Gå til innhold

Anbefaling: Dead Space


vegavnil

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Dead Space konkurrerer med Fallout 3 om årets beste spill for min del. Dette var et spill som hadde sneket seg under min radar og jeg ble ikke klar over det før anmeldelser begynte å tikke inn. Det var særlig sammenligninger med RE4 som fikk meg til å kjøpe det, samt gode karakterer åff kårs.

 

Og jeg må si for et spill! Jeg hadde satt av jula til en rekke spill, men det gikk stort set bare i DS (og litt Fallout 3). Skummel steming og fantastisk gameplay. Utrolig bra gjennomført i design. Det er ikke et veldig originalt spill men alt er gjennomført veldig bra. Fra det tekniske til den sømløse gameplayet (inventory kommer feks opp i realtime som hud-display). Masse replay value også. Det er vanskelig å sette fingeren på noen feil. Eneste i farta er at jeg ikke liker asteroid-minispillet.

 

Jeg har spilt Bioshock også. Selv om det også var et veldig bra spill er DS enda bedre.

 

Hvis du har rundet spillet en gang, kan du ikke starte new game plus på en annen vanskelighetsgrad. Men det er en bug (regner jeg med) som gjør at hvis du starter spillet på en annen vanskelighetsgrad, så får du med deg den armoren du hadde fra forrige save. Du starter de med full inventory-kapasitet og bedre protection %. Vet ikke om dette gjelder for level 6 suit som unlockes etter en gjennomspilling.

 

Det neste jeg skal gjøre nå er å runde spillet med bare Plasma cutter. Det blir gøy. :!:

Lenke til kommentar

Tror ikke det er bug. I for eksempel Res4 ihvertfall så starter du med våpna du fikk på slutten av spillet når du starter det på nytt.

 

Lurer forresten på nå om jeg skal kjøpe det her til 350kr på spaceworld eller vente. Har ikke fullført PoP, Far cry 2, Bully, Okami og GRAW enda og jeg har satt meg som mål å fullføre alle sammen O_O

Lenke til kommentar
er det noen som kan fotelle om den nedlastbare inholde?

 

Ja. Jeg har lastet ned litt ekstra innhold; Obisidian og Scorpion Suit samt Obsidian våpen. For å være ærlig så var det ikke verdt pengene for min del. Begge suitene ser litt kulere ut (særlig Scoropion) og de har full inventory kapasitet fra begynnelsen av. De er også gratis i butikkene (altså ikke i PSN-shop). Obsidian suit har også ganske lav protection (10 %). Men har du rundet spillet en gang, så starter du med den suiten du hadde fra forrige save og den har fullt inventory og bedre protection enn begge de jeg lastet ned.

 

Obsidian våpnene er vel bare nye skins, men mulig de er kraftigere enn de gamle våpnene. Er ikke sikker her. Du kan også laste ned helt nye våpen som du ellers ikke kan få i spillet, men dette har jeg ikke gjort.

 

Alt i alt for min del har det jeg lastet ned bare gjort at spillet ser litt anderledes ut.

Lenke til kommentar

Rundet spillet i går, etter å ha kjøpt det på Platekompaniet for 299. Jeg må si, jeg ble meget positivt overrasket.

 

Stemningen i spillet er utrolig bra, en slags hybrid av Resident Evil og Alien-filmene(tidvis fikk jeg også visse Metroid-vibber, da elementet av "desolation" er der). Innovative våpen og oppgraderingsmuligheter fungerer godt som et supplement til mangel på et levelsystem. Det er også mange originale finesser som fungerer meget bra, men av frykt for spoilers vil jeg ikke nevne dem. Dere som har spilt det vet hvilke jeg mener, og dere som kommer til å spille det merker det fort. Historien er bra(klassisk "alt-som-kan-gå-galt-går-galt"), og varigheteten er skreddersydd for å gjøre opplevelsen best mulig.

 

De eneste negative tingene jeg kommer på i farten er at det er litt manko på kompleks gåteløsning(a la tidlig Silent Hill), samt at det kan være litt vanskelig å henge med på hva som er objectives på hvert kart. Man finner alltid frem takket være den trofaste R3-knappen, men det er ofte lett å glemme hva oppdragene spesifikt handler om, da det som regel dreier seg om å finne diverse objekter med obskure navn. Men det er vel nesten å regne med når hovedpersonen er en ingeniør i en sci-fi setting.

Lenke til kommentar
Folkens... Jeg suger. Klarer for svarte ikke asteroideskytinga. Noen som har ett tips?

Ellers ett meget bra spill så langt.

 

Det er absolutt vanskelig ja, all honnør til de som klarer 50 % og over-trofèet. Jeg antar du vet du kan skyte med begge kanonene? Egentlig eneste tipset jeg har, hehe.

 

 

Til dere som har rundet det. Er spillet langt?

 

En 10-12 timer ser jeg for meg er ganske passende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...