Gå til innhold

Høyest mulig lønn for en 16-åring!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er 16 år, og har tenkt til å søke jobb, bare for å tjene litt penger ved siden av skolen. Har ikek tenkt så veldig mye hva jeg vil jobbe innenfor, egentlig det samme hva jeg jobber med bare jeg tjener fett.

 

Er det noen spesiell jobb jeg kan tjene ekstra på? Hvor høyt kan jeg sikte?

 

Vet det er noen i klassen min som har jobbet på det lokale glassverket for 160 kr/timen (riktignok i helgene). Tror dere jeg har mulighet til å komme opp i mot 120 kr/timen? Er det lov å legge til karakterer el. evt. orden/oppførsels-karakter fra ungdomsskolen og vg1? Siden jeg har svært gode karakterer vil jeg jo tro dette kunne være en fordel eller?

 

Takk for all respons;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok du ikke får mer enn 80 kr. Ikke forvent mer enn det. Karakterene kan du ta med , men de vil ikke ha noe å si på lønnen. Arbeidsgivere er opptatt av noen som kan gjøre en god jobb for dem , ikke bare være god på skolen.

 

Så vist du gjør en bra jobb , legger ned innsats kan du få bedre lønn på sikt. Du må iallefall starte nederst og jobbe deg opp. Min første jobb som 15 åring, hadde jeg 75 kr timen.

 

Vet det er noen i klassen min som har jobbet på det lokale glassverket for 160 kr/timen

Må vell være en i klassen din som har prøvet å skryte på seg noe. Vist ikke det , så har han en ustabil arbeidsgiver som overbetaler sin ansatt :p hehe

Endret av Vizzy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Telefonsalg kan gi deg ganske god lønn. Vel å merke om du er rå til å selge.

Ganske så korrekt det. Er telefonselger selv, og selv uten salg er det ganske så godt betalt uansett. Omkring 5000 i måneden uten provisjon på ekstrasalg, er godt fornøyd med det. Når man i tillegg har VGS, trening og sosialt ved siden av kommer det godt med også :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Er det fleksible arbeidstider som telefonselger, eller er det en fast arbeidstid?

Fleksibelt i den forstand at man har et visst timeantall man må jobbe i løpet av lønningsperioden, uavhengig av når på dagen og hvilken dag. Der jeg jobber er det vel 30 timer i måneden, og om jeg vil kan jeg ta alle tretti de to første ukene eller fordele dem fint utover de fire ukene. Du bestemmer om det er fleksibelt nok, men det funker for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...