å fikle der.

 

Håper det hjelper

 

bman

 

Ja, det virket. I "Startup and recovery" kan man editere boot menyen. Det som skjer er at boot.ini blir endret, så det går sikkert an å editere den direkte, sånn som Humbo foreslo. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...